PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak długo mam obowiązek pamiętać.

  • 1. Data: 2005-09-08 18:48:26
    Temat: Jak długo mam obowiązek pamiętać.
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    Jak długo mam obowiązek pamiętać gdzie pracowałem. Potrzebuję z pośredniaka kwit
    ze nigdzie nie pracuję. Jedyna możliwość to konieczność zarejestrowania sie jako
    bezrobotny. I tam mam wypełnić na takim papierze gdzie pracowałem. Wpisałem
    ostatnie 18 lat. Nie chce mi się szukać jakiś papierów, jeżdzić po Polsce żeby
    dowiedzieć się że fabryka w której pracowałem już nie istnieje a jakieś archiwum
    jest 300 kilomerów dalej. Dociekliwy urzędnik chce żebym wpisał wszystko. Jak mu
    powiedziałem że oczywiście wcześniej pracowałem ale nie odtworzę z pamięci
    dokładnych dat to sie obruszył. I jak stwierdziłem ze nie będę nic więcej
    wpisywał to dał mi taki kwitek zebym złożył oświadczenie. A jak sie wpisze
    nieprawdę na oświadczeniu to wiadomo co czeka. I jestem pewny ze ten urzędnik w
    pierwszej kolejności zrobi wszystko żeby mi przywalić. Tak z życzliwości. To co
    się stanie jak w tym oświadczeniu wpiszę że nie pamiętam gdzie pracowałem 25 lat
    temu. Potrzebny jest ten kwit jak powietrze do oddychania córce. Tomek

  • 2. Data: 2005-09-08 19:22:41
    Temat: Re: Jak długo mam obowiązek pamiętać.
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Sep 2005 20:48:26 +0200, Tomek napisał(a):

    > Wpisałem
    > ostatnie 18 lat.

    Tak naprawde, to potrzebuja czy masz wiecej niz 10 lat pracy czy nie.
    Daj kserokokopie swiadectw ktore masz a reszte zostaw jako okresy w
    ktorych nie pracowales i nic nie tlumacz. Dajac mniejsza liczbe swiadectw
    pracy nie wyludzasz jakis nienaleznych swiadczen, tak wiec ich brak
    (zamierzony lub nie) nie ma na nic wplywu.Przy okazji - nie kompletowales
    dokumentow pod ustalenie kapitalu poczatkowego w zus ?????

  • 3. Data: 2005-09-08 19:26:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 8 Sep 2005 20:48:26 +0200, "Tomek" <k...@v...pl>
    zakodował:

    >ie chce mi się szukać jaki? papierów, jeżdzić po Polsce żeby
    >dowiedzieć się że fabryka w której pracowałem już nie istnieje a jakie? archiwum
    >jest 300 kilomerów dalej.

    Nie masz świadectw pracy? Lepiej zainteresuj się tym jak najszybciej i
    odwiedź te archiwa - im później, tym większe problemy z ich
    uzyskaniem, a i tak będziesz tego potrzebował (najpóźniej do ustalenia
    wysokości emerytury).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-09-08 20:21:25
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > odwiedź te archiwa - im później, tym większe problemy z ich
    > uzyskaniem, a i tak będziesz tego potrzebował (najpóźniej do ustalenia

    Ja nie prosze o rady na przyszłosć. A w dobre jestem zaopatrzony do 80 roku
    życia. Ty sobie kompletuj jakieś swistki. Ja na pewno przed 60 rokiem życia
    odziedziczę duży spadek w Kanadzie. Teraz potrzebuje rady w jednym konkretnym
    temacie. Nie wiesz to nie pisz bo wprowadzasz zamieszanie. Tomek

  • 5. Data: 2005-09-08 20:36:45
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    Przy okazji - nie kompletowales
    > dokumentow pod ustalenie kapitalu poczatkowego w zus ?????
    Nie mnie to nie dotyczy. Nie będę brał emerytury w Polsce. Tomek

  • 6. Data: 2005-09-08 23:20:47
    Od: RamirezHL <q...@w...pl>

    Tomek napisał(a):
    > Ja na pewno przed 60 rokiem życia
    > odziedziczę duży spadek w Kanadzie.

    :)

  • 7. Data: 2005-09-09 06:00:19
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Thu, 08 Sep 2005 21:22:41 +0200, Krzysztofsf napisał(a):

    > Tak naprawde, to potrzebuja czy masz wiecej niz 10 lat pracy czy nie.

    Trochę OT, ale skąd Ci się wzięło te 10 lat?

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2005-09-09 16:29:15
    Od: "aga" <n...@j...bezdomna.pl>

    > odziedziczę duży spadek w Kanadzie.

    ROTFL, ja idę kompletować świstki a Ty dobij tego frajera z Kanady, nie
    będziesz nam zawracał głowy :P

  • 9. Data: 2005-09-09 18:09:15
    Od: "thebill" <t...@m...com>

> [...]
    > odwiedź te archiwa - im później, tym większe problemy z ich
    > uzyskaniem, a i tak będziesz tego potrzebował (najpóźniej do ustalenia

    przeciez facet wyraznie napisal ze ma to w dupie!! macie tylko
    odpowiedziec czy urzednik sie bedzie dopieprzal sie za to ze nie
    przyznal sie do calego okresu pracy i czy bedzie mial jakies
    konsekwencje (skladanie falszywych zeznan? na swoja niekorzysc!)

  • 10. Data: 2005-09-09 18:42:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dfsj5r$7p3$1@atlantis.news.tpi.pl thebill
    <t...@m...com> pisze: