PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zapytac o podwyzke??

  • 1. Data: 2003-12-03 22:13:44
    Temat: jak zapytac o podwyzke??
    Od: "kasia war" <k...@N...gazeta.pl>

    pracuje,wiem ze jestem dobrym i potrzebnym pracownikiem.Oczywiste jest ze
    chcialabym zarabiac wiecej.Tylko jak w skuteczy sposob poruszyc ta sprawe??Ma
    ktos jakies rady?

  • 2. Data: 2003-12-03 22:49:58
    Temat: Re: jak zapytac o podwyzke??
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    "kasia war" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message
[...]
    "chciałam z Panem/Panią porozmawiać. Uważam że zrobiłam duże postępy w
    pracy. Zajmuję się większą ilością spraw i robię to skuteczniej. W
    zeszłym kwartale udało mi się... Ponadto wprowadziłam następujące
    usprawnienia na moim stanowisku pracy.... Z wyników mojej pracy korzysta
    dział... Kierowane są pod moim adresem liczbne dowody, że moja praca
    jest dobrze wykonywana i wysoko oceniana. Firma prosperuje dobrze, mamy
    stabilną pozycję i perspektywy rozwoju. Nie dostałam podwyżki od
    momentu zatrudnienia /od xxx miesięcy/ dlatego uważam że moja prośba o
    yyy złotych (podać kwotę 2 x wyższą od tej którą chcemy osiągnąć) jest
    uzasadniona. Jaka jest Pana/i opinia w tej sprawie?"

    niepotrzebne skreślić, dostosować, spersonalizować, nauczyć się na
    blachę, wypowiedzieć 10x przed lustrem i najlepszej przyjaciółce oraz
    mamie. niczego nie zmieniać podczas rzeczywistej rozmowy.
    pozdrawiam
    RW

  • 3. Data: 2003-12-04 00:27:57
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 3 Dec 2003 22:13:44 +0000 (UTC)
    "kasia war" <k...@N...gazeta.pl> wrote:

    > pracuje,wiem ze jestem dobrym i potrzebnym pracownikiem.Oczywiste jest
    > ze chcialabym zarabiac wiecej.Tylko jak w skuteczy sposob poruszyc ta
    > sprawe??Ma ktos jakies rady?

    1. poprosic o 10 minut romowy na osobnosci swojego przelozonego. wybrac
    (o ile to mozliwe) taki czas, kiedy szef nie jest zagodniony,
    zestresowany czy zdenerwowany. gdybys miala okazje zrobic to na
    polformalnym spotkaniu w cztery oczy np. w knajpie przy piwku czy kawie
    byloby optymalnie. im luzniejsza i przyjemniejsza atmosfera tym wiecej
    osiagniesz (oczywiscie nie mozna przeginac i pojsc sie uchlac w trupa z
    szefem).

    2. zaczac od podkreslenia swoich zaslug w firmie, najlepiej konkretow (o
    ile to mozliwe) w postaci ze tutaj uratowalam firme przed staratami na x
    zlotych, tutaj przyczynilam sie do zarobienia x zl. generalnie chodzi o
    to, zeby pokazac, ze przyczyniasz sie walnie do zwiekszenia zyskow firmy
    badz w jakis inny sposob przyczyniasz sie do jej rozwoju etc. - w
    zwiazku z tym jestem cennym pracownikiem w zwiazku z tym danie ci
    podwyzki jest jak najbardziej uzasadnione.

    3. przemysl cala sprawe w domu, wypisz sobie na kartce w punktach swoje
    sukcesy i potkniecia. przygotuj sie na odparcie kazdego zarzutu w razie
    czego. jesli bedziesz musiala sie tlumaczyc badz bronic z zarzutow
    staraj sie to zrobic spokojnie, bez nerwow, zajakniec i przede wszystkim
    _nie_ zwalac winy na innych pracownikow czy na to, ze za malo dostawalas
    pieniedzy. twoim celem tutaj bedzie przekonanie pracodawcy, uczysz sie
    na kazdym popelnionym bledzie i ze nie popelniasz go drugi raz.

    4. przygotuj sie mentalnie na to, ze byc moze dostaniesz odpowiedz typu
    "jak sie nie podoba to prosze szukac innej pracy". przygotuj sie na to.
    nie odgrazaj sie, nie wsciekaj. w takim wypadku lepiej zmilczec lub
    grzecznie odpowiedziec "dziekuje za uswiadomienie mi, ile moja raca jest
    dla panstwa warta" i zaczac sobie szukac nowej roboty.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 4. Data: 2003-12-04 01:54:13
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertW" <i...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > yyy złotych (podać kwotę 2 x wyższą od tej którą chcemy osiągnąć) jest
    > uzasadniona. Jaka jest Pana/i opinia w tej sprawie?"

    "Tak, tak. Zauważyłem. Poproszę Pana Prezesa aby w wolnej chwili uścisnął
    Panu dłoń w ramach podziękowania za pracę dla firmy.Oczywiście pochwałę
    wpiszemy do akt i poinformujemy o niej resztę pracowników".

    :)

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 5. Data: 2003-12-04 07:30:23
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    dobre i to. z taką pochwałą łatwiej szukać innej pracy;)
    RW

  • 6. Data: 2003-12-04 13:00:04
    Od: j...@o...pl

    > pracuje,wiem ze jestem dobrym i potrzebnym pracownikiem.Oczywiste jest ze
    > chcialabym zarabiac wiecej.Tylko jak w skuteczy sposob poruszyc ta sprawe??Ma
    > ktos jakies rady?

    Witam,
    Myślę, że właściwszym pytaniem jest: kiedy zapytać o podwyżkę.
    1. Wybrać moment, w którym firma dzięki Tobie zyskała. Samo wykazanie, że Twoja
    praca nie spowodowała strat dla firmy w konkretnym, Twoim działaniu, nie
    wystarczy. Nawet, jeśli to działanie wykracza poza Twoje obowiązki. Podstawą do
    sukcesu w rozmowie o podwyżce jest wykazanie, że posiadasz wiedzę, możliwości i
    umiejętności, dzięki którym firma już zyskała. Więc, zakładajmy: odniosłaś
    sukces. Firma odniosła wymierne korzyści. To nie był przypadek. Przecież nie po
    raz pierwszy wykazałaś się wiedzą wykraczającą poza Twoje obowiązki.
    2. Najlepiej w domu przećwicz wiele wariantów przebiegu rozmowy. Nawet nie
    zakładam, że szef wytknie Ci błędy. Przy takim założeniu po prostu nie
    rozmawiasz o podwyżce.
    3. Prowadzisz rozmowę sprzedażową. Ponownie sprzedajesz siebie. Jak podczas
    rekrutacji. Tyko w tej rozmowie operujesz konkretami, nie wizją siebie w
    firmie. Podwyżka może łączyć się ze zwiększeniem puli obowiązków. Może
    przedstawisz konkretne propozycje? To również dobry moment na rozmowę, na temat
    zmiany stanowiska, może w przyszłości awansu?

    Kiedy nie rozmawiać o podwyżce:
    1. Kiedy czujesz, że po prostu jej nie dostaniesz. Kiedy Twój szef może wytknąć
    Ci błędy. Fakt, błędy popełnia każdy. Ale nie każdemu są one wytykane.

    Wyniki rozmowy: Rezultatem dobrze poprowadzonej rozmowy o podwyżce jest po
    prostu...podwyżka. Przygotuj argumenty sprzedażowe i .... powodzenia
    Odmowa może być końcem Twojej kariery w firmie, ale nie musi. Pamiętaj, że to
    Ty decydujesz o przebiegu rozmowy. Nawet jeśli otrzymasz negatywną decyzję, od
    sposobu w jakim poprowadzisz rozmowę zależeć będzie, cz pozostawisz kwestię
    podwyżki otwartą, czy zamkniesz sobie możliwość rozwoju w firmie. Stawianie
    szefa pod ścianą prowadząc rozmowę typu &#8222;albo albo&#8221; najczęściej kończy
    się
    zdecydowaną odmową.
    Powodzenia
    Jacek

  • 7. Data: 2003-12-04 13:36:00
    Temat: Oliwer Twist- materialy szkoleniowe
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    kasia war <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > pracuje,wiem ze jestem dobrym i potrzebnym pracownikiem.Oczywiste jest ze
    > chcialabym zarabiac wiecej.Tylko jak w skuteczy sposob poruszyc ta sprawe??Ma
    > ktos jakies rady?

    Polecam lekture chyba pierwszego rozdzialu tej ksiazki Dickensa, w ktorym
    Oliwer zostal wytypowany przez ogol jako delegat do poproszenia o dolewke zupy.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 8. Data: 2003-12-05 11:51:24
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

> [...]
    > grzecznie odpowiedziec "dziekuje za uswiadomienie mi, ile moja raca jest
    > dla panstwa warta" i zaczac sobie szukac nowej roboty.

    Ja tak wlasnie mialem.
    Brak podwyzki przez 3 lata. Zawsze to samo: firma nie lubi stalych kosztow,
    beda premie itd.
    Premii oczywiscie nigdy nie bylo.
    No wiec sie zwolnilem i o dziwo jak rzucilem wypowiedzenie to sie nagle
    okazalo, ze jednak kasa by sie znalazla i ze nawet moge stanowisko zmienic
    na takie jakie mi sie bardziej podoba.
    Ciekawe tylko dlaczego trzeba sie zwolnic, zeby cos takiego uslyszec?
    Nie jest oczywiscie tak, ze przez te 3 lata nie prosilem o podwyzke, wrecz
    przeciwnie srednio 2 razy w roku o tym byla rozmowa.

    Generalnie to chyba w polsce czesty przypadek, ze zeby dostac podwyzke,
    trzeba zmienic prace.

    Zyc nie umierac :-(

    Teraz ide do firmy zagranicznej i licze na to, ze tam sytuacja bedzie
    normalna.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 9. Data: 2003-12-05 11:56:53
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

> [...]

    > chcialabym zarabiac wiecej.Tylko jak w skuteczy sposob poruszyc ta sprawe??

    http://drewniany.w.interia.pl/dluzsze/dyrektor.htm

    Żona do męża: - Byłeś u dyrektora, jak obiecałeś?
    - Byłem.
    - Walnąłeś pięścią w stół?
    - Walnąłem.
    - Zażądałeś podwyżki?
    - Zażądałem.
    - A co na to dyrektor?
    - Nie było go w gabinecie.

  • 10. Data: 2003-12-05 12:23:58
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Fri, 5 Dec 2003 12:51:24 +0100
    "Michal Talaga" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > wrecz przeciwnie srednio 2 razy w roku o tym byla rozmowa.
    >
    > Generalnie to chyba w polsce czesty przypadek, ze zeby dostac

    nie tylko w Polsce. w USA to tez standard.
    chcesz awansowac? zmien prace.
    chcesz zarabiac znaczaco wiecej? zmien prace.

    dopiero jak zagrozisz realnie pracodawcy (rzucisz wyowiedzenie na stol)
    to zaczynaja cie serio traktowac.
    wszedzie tak jest.

    wot zizn.