PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak w Polsce legalnie zatrudnić ukrainca?

  • 1. Data: 2005-02-24 16:49:30
    Temat: Jak w Polsce legalnie zatrudnić ukrainca?
    Od: " mareq" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jak w Polsce można legalnie zatrudnić ukrainca, czy jest to w ogóle wykonalne
    i jakie trzeba przedsięwziać kroki?

  • 2. Data: 2005-02-24 21:46:49
    Temat: Re: Jak w Polsce legalnie zatrudnić ukrainca?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mareq; <cvl0iq$g3c$1@inews.gazeta.pl> :

    > Jak w Polsce można legalnie zatrudnić ukrainca, czy jest to w ogóle wykonalne
    > i jakie trzeba przedsięwziać kroki?

    Było na grupie - podstawowym problemem są koszty za różne papierki -
    jeżeli koszty nie grają roli, to idziesz bodajże do Wojewódzkiego Urzędu
    Pracy i tam powinni coś wiedzieć - reszta, czyli udowodnienie, że brak
    jest kandydatów z Polski jest formalnością - w UP jest całkiem sporo
    takich ogłoszeń służących udowodnieniu, że nie ma odpowiednich
    kandydatów na rynku lokalnym. ;)

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 3. Data: 2005-02-24 21:50:16
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    > jest kandydatów z Polski jest formalnością - w UP jest całkiem sporo
    > takich ogłoszeń służących udowodnieniu, że nie ma odpowiednich

    Slyszalam o przypadku, gdy ktos - nie w PL - przejechal sie na tym. chcieli
    zeby dalej u nich pracowal pracownik bodajze z Algierii, programista. Dali
    wiec ogloszenie ze zgodnymi z prawda wymogami dotyczacymi kwalifikacji
    informatycznych i z wymaganiem doskonalej znajomosci ojczystego lokalnego
    dialektu pracownika. I kandydat sie znalazl... :)

    I.

  • 4. Data: 2005-02-24 22:03:13
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 24 Feb 2005 22:50:16 +0100, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > informatycznych i z wymaganiem doskonalej znajomosci ojczystego lokalnego
    > dialektu pracownika. I kandydat sie znalazl...

    Ja slyszalem , ze u nas, jak sie znalazl kandydat Polak ze szwedzkim, to
    udowodnili mu, ze jego znajomosc jezyka nie jest zadowalajaca wg kryteriow
    firmy. Z tym, ze tm to sami Szwedzi zweryfikowali umiejetnosci jezykowe
    Polaka - a tu zapewne jedynie wspomniany Algierczyk programista znal
    algierski.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-02-25 22:52:49
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Immona; <cvli7f$nep$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > informatycznych i z wymaganiem doskonalej znajomosci ojczystego lokalnego
    > dialektu pracownika. I kandydat sie znalazl... :)

    E, nie - mowa o naszej ukochanej Ojczyźnie, gdzie wszyscy znają prawo i
    prawie wszyscy je omijają. ;) Chyba z miesiąc temu w GW w dodatku Gazeta
    Praca zamieszczony był optymistyczny artykuł o zatrudnieniu Ukrainki [a
    my przecież kochamy Ukrainę] - dziennikarz się nie opierniczał i opisał
    wszystko jak było - było ogłoszenie z wyśrubowanymi wymaganiami, na
    które śmiała odpowiedzieć jakaś nieplanowana swołocz - na szczęście i ku
    radości wszystkich nieplanowany kandydat został zdyskwalifikowany. W
    Polsce możesz wielkimi literami napisać - TO OGŁOSZENIE JEST USTAWIONE -
    nikt się nie przyczepi. ;)

    Flyer

  • 6. Data: 2005-02-25 23:07:29
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 25 Feb 2005 23:52:49 +0100, Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    napisał:

> [...]
    > radości wszystkich nieplanowany kandydat został zdyskwalifikowany. W
    > Polsce możesz wielkimi literami napisać - TO OGŁOSZENIE JEST USTAWIONE -

    Dzisiaj w PUP usmialem sie nad ogloszeniem w ktorym szukali specjalisty
    informatyka z jakims egztycznym jezykiem, oraz znajomoscia SQL, HTML,
    duzo, duzo innych w tym ORAL :)))
    Wyobrazilem sobie rozmowe kwalifikacyjna z testowaniem kompetencji
    niechcianego kandydata.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 7. Data: 2005-02-26 13:06:04
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@N...org>

> [...]
    duzo, duzo innych w tym ORAL :)))
    >Wyobrazilem sobie rozmowe kwalifikacyjna z testowaniem kompetencji

    Szczególnie językowych kompetencji.

    Wojtek