PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fucha za granicą - płatność

  • 1. Data: 2002-04-09 07:58:48
    Temat: Fucha za granicą - płatność
    Od: "Aleksander Mendera" <A...@y...com>

    Witam wszystkich.
    Mam możliwość zrobienia "fuchy" dla firmy za granicą ( taki mały sofcik).
    Nie wiem w jaki sposób można ściągnąć płatność.

    Pozdrowienia
    Olek

  • 2. Data: 2002-04-09 08:08:02
    Temat: Re: Fucha za granicą - płatność
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Aleksander Mendera" <A...@y...com> napisał w
    wiadomości news:a8u719$k8p$1@news.onet.pl...
    > Witam wszystkich.
    > Mam możliwość zrobienia "fuchy" dla firmy za granicą ( taki mały
    sofcik).
    > Nie wiem w jaki sposób można ściągnąć płatność.

    Zaliczką.

    Chester EM

  • 3. Data: 2002-04-09 08:19:21
    Od: "Aleksander Mendera" <A...@y...com>

    > Zaliczką.

    Dzięki, ale chyba się nie wyraiłem jasno.
    Cała sprawa jest nagrana zdalnie : telefon/ mail. Wynik pracy tez pójdzie
    mailem.
    Nie chodzi mi o zabezpieczenie się przed oszustwem ale o stronę formaną.
    Mogę podać numer konta ale - wtedy chyba będę to musiał wykazać w jakiś
    PIT'ach. Nie mam zarejestrowanej działalności, nie mam zezwolenia na pracę
    za granicą.

    Olek

  • 4. Data: 2002-04-09 08:40:36
    Temat: Odp: Fucha za granicą - płatność
    Od: "mroowka" <f...@p...onet.pl>

    > Nie chodzi mi o zabezpieczenie się przed oszustwem ale o stronę formaną.
    > Mogę podać numer konta ale - wtedy chyba będę to musiał wykazać w jakiś
    > PIT'ach.
    Myślisz???-to US ma wgląd w Polsce w konta prywatne?
    Mogą Ci zapłacić czekiem.

  • 5. Data: 2002-04-09 08:56:02
    Od: "JB" <b...@i...pl>

    Nie ryzykuj! jeśli firma zapłaci oficjalnie - nie z kieszeni prywatnej,
    tylko normalnie z konta - a tak postępuja normalnie bo inaczej nie maja
    możliwości zaksięgowania tego w koszty - to mają obowiązek poinformowania
    ( dokument) swojego urzędu skarbowego. Jest obowiązek wymiany dokumentów i
    ten papier - wcześniej lub później trafi do twojego US. Może to byc nawet za
    2 lata. Tak było w moim przypadku.!!! Wtedy masz do zapłacenia podatek +
    odsetki KARNE za ten okres. Nie ryzykuj - gra nie warta świeczki. Po prostu
    napisz swoim klientom, że kosztować ich to będzie .........zł/ EURO +
    podatek. Płacisz wg normalnej skali podatkowej. W 2 tygodnie po otrzymaniu
    płatności na konto masz obowiązek zapłacić zaliczkę na podatek 19 % na druku
    PIT (XXX) nie znam numeru. Kwotę musisz doliczyć do rocznego rozliczenia
    podatkowego ( kwiecień 2003), uwzględniając podatek juz zapłacony.
    Najlepiej jednak dowiedz się w najbliższym biurze podatkowym jak to zrobić.
    jeśli jesteś studentem lub mało zarabiasz możesz nawet nic nie zapłacić.
    Sprawdź - Warto.

  • 6. Data: 2002-04-09 10:08:27
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Aleksander Mendera" <A...@y...com> napisał w
    wiadomości news:a8u87p$mlb$1@news.onet.pl...

    > Nie chodzi mi o zabezpieczenie się przed oszustwem ale o stronę
    formaną.

    Jeżeli boisz się przyłapania na nieodprowadzaniu haraczu,
    zadzwoń na informację US. Nie musisz się przedstawiać.

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 7. Data: 2002-04-09 18:24:02
    Temat: Re: Fucha za granicą - płatnoś
    Od: "Ewka" <m...@p...onet.pl>

    Witaj!
    JB ma absolutną rację - sprawa się wyda prędzej czy później i może się na
    koniec okazać, że kary, odsetek i należności podatkowej głównej zapłacisz w
    sumie więcej niż zarobiłeś:-)
    Proponuję umowę o dzieło. Przy umowie o dzieło koszty uzyskania przychodu
    wynoszą 50%, poza tym od tego rodzaju umowy nie odprowadzasz żadnych składek
    ubezpieczeniowych, zdrowotnych itp. Wieć praktycznie cały Twój podatek do
    odprowadzenia (tylko dochodowy) wyniesie 10 % .
    Te 10% dolicz sobie do wartości zlecenia. Firmie zagranicznej i tak się to
    opłaci, ponieważ przy exporcie tego rodzaju usług nie doliczasz VAT-u
    (przynajmniej na razie).
    Pozdrawiam
    Ewka
    Ps.
    W kwestii ewentualnego zabezpieczenia należności - proponuję akredytywę -
    chociać w usługach informatycznych - jeszcze jej nie testowałam:-)

  • 8. Data: 2002-04-09 18:31:08
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    Użytkownik "JB" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten papier - wcześniej lub później trafi do twojego US. Może to byc nawet za

    Z firma zagraniczna tak miales?