PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gospodarcza - 2 pytania

  • 1. Data: 2004-08-21 17:59:56
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza - 2 pytania
    Od: "RR" <r...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Bardzo prosze o udzielenie mi odpowiedzi na nastepujace pytania /jezeli ktos
    sie orientuje/:

    We wniosku o wpis do ewidencji działalnosci gospodarczej nalezy wpisac
    adresy, jaki adresy powinny zostac wpisane, jezeli dzialalnosc, ktora
    zamierzam podjac bedzie dzialalnoscia opierajaca sie na nauczaniu jezyka
    obcego w przedszkolach i szkolach. Zajecia nie beda prowadzone w jednej
    placowce. Czy powinnam podac tylko obszar wykonywania dzialalnosci i adres
    zamieszkania? Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie.

    Drugim problemem jest fakt, iz spotkalam sie z czyms takim, jak oznaczenie
    siedziby przedsiebiorstwa, nie oznaczenie takiego miejsca wiaze sie z kara.
    Czy w moim przypadku, gdy tak naprawde glownej siedziby nie bedzie
    /dzialalnosc bedzie wykonywana w roznych miejscach/, oznaczenie
    przedsiebirostwa moze sprowadzac sie do oznaczenia placowek, w ktorych beda
    prowadzone zajecia?

    Bede szczerze wdzieczna za pomoc.

    Pozdrawiam
    RR

  • 2. Data: 2004-08-21 19:39:55
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza - 2 pytania
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

    W przypadku gdy miejsce prowadzena działalności
    nie jest stałe lub trudno je ustalić,
    jako adres firmy podaje się w takim przypadku
    adres prywatny właściciela firmy lub jednego z
    wspólników jeśli jest to spółka.

    Natomiast jako miejsce prowadzenia działalności
    można wpisać adres firmy (ten wyżej), oraz po
    przecinku dopisek "według zleceń".

    Tak mnie poinformowała pani w urzędzie miasta,
    gdy ja zakładałem własną działalność (i tak
    z resztą zrobiłem).

    Mario.

  • 3. Data: 2004-08-21 19:41:39
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [RR] - 2004-08-21 19:59:

> [...]
    > siedziby przedsiebiorstwa, nie oznaczenie takiego miejsca wiaze sie z kara.

    Nie bardzo się orientuję jak w tej chwili wygląda formularz do
    rejestracji ale w 2002 kiedy się rejestrowałem w polu miejsce
    prowadzenia działalności wpisałem Polska (miało byc woj. lubelskie ale
    pani w urzędzie stwierdziła, że przy usługowym jeżdżeniu nie ma się co
    ograniczać :) ).
    Siedziba przedsiębiorstwa to miejsce gdzie przechowujesz dokumentację.
    Adres potrzebny aby kontrola wiedziała jak do Ciebie trafić. Ten adres
    podajesz potem we wszystkich papierach jako adres firmy. W moim
    przypadku jest to po prostu adres domowy.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 4. Data: 2004-08-21 21:02:02
    Od: "RR" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

    Dzieki wielkie obu Panom. Ale juz wszystko mi sie pomieszalo. Jezeli
    siedziba firmy /bo taka byc musi/ ma byc moje mieszkanie, a mieszkam u
    rodzicow to co w takiej sytuacji, jakas umowa, podatek... To bedzie
    siedziba, a nie miejsce wykonywania dzialalnosci, czy mam ja oznaczac,
    wielki szyld na balkonie i przy wejsciu na klatke...?

    Pozdrawiam
    RR

  • 5. Data: 2004-08-21 23:04:20
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

> [...]
    > siedziba, a nie miejsce wykonywania dzialalnosci, czy mam ja oznaczac,
    > wielki szyld na balkonie i przy wejsciu na klatke...?

    Siedziba firmy to miejsce gdzie przechowywane są różne
    dokumenty związane z prowadzoną firmą
    (np. księga przychodów i rozchodów, wszelkie ewidencje,
    itp. - wrazie czego musi być wiadomo gdzie to znaleźć i tyle)
    Wcale nie oznacza to że musi być zaraz szyld nad drzwiami.
    Może to być zwykłe prywatne mieszkanie w którym ktoś
    sobie zwyczajnie mieszka.

    Co innego oznacza miejsce prowadzenia działalności.
    Jest to miejsce w którym prowadzisz rzeczywiście
    ową działalność, czyli np. sklep, szkoła podstawowa,
    fabryka, itp. W różnych dokumentach nie musi być
    ono nawet dokładnie sprecyzowane pod względem
    adresu. Musi być ono tylko opisane np. sformułowaniem
    typu "według zleceń".

    Jeśli podajesz własne mieszkanie jako siedzibe firmy,
    to masz prawo to robić, i nikt nie może się do tego przyczepić.

    Jeśli mieszkasz razem z rodzicami, i to do nich należy
    mieszkanie, które podajesz jako siedzibę firmy,
    to musisz podpisać z rodzicami na przykład
    tzw. umowę użyczenia mieszkania (nieodpłatnie).
    Wymaga tego Urząd Skarbowy - po prostu
    muszą mieć na papierze fakt, że masz prawo do
    użytkowania podanego przez ciebie lokalu.

    W przypadku umowy użyczenia ani twoi rodzice
    ani ty nie musicie nic płacić - według prawa
    użyczenie czegokolwiek członkom najbliższej
    rodziny nie jest opodatkowane.

    Co innego jeśli właściciele mieszkania nie
    są członkami twojej rodziny - wtedy nawet użyczenie
    za darmo jest traktowane jak wynajem po aktualnych
    cenach rynkowych, i właściciel mieszkania musi wtedy
    zapłacić podatek dochodowy od tej teoretycznej
    kwoty wynajmu (pomimo tego że w rzeczywistości
    oddaje mieszkanie za darmo).

    Mario.