PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wyegzekwować odsetki od ZUS-u ??

  • 1. Data: 2003-11-29 15:28:11
    Temat: Jak wyegzekwować odsetki od ZUS-u ??
    Od: "dekta" <d...@o...pl>

    Czy ZUS zobowiązany jest wypłacić mi odsetki wraz ze świadczeniami
    rehabilitacyjnymi ,które dzieki Bogu i Sądowi Okręgowemu udało mi się
    wywalczyć na okres 12 m-cy ??
    W styczniu 2003 r. minie dwa lata kiedy to lekarz orzecznik ZUS-u po 9- cio
    miesięcznym okresie chorobowym odprawił mnie z przysłowiowym kwitkiem i
    wysłał do pracy.Ja z chorobą do końca się nie uporałem,postanowiłem
    kontynuować leczenie a jednocześnie odwołać się do sądu o zmianę postanowienia
    w sprawie orzeczenia zdolności do pracy.Latem tego roku Sąd przyznał mi prawo
    do zasiłku i wypłaty świadczeń rehabilitacyjnych za okres 12 m-cy.Jednakże do
    tej pory nie dostałem ani grosika a moje dokumenty gdzieś ginęły na drodze
    miedzy Sądem a ZUS-em.Dopiero teraz dostalem Decyzję ZUS przyznającą mi 12-sto
    miesieczne świadczenia rehabilitacyjne ,które to tak właściwie skończyły się w
    styczniu tego roku.Moje pytanie jest krótkie i jednoznaczne : czy należą mi
    sie odsetki wraz z wypłaconym świadczeniem,od jakiego okresu i jakiej
    wielkości/chodzi oczywiście o wielkość procentową/.Na decyzji,którą dostalem
    nie ma wzmianki o żadnych odsetkach .Prosze o pomoc i ewentualne rady jak
    dalej postępować by te odsetki jednak wyegzekwować ??
    Za poważne rady i zainteresowanie moja sprawą serdeczne dzieki!!