PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzielo + ZUS?

  • 1. Data: 2005-03-01 14:51:42
    Temat: Dzielo + ZUS?
    Od: "Bartlomiejd" <n...@a...pl>

    Witam
    Chce zawrzec umowe o dzielo- nie mam nigdzie oplacanego ZUS-u- czy istnieje
    mozliwosc aby samemu oplacic ZUS nie zakladajac przy tym DG? Czy ew. nie ma
    (prawnych!) przciwwskazan dlugo okresowej umowy o dzielo- bez platnosci
    ZUSu z innej "strony"?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-03-01 19:20:37
    Temat: Re: Dzielo + ZUS?
    Od: a...@v...pl

    dołączam się do pytania

  • 3. Data: 2005-03-01 20:06:10
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    Użytkownik <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    > dołączam się do pytania
    >
    > --

    z tego co wiem to od umowy o dzielo tez idzie jakis niewielki podeatek na
    cos tam. a zus to mozna oplacic samemu ale jako skladke na fundusz
    emerytalny, bo zdrowotnego dobrowolnie nie mozna oplacac.

  • 4. Data: 2005-03-01 22:47:11
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Tofifik, a któżby! ;-) ) wyklepał:

    > z tego co wiem to od umowy o dzielo tez idzie jakis niewielki podeatek na

    idzie zaliczka na podatek. :)
    > cos tam. a zus to mozna oplacic samemu ale jako skladke na fundusz
    > emerytalny, bo zdrowotnego dobrowolnie nie mozna oplacac.

    ZUS to nie tylko emerytura. A ubezpieczyć się samodzielnie jak
    najbardziej można, ale to dość droga impreza (ok.200PLN/m-c).

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 5. Data: 2005-03-02 11:35:57
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >emerytalny, bo zdrowotnego dobrowolnie nie mozna oplacac.

    jak to nie mozna?? w NFZ mozna :) ale sie nie oplaca ;)
    lepiej juz sobie wykupic prywatne zdrowotne ;)

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 6. Data: 2005-03-02 13:33:40
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (CanoE, a któżby! ;-) ) wyklepał:

    > lepiej juz sobie wykupic prywatne zdrowotne ;)

    A coś więcej na ten temat? Dzięki! :)

    Pozdrawiam
    M.

  • 7. Data: 2005-03-02 15:27:45
    Od: "Bartlomiejd" <n...@a...pl>

    > jak to nie mozna?? w NFZ mozna :) ale sie nie oplaca ;)
    > lepiej juz sobie wykupic prywatne zdrowotne ;)

    Bez sensu to prawo cale..TEORETYCZNIE: zatrudniam sie na etat u znajomego z
    DG na minimum krajowe- koszt calkowity kolo 1200zl, z czego polowe dostaje
    jako pensje- czyli wszystkie ZUSy i inne mnie kosztuja ok 600 zl. mcznie- do
    tego moge dorabiac na dzielo gdzie mi sie spodoba. Mialem tylko nadzieje ze
    ZUS udostepnia usluge "obywatelu nie musisz kombinowac- ubezpiecz sie sam"..
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2005-03-02 15:45:46
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >A coś więcej na ten temat? Dzięki! :)

    no np medicover, promedis/medar .. jest troche sieci medycznych ktore
    udostepniaja za duzo mniejsze pieniadze miesiecznie opieke zdrowotna..
    najlepiej poszukac takiej oferty ktora obejmuje takze krotkie leczenie
    szpitalne - inna sprawa ze w przypadku powazniejszych zabiegow to juz
    lepiej miec klasyczne NFZ- towskie ubezpieczenie zdrowotne...

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 9. Data: 2005-03-02 15:46:22
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Bartlomiejd napisał :

> [...]
    > ew. nie ma
    > (prawnych!) przciwwskazan dlugo okresowej umowy o dzielo- bez platnosci
    za chyba 100 albo 200 można się ubezpieczyć w NFZ. Bo chyba o takie
    ubezpieczenie Ci chodzi. Jeżeli chodzi o rentkę, to ubezpieczenia na życie.
    ZUS to ZŁODZIEJSTWO!
    --

  • 10. Data: 2005-03-02 22:14:33
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

> [...]

    > szpitalne - inna sprawa ze w przypadku powazniejszych zabiegow to juz
    > lepiej miec klasyczne NFZ- towskie ubezpieczenie zdrowotne...

    O, to trzeba poguglać. Dzięki! :)

    Pozdrawiam
    M.