PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do Angli "z buta" - jest sens? :o)

  • 1. Data: 2005-01-03 19:58:19
    Temat: Do Angli "z buta" - jest sens? :o)
    Od: robert <r...@p...onet.pl>

    Witam
    tak sobie z nowym rokie mysle - kupa znajomych pojechala do UK i jakos
    sobie tam radzi - moze na mnie tez czas :)

    tylko ze -- mam zero znajomych, ukladow, wtykow, plecow i wszelkiej
    masci tego typu pomocy jak sie tam juz znajde - mam tylko kase na
    kilka miesiecy skromnego zycia i biegly angielski, no i jakies tam
    skills, ale to pewnie najmniej wazne u nich

    pytanko brzmi - czy jest sens w takiej sytuacji pojechac tam i liczyc
    na farta? czy taki wjazd "z buta" bez przygotowanie lub co najwyzej z
    solidnym wczesnijeszym rekonesansem przez net wypalilby czy nie?

    dzieki za wszelkie uwagi,
    pozdro
    robert

  • 2. Data: 2005-01-03 20:37:11
    Temat: Re: Do Angli "z buta" - jest sens? :o)
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Uzytkownik "robert" <r...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > pytanko brzmi - czy jest sens w takiej sytuacji pojechac tam i liczyc
    > na farta? czy taki wjazd "z buta" bez przygotowanie lub co najwyzej z
    > solidnym wczesnijeszym rekonesansem przez net wypalilby czy nie?

    Znajdz najpierw prace korzystajac z brytyjskich serwisow rekrutacyjnych - z
    bieglym angielskim i jakimis skills moze Ci sie udac, angielscy pracodawcy
    sa gotowi dzwonic do PL i przeprowadzac rozmowy kwalifikacyjne przez
    telefon. Nie jedz w ciemno, tylko juz na zaproszenie pracodawcy.

    I.

  • 3. Data: 2005-01-03 21:01:48
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    biegły angielski to już coś. Jeśli zadowoli Cię prosta praca typu
    sprzątanie, zmywanie, taśma w fabryce itp. to moim zdaniem możesz śmiało
    jechać. Podobno idzie się do jakiegoś urzędu pracy nie wiem jak to się u
    nich nazywa i w ciągu kilku dni lub odrazu znajdują jakąś pracę i nic
    nie trzeba płacić. Od wszelkich innych pośredników trzymać się z daleka.
    Ale jeśli interesuje Cię lepsza praca np. w biurze - to wydaje mi się,
    że musisz być dobry w jakiejś konkretnej dziedzinie, a tam to zarobki są
    nieziemskie.

    JackyX

  • 4. Data: 2005-01-04 02:05:07
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Mon, 3 Jan 2005 22:01:48 +0100, na pl.praca.dyskusje, JackyX napisal(a):

    > a tam to zarobki są nieziemskie.

    A koszty utrzymania adekwatne (tj. rownie wysokie) do zarobkow.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 5. Data: 2005-01-04 06:42:17
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2005 22:01:48 +0100, JackyX <j...@g...pl> napisał:

    > nie trzeba płacić. Od wszelkich innych pośredników trzymać się z daleka.
    szczegolnie od Polakow. pamietaj, ze wiele branz (male sklepiki w
    Londynie, obsluga hipermarketow itd) jest juz opanowanych przez rozne
    nacje ktore w przeciwienstwie do nas pomagaja sobie wzajemnie.

    > Ale jeśli interesuje Cię lepsza praca np. w biurze - to wydaje mi się,
    > że musisz być dobry w jakiejś konkretnej dziedzinie, a tam to zarobki są
    > nieziemskie.
    Polak przez dluzszy czas raczej nie wyjdzie powyzej 14 funtow/h Chyba ze
    jestes specjalista w jakiejs dziedzinie.

    Zycie tam jest bardzo drogie, dopuki przeliczasz wszystko na zlotowki i
    ciulasz do skarpetki :-))
    Jak zaczynasz poprostu zyc, to okazuje sie ze na wszystkie podstawowe
    rzeczy spokojnie starcza nawet przy kiepskiej pracy :-)
    Powodzenia.

    --
    Bonza
    pager 0642299084

  • 6. Data: 2005-01-04 22:05:43
    Od: "-bak-" <a...@b...ccc.ddd>

    > tak sobie z nowym rokie mysle - kupa znajomych pojechala do UK i jakos
    > sobie tam radzi - moze na mnie tez czas :)
    >
    > tylko ze -- mam zero znajomych,

    Jak dla mnie to troche sprzeczne z jednej strony kupa znajomych pojechala, z
    drugiej nie ma znajomych (co ludozercy ich zjedli,czy jak). Nawet jezeli juz
    WSZYSCY wrocili to maja jakies namiary, kontakty z ktorych obecnie nie
    korzystaja i moga sie z toba podzielic. Przeciez nawet ze zwyklego wyjazdu
    czysto turystycznego zostaja jakies doswiadczenia.

    A odpowiadajac na pytanie: przy bieglym jezyku i checi do pracy taki wyjazd
    ma sens, choc praca tak znaleziona bedzie nienajlepiej platna, moze byc
    fizyczna i nie w 100% odpowiadac ambicjom (szczegolnie jezeli przez mieiac
    niczego nie zlapiesz i bedziesz chcial lapac cokolwiek). Umiejetnci przydaja
    sie. Wyksztalcenie i papiery raczej srednio ale to moze wynik specyficznych
    doswiadczen. Zastanow sie jednak, z wypowiedzi wnioskuje ze w Polsce tez
    masz jakies zrodlo utrzymania (w koncu odlozyles kase na kilka miesiecy
    skromnego zycia w Anglii, czyli z kosztem przejazdy kilka tysiecy zl, zycie
    tam jest dosc drogie szczegolnie w Londynie ), co bedziesz robil po
    powrocie, czy chcesz wracac, co z rodzina itp.

    > solidnym wczesnijeszym rekonesansem przez net wypalilby czy nie?

    Solidny rekonesans to podstawa, ale mam nadzieje ze pod pojeciem solidnego
    rekonesansu nie rozumiesz zadanie pytania na grupie i czesc :-). Bo wtedy to
    lepiej zostan w kraju, bo wyjazd na obczyzne przy takiej postawie to pewna
    smierc:-)

  • 7. Data: 2005-01-05 23:52:55
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    W artykule <1...@4...net> Kyniu napisał(a):

    > A koszty utrzymania adekwatne (tj. rownie wysokie) do zarobkow.

    Nie, relatywnie niższe niż w Polsce.

    Mieszkałem przez trzy miesiące w Irlandii i zarabiałem płacę minimalną; a i
    tak stać mnie było i tak na dużo więcej, niż w Polsce, gdybym zarabiał te
    850 zł miesięcznie.

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-
    `(___) `(___) `(___) `(___) `%%%%% `(___) `(___) `(___) `(___)

  • 8. Data: 2005-01-06 05:35:55
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jarek Hirny <a...@h...pl> wrote:

    > Nie, relatywnie niższe niż w Polsce.

    To zależy do czego jeszcze porównujesz i jaki standard życia sobie ustalasz.
    1200 funtów za sensowne mieszkanie dla rodziny z dzieckiem w Londynie, nijak
    nie jest 'relatywnie niższe niż w Polsce'.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2005-01-06 09:05:27
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    W artykule <0t41dccd5ei985n3e8%sal@hell.hell.pl> Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > To zależy do czego jeszcze porównujesz i jaki standard życia sobie ustalasz.
    > 1200 funtów za sensowne mieszkanie dla rodziny z dzieckiem w Londynie, nijak
    > nie jest 'relatywnie niższe niż w Polsce'.

    Hm, który produkt jest droższy po uwzględnieniu a) minimalnych, b) osiągalnych w
    wiadomej branży (OR, nie AND) zarobków?

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-

  • 10. Data: 2005-01-06 12:09:55
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jarek Hirny <a...@h...pl> wrote:

    > Hm, który produkt jest droższy po uwzględnieniu a) minimalnych, b) osiągalnych w
    > wiadomej branży (OR, nie AND) zarobków?

    Przecież wymieniłem jeden z czynników o który pytano wcześniej, a którego koszt
    jest relatywnie wyższy niż w Polsce.

    --
    Przemysław Maciuszko