PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak ominąc pośrednika?

  • 1. Data: 2004-09-12 12:06:04
    Temat: Jak ominąc pośrednika?
    Od: "manfred" <m...@p...onet.pl>

    Witam byłem nie dawno w Anglii już po 1 maja troche popracowałem i wróciłem
    zasłuzenie wydac chyba ciężko zarobione pieniążki ale w czym rzecz otóż mam
    pytanie jak ominąc firmy pośredniczące w szukaniu pracy ponieważ trochę mi one
    zabrały z mojej pensji.Wracam z powrotem i niechciałbym sie z nimi dzielić
    oczywiście to praca legalna.pzdr może ktos sie spotkał z tym problemem.

  • 2. Data: 2004-09-14 10:49:21
    Temat: Re: Jak ominąc pośrednika?
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "manfred" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > oczywiście to praca legalna.pzdr może ktos sie spotkał z tym problemem.

    mam wrazenie, ze jest to niestety specyfika pracy w Wlk Brytanii, wiekszosc
    firm woli dzialac przez posrednikow, bo taki "outsourcing" uslug HR zwalnia
    im sporo funduszy.
    I czesto-gesto nie oglaszaja pracy "bezposrednio".
    Slyszalem o wypadkach, gdy jednak istniala mozliwosc "wykupienia" pracownika
    agencji (tj ciebie) przez firme docelowa, po jakims czasie pracy, gdy i Ty i
    pracodawca chcieliby wejsc w hm... zwiazek bez-posredni ;)
    Ale nie na zasadzie "wiecie-rozumiecie", bo posrednik nie jest taki glupi i
    ma za soba prawo, tj podpisana umowe miedzy nim a Twoim pracodawca na
    wypadek sytuacji, gdybys zechcial zrezygnowac u nich i zatrudnic sie
    bezposrednio...

    marek