PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o zwolenienie lekarskie

  • 1. Data: 2005-03-01 12:25:31
    Temat: Pytanie o zwolenienie lekarskie
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Witam,
    Mam pytanie w zwiazku z wyplata wynagrodzenia, jesli prawcownik
    przebywal na zwolnieniu lekarskim w ciagu ostatniego miesiaca.
    Zakladajac, ze "na reke" dostaje 1400PLN i na zwolnieniu lekarskim
    przebywal 8 dni (od 1.02 do 8.02), jaka pensje na reke powinien dostac
    na koniec miesiaca? Jak to wyliczyc?
    dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-03-01 12:41:15
    Temat: Re: Pytanie o zwolenienie lekarskie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 01 Mar 2005 13:25:31 +0100, gollum
    <n...@u...pl> zakodował:

    >Zakladajac, ze "na reke" dostaje 1400PLN i na zwolnieniu lekarskim
    >przebywal 8 dni (od 1.02 do 8.02), jaka pensje na reke powinien dostac
    >na koniec miesiaca? Jak to wyliczyc?

    Zgłoś się do biura rachunkowego, bo jest tu cała masa "to zależy".

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-03-01 13:12:54
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Zgłoś się do biura rachunkowego, bo jest tu cała masa "to zależy".

    A mozesz podac choc kilka przykladow, od czego "to zalezy"?

  • 4. Data: 2005-03-01 13:49:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 01 Mar 2005 14:12:54 +0100, gollum
    <n...@u...pl> zakodował:

    >A mozesz podac choc kilka przykladow, od czego "to zalezy"?

    Jak długo pracuje.
    Kiedy ostatnio chorował (w jakich terminach).
    Jak zmieniało się wynagrodzenie w przeszłości.
    Czy leżał w szpitalu.
    Czy choroba była spowodowana wypadkiem przy pracy.
    I pewnie z kilkanaście innych - ale moja wiedza może nie być aktualna,
    i niektóre czynniki mogą już nie mieć znaczenia ale mogły się też
    pojawić inne. Dlatego odsyłam do kogoś, kto liczy takie rzeczy na
    codzień.

  • 5. Data: 2005-03-01 15:27:28
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zakladajac, ze "na reke" dostaje 1400PLN i na zwolnieniu lekarskim
    > przebywal 8 dni (od 1.02 do 8.02), jaka pensje na reke powinien

    Przede wszystkim pracownik otrzymuje płacę brutto, od której może
    odliczyć koszty uzyskania przychodów (nie każdy jednakowe). Ponadto
    jest zobowiązany do sfinansowania składek ZUS oraz zapłacenia zaliczki
    na podatek dochodowy.
    I płaca brutto jest podstawą do obliczania wynagrodzenia lub zasiłku
    chorobowego za okres niezdolności do pracy.
    Jeżeli to pytanie zadał pracodawca, to należy bardzo współczuć
    zatrudnianym przez niego pracownikom. Do obliczania wynagrodzeń,
    składek ZUS i podatków trzeba zatrudnić fachowca, jeżeli sam
    pracodawca tego nie potrafi.
    Jeżeli zaś pracownik, to radziłabym zapoznać się z wszystkimi zapisami
    w umowie o pracę oraz co miesiąc sprawdzać wszystkie pozycje na liście
    płacy, z których wynika płaca tzw. netto, zwana przez niektórych "na
    rękę". W szanującej się firmie pracownik winien otrzymać co miesiąc
    tzw. pasek (kopię listy wynagrodzeń) z wyliczeniem swojego
    wynagrodzenia.

    wa

  • 6. Data: 2005-03-01 16:42:13
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > rękę". W szanującej się firmie pracownik winien otrzymać co miesiąc
    > tzw. pasek (kopię listy wynagrodzeń) z wyliczeniem swojego

    Pytanie zadał pracownik, który nie musi znac wszystkich obowiazujacych
    przepisów. A zadał je dlatego, iż ma wrażenie, że za owe zwolnienie
    lekarskie zostala potracona zbyt wysoka kwota...
    PS. Na przyszlosc prosze sobie darowac tego typu odpowiedzi.