PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobrowolna ubezpieczenie emerytalne w ZUS - czy warto?

  • 1. Data: 2007-03-22 10:01:27
    Temat: Dobrowolna ubezpieczenie emerytalne w ZUS - czy warto?
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Pytanko - czy ma jakiś sens dobrowolna kontynuacja ubezpieczenia
    emerytalno-rentowego w ZUS po ustaniu obowiązkowego ubezpieczenia z tytułu np.
    umowy o pracę?
    Chodzi mi głównie o wpływ przerwy w opłacaniu składek na przyszłą wysokość
    emerytury.

    Kicek8

  • 2. Data: 2007-03-22 10:05:02
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > umowy o pracę?
    > Chodzi mi głównie o wpływ przerwy w opłacaniu składek na przyszłą wysokość

    Nie opłaca się. Lepiej te pieniądze inwestować samemu, choćby w jakiś fundusz
    inwestycyjny w ramach III filaru (IKE).

    L.

  • 3. Data: 2007-03-22 11:29:45
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    On 22 Mar, 11:01, " " <k...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > umowy o pracę?
    > Chodzi mi głównie o wpływ przerwy w opłacaniu składek na przyszłą wysokość

    a znasz juz przepisy, okreslajace sposob obliczania emerytury za 30
    lat?

    Poza tym - ZUS plajtuje, biezacych skladek nie starcza na biezace
    wyplaty i corocznie budzet panstwa doplaca do niego 30 mld zl. Nie
    liczysz chyba na to, ze Twoje pieniadze zostana w takiej sytuacji
    zainwestowane?

    Zdecydowanie sam kontroluj swoje fundusze, inwestujac je w obligacje,
    w gielde, IKE czy w fundusze inwestycyjne.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2007-03-22 11:34:49
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > On 22 Mar, 11:01, " " <k...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Zdecydowanie sam kontroluj swoje fundusze, inwestujac je w obligacje,
    > w gielde, IKE czy w fundusze inwestycyjne.

    Ja również zdecydowanie polecam IKE. Tym bardziej, że będąc w IKE można
    inwestować i w obligacje, i w akcje, i w fundusze. I zawsze można "zabrać swoje
    zabawki" i wszystko wypłacić.

    Pozdrawiam!
    L.

  • 5. Data: 2007-03-22 12:22:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 10:01:27 +0000, napisał(a):

> [...]
    > umowy o pracę?
    > Chodzi mi głównie o wpływ przerwy w opłacaniu składek na przyszłą wysokość

    Kontynuowanie emerytalno-rentowego zdecydowanie nie ma sensu. Kontynuowanie
    zdrowotnego (jeśli nie ma innego tytułu do objęcie ubezpieczeniem) ma
    sens. Niestety to jest sprzedaż wiązana - nie można kontynuować jednego
    bez drugiego.

  • 6. Data: 2007-03-22 13:26:22
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 mar o godzinie 13:22, na pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje, jureq
    napisał(a):

> [...]
    > zdrowotnego (jeśli nie ma innego tytułu do objęcie ubezpieczeniem) ma
    > sens. Niestety to jest sprzedaż wiązana - nie można kontynuować jednego

    Raczej masz na myśli "nie można drugiego (UZ) bez pierwszego (UE, UR)" - bo
    samo "pierwsze" można jak najbardziej bez drugiego (UZ).

    --
    Herbi
    22-03-2007 14:26:19

  • 7. Data: 2007-03-22 13:30:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 14:26:22 +0100, Herbi napisał(a):

    > Raczej masz na myśli "nie można drugiego (UZ) bez pierwszego (UE, UR)" - bo
    > samo "pierwsze" można jak najbardziej bez drugiego (UZ).

    Faktycznie wprowadzam w błąd. Coś mi się pomyliło.

  • 8. Data: 2007-03-24 21:14:24
    Od: Marcin Szczepaniak <s...@t...nie.sieradz.info>

    Dnia 22.03.2007 <k...@N...gazeta.pl> napisał/a:
> [...]
    > umowy o pracę?
    > Chodzi mi głównie o wpływ przerwy w opłacaniu składek na przyszłą wysokość

    Bardzo sie oplaca!

    http://www.kapitalizm.org/?action=zus