PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak odwlec podpisanie umowy?

  • 1. Data: 2003-11-19 18:49:59
    Temat: Jak odwlec podpisanie umowy?
    Od: "Adrian Bednarek" <a...@p...fm>

    W poniedzialek mam podpisac umowe o prace na okres probny.
    Ale we wtorek lub srode mam dostac odpowiedz od innego pracodawcy, na ktorym
    bardziej mi zalezy.
    Jak odwlec moment podpisania umowy? Moze byc z tym problem, bo to instytucja
    publiczna...
    A jak juz podpisze, to co dalej? Co, jesli bede chcial za 2 dni odejsc?
    AFAIK rozwiazanie tego typu umowy to tylko za porozumieniem stron albo
    dyscyplinarka (porzucenie pracy)..

  • 2. Data: 2003-11-19 21:42:52
    Temat: Re: Jak odwlec podpisanie umowy?
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Adrian Bednarek" <a...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:bpge65$cnr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > A jak juz podpisze, to co dalej? Co, jesli bede chcial za 2 dni odejsc?
    > AFAIK rozwiazanie tego typu umowy to tylko za porozumieniem stron albo

    Zadzwoń do firmy, że masz kłopoty i wymyśl coś. Zawiadom, że stawisz sie do
    podpisania umowy w czwartek.

    Pzdr

    michał

  • 3. Data: 2003-11-19 23:11:41
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "Adrian Bednarek" <a...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > A jak juz podpisze, to co dalej? Co, jesli bede chcial za 2 dni odejsc?
    > AFAIK rozwiazanie tego typu umowy to tylko za porozumieniem stron albo

    Nie wiem jak w Polsce, ale w Holandii wyglada to nastepujaco. Po podpisaniu
    umowy ma sie tzw. okres probny, maksymalnie 2 miesieczny. Prawnie nie mozna
    z niego zrezygnowac, gdyz ma on na celu chronienie pracownika. W trakcie
    okresu probnego mozesz po prostu zrezygnowac z pracy bez zadnych
    konsekwencji ani czasu wypowiedzenia (no prawie bez zadnych, po zasilek
    wtedy zglaszac raczej jest sie trudno, chyba ze przystapilo sie do tej pracy
    z zasilku).

    Misiek

  • 4. Data: 2003-11-19 23:21:01
    Od: "Jarek" <t...@W...pl>

    > Jak odwlec moment podpisania umowy?
    Nie musisz przecież podpisać natychmiast i od ręki. Otrzymujesz egzemplarz i
    oświadczasz, że teraz sie z nim zapoznasz i ew. skonsultujesz ze swoim
    prawnikiem. Chyba, że są okoliczności, o których nie piszesz.

    Jarek