PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatycy / sklep internetowy / upadek rynku (długie) › Informatycy / sklep internetowy / upadek rynku (długie)
    From: "Marek Adamczyk" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Informatycy / sklep internetowy / upadek rynku (długie)
    Date: Sat, 24 Aug 2002 08:06:30 +0000 (UTC)

    Niedawno toczyła się na grupie dyskusja na temat informatyków. Przeczytałem
    wszystkie posty i postanowiłem dopuścić się małej prowokacji. Na grupę
    pl.praca.oferowane wysłałem zapytanie o sklep internetowy (sporo tego
    ostatnio się pojawia) oferty które dostałem powaliły mnie....
    rekordzista (od dołu chciał około 500 PLN) jak dla mnie to jest torpedowanie
    rynku, gdy firmy które mają "sztaby" programistów biorą za dobre produkty
    60000 PLN albo i więcej.
    Zdaje sobie sprawę, że nie wszyscy potrzebują produktów za 60k PLN, ale 500
    to lekka przesada. Znajdzie się ktoś kto skusie się na taką ofertę i co
    dalej .... delikwent instaluje jakieś rozwiązanie OpenSource (fajnie że są),
    ale co dalej ... NIC ... nie potrafi on nawet nanieść większych poprawek
    (spotkałem się z czymś takim). Wszystko oparte jest na niewiedzy klienta.
    Efektem takich działań jest tworzenie się obiegowych opinii - że
    informatycy/programiści to patałachy... itp.. epitety można wybierać.
    Gdy będę potrzebował faktycznie sklepu internetowego, mogę zrobić coś
    takiego, że stworzę BARDZO dokładną specyfikację moich wymagań i wybiorę
    człowieka, który twierdzi że zrobi sklep np. za 1000PLN w ciagu tygodnia....
    oczywiście najpierw obwaruję się odpowiednią umową... może to jest
    złośliwość ... ale ....

    --
    Marek

    PS> Wszystkiem "programystom" polecam książkę Edwarda Yourdon-a "Marsz ku
    klęsce"