PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym urlopem?

  • 1. Data: 2003-05-05 07:36:03
    Temat: Jak to jest z tym urlopem?
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam,

    Pracuję i pracuję, a dookoła zielono, więc coraz częściej myślę o urlopie.
    Nie wiem jedynie kiedy i jaki mi przysługuje dalatego liczę na waszą pomoc i
    sugestie za które z góry dziękuję.
    Otóż dobiega już rokk jak pracuję nieprzerwanie z tym, ze w drugiej firmie. Od
    maja ubiegłego roku pracowałam w innej na umowie na czas określony, która
    wygasła z końcem października. W listopadzie rozpoczęłam pracę w obecnej, w
    pierwszym miesiącu na czas próbny a potem nieokreślony.
    Dotąd nie korzystałam z żadnego urlopu i zupełnie nie wiem jak to jest z tym
    przyznawaniem urlopu i jaki w obecnej sytuacji mi przysługuje. Słyszałam też
    coś o zależności między przyznawaniem urlopu a czasem studiów dziennych ale
    też nic nie wiem o tych zależnościach. Czy urlop przyznawany jest w systemie
    roku kalendarzowego czy przepracowanego?

    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje na ten temat.

    Pozdrawiam

    Kasia S

  • 2. Data: 2003-05-05 11:57:05
    Temat: Re: Jak to jest z tym urlopem?
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    s...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    systemie
    > roku kalendarzowego czy przepracowanego?
    >
    > Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje na ten temat.

    Witam
    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.
    § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej części
    urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.
    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym.
    UWAGA! Nowa wersja art. 154 wejdzie w życie 1 stycznia 2003 r.
    Art. 154. § 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 18 dni - po roku pracy,
    2) 20 dni - po 6 latach pracy,
    3) 26 dni - po 10 latach pracy.
    § 2. Urlopu udziela się w dni robocze, za które uważa się wszystkie dni, z
    wyjątkiem niedziel i świąt określonych w odrębnych przepisach. Dni wolnych od
    pracy wynikających z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy nie
    wlicza się do urlopu.
    Art. 1541. Do okresu zatrudnienia, od którego zależy prawo do urlopu i wymiar
    urlopu, wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia, bez względu na przerwy w
    zatrudnieniu oraz sposób ustania stosunku pracy.
    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z
    tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas trwania
    nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w którym
    była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.
    Przeczytaj będziesz wiedzieć.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-05-07 06:58:08
    Od: s...@p...onet.pl

    [ciach]
> [...]
    > była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    > korzystniejsze dla pracownika.
    > Przeczytaj będziesz wiedzieć.Pozdrawiam.

    Bardzo dziękuję, za wyczerpujące te informacje :-))

    Pozdrawiam
    Kasia