PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dostałem wypowiedzenie. I co Dalej?

  • 1. Data: 2002-05-21 09:40:09
    Temat: Dostałem wypowiedzenie. I co Dalej?
    Od: "Fazero" <f...@g...pl>

    W poprzedniej pracy dostałem wypowiedzenie z powodu naruszenia zasad pracy.
    Lecz firma nie rozwiązała ze mną stosunku pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem
    a w papierach (tzn. świadectwie pracy) mam napisane że stosunek pracy ustał
    w wyniku wypowiedzenia ze strony pracodawcy i nic więcej nie jest napisane
    dlaczego.
    I tu się zaczyna moje pytanie:
    Co mogę zrobić gdy na rozmowie kwalifikacyjnej pracodawca zapyta mnie z
    jakiego powodu rozwiązano ze mną umowę o pracę?
    - Mam powiedzieć prawdę? - Byłem na kilku rozmowach i jak mówiłem prawdę to
    wiem że źle na tym wyszedłem.
    - Mam skłamać? - Czy pracodawca może poprosić o dokument wypowiedzenia na
    którym jest napisane daczego rozwiązli ze mną umowę. A może mówić że to była
    redukacja etatów, czy coś takiego.

    A co wy proponujecie?

  • 2. Data: 2002-05-21 09:54:59
    Temat: Re: Dostałem wypowiedzenie. I co Dalej?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Fazero" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - Mam skłamać? - Czy pracodawca może poprosić o dokument wypowiedzenia na
    > którym jest napisane daczego rozwiązli ze mną umowę.

    Nie kłamać, co najwyżej mówić nie całą prawdę, albo nic nie mówić. Poprosić
    może, a Ty mogłeś wypowiedzenie wyrzucić (ten dokument nie jest Ci do
    niczego potrzebny).

    > A co wy proponujecie?

    - Dać odpowiedź wymijającą. Typu dekoniunktura, problemy firmy,
    reorganizacja - czyli podanie prawdziwych okoliczności, ale bez mówienia, że
    to akurat była przyczyna zwolnienia ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-05-21 09:57:01
    Od: "Fazero" <f...@g...pl>

    Ale czy pracodawca tego nie moze sprawdzić, czy to nie powinno być wypisane
    w świadectwie pracy? Np. że z powodu redukcji etatów?

  • 4. Data: 2002-05-21 15:04:05
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    "Fazero" <f...@g...pl> wrote in message news:3cea1b7a_1@news.vogel.pl...
    > Ale czy pracodawca tego nie moze sprawdzić, czy to nie powinno być
    wypisane
    > w świadectwie pracy? Np. że z powodu redukcji etatów?

    powinno byc wpisane
    slyszalam kiedys, ze mozna zrobic tzw. pranie swiadectwa pracy w takiej
    sytuacji
    - tzn. zatrudnic sie u jakis znajomych, powiedzmy na 3 miesiace i nastepnie
    rozwiazac
    umowe w "ladny sposob" - moze ona np. wygasnac ;-)))) Nowy pracodawca moze
    Cie poprosic tylko o kopie ostatniego swiadectwa, czyli tego od znajomych
    ;-)))))
    Wydaje sie mi natomiast, ze swiadectwo zginac nie moze - bo jesli zginie, to
    pracodawca moze Cie zawsze poprosic o przyniesienie odpisu z tego co zostalo
    w aktach u bylego pracodawcy ;-((
    Pozdrawiam
    Ama

  • 5. Data: 2002-05-21 15:12:27
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Amadea" <a...@2...pl> napisał w wiadomości
    > umowe w "ladny sposob" - moze ona np. wygasnac ;-)))) Nowy pracodawca moze
    > Cie poprosic tylko o kopie ostatniego swiadectwa, czyli tego od znajomych

    Poprosić może o każde, a w Twoim interesie jest, żeby mu je dostarczyć
    (zazwyczaj).
    Od stażu pracy (w sumie) zależy np. wymiar urlopu czy wysokość odprawy przy
    zwolnieniach grupowych - udokumentowane świadectwami.
    Do tego jak nie przyniesiesz świadectwa, a w CV wpisałaś daną firmę, to
    wygląda to co najmniej dwuznacznie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-05-21 20:35:29
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > którym jest napisane daczego rozwiązli ze mną umowę. A może mówić że to była

    Oczywiście redukcja etatów , zwolnienie grupowe z przyczyn ekonomicznych.
    Firma zwalniała bo stała kiepsko finansowo.Konieczność ekonomiczna.

    >Agencja usług BHP BHP-EKSPERT
    31-545 Kraków ul.Mogilska 71A
    http://bhp.org.pl/
    http://www.bhpekspert.istore.pl/

  • 7. Data: 2002-05-22 06:49:12
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > Oczywiście redukcja etatów , zwolnienie grupowe z przyczyn ekonomicznych.
    > Firma zwalniała bo stała kiepsko finansowo.Konieczność ekonomiczna.

    Albo np łączenie działów, albo likwiadacja jednego oddziału, najlepiej
    przyczyny ekonomiczne.
    Ześ jest łobuz i naruszasz porzadek pracy w zakładzie to się nie chwal, bo
    nic to nie da ...

    Wojtek

  • 8. Data: 2002-05-22 08:28:10
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    f...@g...pl (Fazero) wrote in <3...@n...vogel.pl>:

    /ciach../

    >Ale czy pracodawca tego nie moze sprawdzic, czy to nie powinno byc wypisane
    >w swiadectwie pracy? Np. ze z powodu redukcji etatow?

    Jesli pracodawca wstepnie Cie zaakceptuje, badz przygotowany na to, ze
    sprawdzi to w poprzednim zakladzie pracy... Chyba, ze calkowicie uwierzy
    Twojemu wytlumaczeniu.

    A jesli chodzi o Twoja wersje - nie mow mu o zadnych zwolnieniach grupowych.
    Przy zwolnieniu grupowym jako takim, powod wypowiedzenia brzmialby "za
    porozumieniem stron".

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 9. Data: 2002-05-22 09:37:20
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    > A jesli chodzi o Twoja wersje - nie mow mu o zadnych zwolnieniach
    grupowych.

    > Przy zwolnieniu grupowym jako takim, powod wypowiedzenia brzmialby "za
    > porozumieniem stron".

    ROTFL

    Poczytaj KP i ustawę o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o pracę
    zanim zaczniesz odpowiadać.

    W świadectwie stoi wtedy, że ze względów ekonomicznych z winy pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-05-22 10:29:51
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    x...@c...sz (Kaizen) wrote in <acfoq5$5or$1@news.tpi.pl>:

    >Poczytaj KP i ustaw? o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o prac?
    >zanim zaczniesz odpowiada?.
    >
    >W swiadectwie stoi wtedy, ?e ze wzgl?dów ekonomicznych z winy pracodawcy.

    Ustawy nie czytalem, ale przepisze Ci fragment swiadectwa pracy, ktore mam
    przed soba :

    "Stosunek pracy zostal rozwiazany w wyniku : za porozumieniem stron, z
    przyczyn dotyczacych zakladu pracy, w ramach zwolnien grupowych (art.
    1 ust 1. i art. 11 Ustawy z dnia 28.12.1989 r. o szczegolnych zasadach
    rozwiazywania z pracownikami stosunku pracy z przyczyn dotyczacych zakladu
    pracy oraz o zmianie niektorych ustaw /Dz. U. Nr 4 z dnia 27 stycznia 1990
    r.Nr. 45 poz 10 z pozniejszymi zmianami."

    to cytat ze swiadectwa pracy z konca zeszlego roku, ktore mam przed soba.
    Tak wyglada to w praktyce.

    Czy zmienilo sie cos od tego czasu ? Czy mowimy o tej samej definicji
    "zwolnien grupowych" ? Jesli gosc ma napisane tylko i wylacznie, ze
    stosunek pracy zostal rozwiazany przez pracodawce, to pierwsza rzecz jaka
    przechodzi przez mysl - ze zostal z niej wyrzucony.

    Pozdrawiam,
    Wojtek