PracaGrupypl.praca.dyskusje › FAQ pl.praca.oferowana - zmiany?

  • 11. Data: 2003-12-04 12:34:43
    Temat: Re: [BTW] Re: FAQ pl.praca.oferowana - zmiany?
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    news:bqn8a3$7m4$1@sol.pop.e-wro.pl...
    > BTW Kiedyś przeglądałem oferty pracy w GB, przy każdym ogłoszeniu były
    > podane widełki płacowe :-)

    W Polsce to raczej nie do pomyslenia. Pracodawca zawsze liczy na to, ze
    zdesperowany poszukiwacz pracy zanizy oczekiwane wynagrodzenie, zeby tylko
    otrzymac robote.

    Kania

  • 12. Data: 2003-12-04 12:49:20
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kania <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zdesperowany poszukiwacz pracy zanizy oczekiwane wynagrodzenie, zeby tylko

    Niestety. I w dodadku pytanie dotyczy wylacznie kwoty, za ktora delikwent
    podejmie sie pracy, bez rozrozniania jakie wynagrodzenie za jaka prace (zakres
    obowiazkow). Mnie juz pare razy pytano wylacznie o kwote, bez jakiegokolwiek
    skonkretyzowania, ze np przy pracy po 12 godzin i wszystkie soboty robocze to
    tyle, a jesli mniejsze obciazenie praca to tyle itp. Podaj czlowieku za ile
    jestes do kupienia i koniec.

  • 13. Data: 2003-12-04 12:58:31
    Od: "Bartek" <b...@p...e-wro.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdesperowany poszukiwacz pracy zanizy oczekiwane wynagrodzenie, zeby tylko

    Dokladnie, efekt jest taki ze pracodawca zawsze moze powiedziec, ze
    dostajesz tyle ile "chciales" (o ile nie powiedziales za duzo).

    Bartek

  • 14. Data: 2003-12-04 15:21:34
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-12-04 13:34:43 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Kania* skreślił te oto słowa:

    > W Polsce to raczej nie do pomyslenia. Pracodawca zawsze liczy na to, ze
    > zdesperowany poszukiwacz pracy zanizy oczekiwane wynagrodzenie, zeby tylko
    > otrzymac robote.

    Grafton bardzo czesto podaje wysokosc pensji.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

  • 15. Data: 2003-12-04 15:23:33
    Temat: Re: FAQ pl.praca.oferowana - zmiany?
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-12-04 09:53:40 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Przemysław Maciuszko* skreślił te oto słowa:

    > Witam.
    > Mam 2 kwestie do rozważenia.
    > 1. Wymaganie podania nazwy firmy, adresu itd.
    > Jeśli będę tego wymagał, to nie będzie przechodziło praktycznie 90% ogłoszeń

    Przeciw.
    Tak samo np w ogloszeniach w GW czesto nie ma takich informacji, i to nie
    dlatego, ze ogloszenia daja firmy-krzak.

    > 2. Wymaganie podania formy zatrudnienia
    > Aktualnie na tym punkcie polega takoż z 90% ogłoszeń :( Zapewne z czasem się
    > to zmieni, ale...

    Za.
    Podanietakiej informacji w zaden sposob nie moze zaszkodzic zadnej powaznej
    legalnej firmie.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

  • 16. Data: 2003-12-04 16:46:54
    Od: Tomek <dtommy@wytnij_to_wp.pl>

    Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Witam.
    > Mam 2 kwestie do rozważenia.
    > 1. Wymaganie podania nazwy firmy, adresu itd.
    > Jeśli będę tego wymagał, to nie będzie przechodziło praktycznie 90% ogłoszeń

    Puszczać. Uzasadnienie jak w innych postach.

    > 2. Wymaganie podania formy zatrudnienia
    > Aktualnie na tym punkcie polega takoż z 90% ogłoszeń :( Zapewne z czasem się
    > to zmieni, ale...

    Zdecydowanie wymagać określenie charakteru zatrudnienia. Zresztą, nie
    widzę ŻADNYCH problemów w podaniu takiej informacji.

    --
    :::.. --- Tomek ----- d...@w...pl ---------------..:::
    "Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom

  • 17. Data: 2003-12-04 17:03:19
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Wymaganie podania nazwy firmy, adresu itd.
    > Jeśli będę tego wymagał, to nie będzie przechodziło praktycznie 90%

    Puszczaj.Uzasadnienie w innych postach. Widocznie firma ma powody jeśli nie
    chce zdradzić swoich namiarów w 1szym etapie rekrutacji.

    > 2. Wymaganie podania formy zatrudnienia
    > Aktualnie na tym punkcie polega takoż z 90% ogłoszeń :( Zapewne z czasem
> [...]

    Nie puszczać. Albo przygotować jakąś stronkę w PHP z ustandaryzowanym
    formularzem.

    Dodatkowo:
    Kiedyś na pl.news.mordplik ktoś pisał o zwielokrotnionych ogłoszeniach (to
    samo stanowisko, różne miejsca i różne numery referencyjne). Dosyć to
    uciążliwe. Można by to zmienić dopuszczając ogłoszenia, które w tytule mają
    [Kilka lokalizacji], a w treści (na początku lub na końcu) wymienione są
    miejscowości i odpowiednie do nich numery referencyjne. Przy takim
    rozwiązaniu to:
    -mniej pracy dla Ciebie.
    -mniej pracy dla piszącego (nawet jeśli stosuje kopiuj/wklej)
    -mniej ściągania dla modemowców.
    -I oczywiście mniejsze wykorzystanie takich zasobów ISP jak bandwidth czy
    disk space.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 18. Data: 2003-12-04 22:46:11
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Thu, 4 Dec 2003 10:01:29 +0100
    "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > ogłoszeń
    >
    > IMO nie jest konieczne podawanie takich danych, w pewnych przypadkach
    > nawet niewskazane.

    wlasnie sobie uswiadomilam ze w USA jak sie firmy oglaszaja
    (przynajmniej w Internecie) to jednakowoz podaja swoja nazwe.
    ba, nawet sie chwala swoim dorobkiem i tym co robia.

    wot inne myslenie....

    > się
    >
    > To jest ulatwienie dla czytajacych. Nie puszczaj takich ogloszen na
    > grupe ale ogloszeniodawcom pisz dokladnie ze tego brakuje, anie tylko
    > link do FAQ.

    nierealne.
    przy ilosci powyzej 40 postow dziennie i jednym moderatorze zajmowaloby
    mu to zbyt duzo czasu - ergo, ogloszenia ukazywalyby sie co 2-3 dzien.

    na pssm stosujemy taka zasade: posty sa odrzucane, w momencie odrzucenia
    delikwent dostale dolaczone automatycznie FAQ grupy.
    dopiero jak _pyta sie_ bezposrednio na liscie badz ktoregos moderatora,
    czemu jego post sie nie ukazal - dostaje konkretna odpowiedz.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 19. Data: 2003-12-04 22:50:56
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Thu, 4 Dec 2003 13:58:31 +0100
    "Bartek" <b...@p...e-wro.pl> wrote:

    > Dokladnie, efekt jest taki ze pracodawca zawsze moze powiedziec, ze
    > dostajesz tyle ile "chciales" (o ile nie powiedziales za duzo).

    dlatego ja standardowo na pytanie o to, ile sie spodziewam odpowiadam,
    ze nie moge podac tej informacji, jesli nie wiem, jaki ma byc zakres
    moich obowiazkow, rodzaj umowy oraz ilosc godzin.

    jesli w tym momencie pracodawca zaczyna krecic, zamiast mi wylozyc
    czarno na bialym powyzsze, to juz wiem, ze bedzie mnie chcial przerobic
    w bambuko i traktowac jak wielblada roboczego.

  • 20. Data: 2003-12-04 22:53:47
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Thu, 4 Dec 2003 16:23:33 +0100
    Lia <L...@a...poczta.onet.pl> wrote:

    > Przeciw.
    > Tak samo np w ogloszeniach w GW czesto nie ma takich informacji, i to
    > nie dlatego, ze ogloszenia daja firmy-krzak.

    w GW w ogloszeniach drobnych takich informacji nie ma, bo placi sie
    pieniazki za ilosc slow.
    male firmy wiec podaja tylko kogo i numer telefonu.

    tutaj jednak ogloszenia sa darmowe.

    duza firma z kolei jak zatrudnia mase pracownikow do nowo otwieranych
    oddzialow, to i tak robi to przez posrednika, i ja nie widze powodow dla
    ktorych ten posrednik, posiadajacy wlasna domene (najczesciej) badz
    konta w sieci ma sie jeszcze dodatkowo ukrywac pod darmowym kontem?