PracaGrupypl.praca.dyskusjeGodziny nadliczbowe-proste? › Godziny nadliczbowe-proste?
    From: "IWONA" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Godziny nadliczbowe-proste?
    Date: Fri, 30 Jul 2004 10:32:46 +0200
    Sender: m...@o...pl@86-dzi-10.acn.waw.pl

    Witam,
    mam taki problem.Razem z męzem prowadzimy mały sklep otwarty 5 dni w
    tygodniu po 10 godzin i 5 godzin w sobotę.Ja pracuję tam prawie przez caly
    czas,ale to niewazne.Zatrudniamy dwie dziewczyny na cały etat,do tej pory
    grafik robiony był własciwie prawie z dnia na dzień,na zasadzie "kto moze
    jutro?".W efekcie ja pracowałam cały czas i mój mąz,dziewczynom godzin nie
    liczyłam-mój błąd.W tej chwili postanowiłam to zmienić,zrobiłam grafik
    miesięczny.Dziewczyny pracują czasem 10 godzin,czasem 4,czasem mają wolne
    dwa dni pod rząd,w sumie liczba godzin przepracowanych tygodniowo nie osiąga
    40,są to 38 i 39,5 w zalezności od tygodnia.Dziewczyny narzekają,ze powinny
    mieć płacone nadgodziny,bo w niektóre dni pracują więcej niz 8 godzin.Moim
    zdaniem nie ma nadgodzin,bo w inne dni pracują krócej lub mają wolne i (tu
    się powtarzam),liczba godzin przepracowanych w tygodniu nie wynosi nawet
    40.W tej chwili jest sytuacja patowa,bo one swoje a ja swoje.Chodzi o okres
    rozliczeniowy,one uwazają,ze 8 godzin na dobę,ja ze mozna wyliczać cały
    tydzień.Szukałam,czytałam i moim zdaniem ja mam rację,ale one twierdzą,ze
    jest to nieprawda i dowolna z mojej strony interpretacja przepisów.widziałam
    kiedyś coś o czasu pracy w ruchu ciągłym lub pracy polegającej na
    zaspokajaniu potrzeb ludności.Czy ktoś moze podać mi konkretny artykuł na
    ten temat?Ewentualnie wyjasnić,czy ja mam rację,czy pracownice?Chciałabym
    zakończyć ten spór,nie wpływa on dobrze na atmosferę w pracy ;-).wiem,ze
    problem jest moze banalny,ale dosyć utrudnia mi zycie.Myślałam,ze pracownice
    będą wolały miec z góry ustalony grafik na cały miesiąc,ale widocznie
    nie....
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za ewentualne rady
    Iwona