PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk

  • 1. Data: 2005-08-20 05:58:22
    Temat: Informatyk
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    Witam
    Przegladając lokalną prasę trafiłem na oto takie ogłoszenie
    "Firma X zatrudni na stanowisko INFORMATYKA
    osobę posiadającą następujące umiejetnosci
    - dobra znajomość RDBMS ,SQL,OFFICE (VBA), systemów Win2k, Win2k3 , WinXP,
    Linux
    - mile widziana dobra znajomosć jezyka programowania (np Delphi, C++, VB)
    - znajomość sprzetu komputerowego (konfiguracja , usuwanie usterek)"

    i tutaj nasuwa mi się pytani co oznacza pojęcie informatyk czy to nie jest
    zbyt ogólne wprawdzie podano wymagania ale wg mnie patrząc na to ogłoszenie
    to widzę pracę dla 2 a może i 3 osób
    Wiem że stanowiska informatyków tak właśnie wygladają że trzeba mieć pojecie
    o wszystkim i jeszcze trochę
    ale gdzie w tym momencie sens kształcenia się w jakimś jednym kierunku (być
    specjalistą od jednego)

    Tomek

  • 2. Data: 2005-08-20 06:08:40
    Temat: Re: Informatyk
    Od: "jaQbek" <n...@a...w.stopce>

    > i tutaj nasuwa mi się pytani co oznacza pojęcie informatyk
    Zapytaj rodziców, kto to kiedyś był inżynier. Bo co teraz znaczy inżynier, i
    jak szczegółowo precyzuje to profesję, to chyba wiesz ;)

  • 3. Data: 2005-08-20 06:11:50
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...peel>

    : Przegladając lokalną prasę trafiłem na oto takie ogłoszenie
    : "Firma X zatrudni na stanowisko INFORMATYKA
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    strasznie ogolne slowo - szczegolnie w naszym kraju - dla niektorych
    pracodawcow oznaczajace: "zlota raczka od komputerow"

[...]

    czli chca zatrudnic:

    - wdrozeniowca - specjaliste ds oprogramowania
    - programiste
    - servisanta

[...]

    jest i to wlasnie ZBYT ogolne

[...]

    Kieyds chyba w EP byla taka sentencja: "lepiej wiedziec wszystko o niczym,
    niz nic o wszystkim" - dotyczyla co prawda elektroniki ale w informatyce ma
    jak najbardziej zastosowanie.

    Wybierz jakis kierunke ktory sprawia cie przyjemnosc i czujesz sie w nim
    najlepiej (np programowanie) i postraja sie zdobyc o tym cala mozliwa
    wiedze. Reszte znaj na tyle, by w razie potrzeby wiedziec gdzie szukac.

    poz.

    Vic

  • 4. Data: 2005-08-20 06:18:00
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    20.08.2005 # 06:58:22, Tomek napisał:

    > Przegladając lokalną prasę trafiłem na oto takie ogłoszenie
    > "Firma X zatrudni na stanowisko INFORMATYKA
    > osobę posiadającą następujące umiejetnosci
    > - dobra znajomość RDBMS ,SQL,OFFICE (VBA),

    projektant baz danych

    > systemów Win2k, Win2k3 , WinXP, Linux

    administrator

    > - mile widziana dobra znajomosć jezyka programowania (np Delphi, C++, VB)

    programista

    > - znajomość sprzetu komputerowego (konfiguracja , usuwanie usterek)"

    serwisant

    > i tutaj nasuwa mi się pytani co oznacza pojęcie informatyk czy to nie jest
    > zbyt ogólne wprawdzie podano wymagania ale wg mnie patrząc na to ogłoszenie
    > to widzę pracę dla 2 a może i 3 osób

    Może firmy nie stać na specjalistów i szuka osoby która umie wszystko.
    Kiedyś podobne ogłoszenie widziałem w PUP - ale chcieli minimum 5 lat
    doświadczenia jako administrator + uprawnienia SEP do 1kV. Wynagrodzenie
    minimalne możliwe :|. IMHO jeśli już szuka się "złotej rączki", to o ile
    już się takiego znajdzie, to powinno mu się dobrze zapłacić, ale to moje
    zdanie. Pracodawcy mogą uważać inaczej, a druga sprawa, że dziedzina
    informatyki idzie do przodu cały czas i aby być na bieżąco ze wszystkim
    to naprawdę trzeba się starać.

    > Wiem że stanowiska informatyków tak właśnie wygladają że trzeba mieć
    > pojecie o wszystkim i jeszcze trochę

    Ile nie będziesz się uczył, to wszystkiego wiedział nie będziesz ;)

    > ale gdzie w tym momencie sens kształcenia się w jakimś jednym kierunku (być
    > specjalistą od jednego)

    To pytanie zadaję sobie od około roku - ciągle szlifując bazy danych,
    sieci, programowanie w kilku językach. Czasem mam dość.
    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-08-20 06:36:24
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Tomek wrote:

    > i tutaj nasuwa mi się pytani co oznacza pojęcie informatyk czy
    > to nie jest zbyt ogólne wprawdzie podano wymagania ale wg mnie
    > patrząc na to ogłoszenie to widzę pracę dla 2 a może i 3 osób

    Jest zbyt ogolne i w naszej chorej rzeczywistosci jest popularnym
    wymaganiem. Odsylam do wykazu zawodow.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 6. Data: 2005-08-20 08:01:34
    Od: PZ <p...@m...com>

    jaQbek napisał(a):

    > Zapytaj rodziców, kto to kiedyś był inżynier. Bo co teraz znaczy inżynier, i
    > jak szczegółowo precyzuje to profesję, to chyba wiesz ;)

    Bardzo sensowne porownanie. Jakby informatyka nazywac inzynierem
    utrzymania systemu IT to nawet bym czytal takie ogloszenia, a tak to
    zlewam :).

    PZ

  • 7. Data: 2005-08-20 10:26:09
    Od: Andrzej Krasuski <a...@a...pl>

    Użytkownik Galathea napisał:

    > Ile nie będziesz się uczył, to wszystkiego wiedział nie będziesz ;)

    "stanowisko informatyk" to relikt z ubiegłej epoki (OK, nie wszędzie się
    jeszcze skończyła).
    Oznacza mniej więcej, że zatrudniają ludzi po to, żeby na kogoś zwalić
    wszystkie swoje kłopoty (i potrzeby) związane z utrzymaniem
    infrastruktury IT.

    Taki człowiek ma się znać, ale robi niewiele, bo naprawdę robią to inni.
    Praca raczej dla technika w dziale eksploatacji... Żadne tam
    projektowanie systemów czy pisanie zaawansowanych aplikacji. Raczej
    ktoś, kto zmieni toner, doda użytkownika do systemu, zaznaczy ptaszka na
    polecenie zdalnego serwisu.

    > To pytanie zadaję sobie od około roku - ciągle szlifując bazy danych,
    > sieci, programowanie w kilku językach. Czasem mam dość.

    Przyda Ci się. Szczególnie, jeżeli trafisz do jakiejś firmy
    integratorskiej. Dostaniesz "produkt z półki" i zadanie, żeby to
    zadziałało w określonym środowisku. Narysujesz w VB formatkę do pytania
    o jakąś wartość, stworzysz pod Oraclem tabelkę do ich przechowywania,
    napiszesz w C serwer "korbowy" do pobierania tej wartości, z jakiegoś
    COMa wywołasz metodę, żeby ten parametr wykonał określoną akcję...
    Wszystko za małe zadania, żeby zlecać "specjaliście od", samodzilnie
    zrobisz to w parę godzin zapewniając wymaganą funkcjonalność...

    Pozdrawiam
    Andrzej Krasuski

  • 8. Data: 2005-08-20 11:12:14
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    20.08.2005 # 11:26:09, Andrzej Krasuski napisał:

> [...]
    > Wszystko za małe zadania, żeby zlecać "specjaliście od", samodzilnie
    > zrobisz to w parę godzin zapewniając wymaganą funkcjonalność...

    Już mi się podoba :P :).
    --
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-08-20 11:16:50
    Od: Andrzej Krasuski <a...@a...pl>

    > Już mi się podoba :P :).

    Tak myślałem :-)
    Nie no, fajnie jest. Każdy poranek otwiera przed Tobą nowe wyzwania.

    AKC

  • 10. Data: 2005-08-20 14:19:26
    Od: "jaQbek" <n...@a...w.stopce>

    > Jakby informatyka nazywac inzynierem utrzymania systemu IT to nawet bym
    > czytal takie ogloszenia, a tak to zlewam :).
    Dlaczego "utrzymania" a stworzyć, wdrożyć, przeszkolić użytkowników itp.
    itd. to nie czasem "informatyk" musi ?