PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego nie mowią "dlaczego nie dostało się pracy??"

  • 1. Data: 2005-04-12 15:25:59
    Temat: Dlaczego nie mowią "dlaczego nie dostało się pracy??"
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Przez ostanie 2 miesiące przechodziłam rekrutacje. Przez ostatnie dwa
    miesiące żyłam nadzieją. Aż do wczoraj kiedy usłyszałam, że dziekują jednak
    wybrali tą drugą osobe.. (bo na ostatnim etapie zostały tylko 2).
    I standardowy tekst: "Niestety nie możemy powiedzieć dlaczego Pani nie
    dostała tej pracy"
    No własnie dlaczego?? Czy to ze zaszłam tak daleko w rekrutacji nie powinno
    być jednoznaczne z tym, iż powinnam zostać poinformowana dlaczego? Przecież
    to żadna tajemnica, tym bardziej ze sam fakt ze doszłam tak wysoko, świadczy
    ze nie byłam dla firmy "byle kandydatem".. :( I co więcej, to jeszcze
    doradztwo personalne, wiec wydawało mi się ze u nich można dostać taką
    odpowiedz.
    Ale nie, zostałam wyłącznie z domysłami co zrobiłam źle. I to najbardziej
    boli, nawet bardziej niz sama odmowa :(

  • 2. Data: 2005-04-12 16:45:14
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedz.
    > Ale nie, zostałam wyłącznie z domysłami co zrobiłam źle. I to najbardziej

    Czasami nic się nie zrobi źle, po prostu ktoś inny jest o włos lepszy. Więc
    nie martw się. Moim zdaniem, jesli tylko pracodawca wyraźnie sobie nie
    zażyczy, aby nie podawać kandydatom powodów odrzucenia, to doradztwo powinno
    taki powód podać.

    pozdrawiam
    m.

  • 3. Data: 2005-04-12 18:13:35
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie martw się. Moim zdaniem, jesli tylko pracodawca wyraźnie sobie nie
    > zażyczy, aby nie podawać kandydatom powodów odrzucenia, to doradztwo

    Ja tez uwazalam, ze sie powinno podawac, dopoki nie zobaczylam dwoch
    reakcji - jedna byla jakis czas temu na alt.ppo, o drugiej mi opowiedzial
    szef malej firmy, ktory w rekrutacji staral sie zastosowac ten obyczaj. W
    obu przypadkach dzialo sie to samo- kandydat zaczynal sie klocic, rzucac i
    dyskutowac. Nie wszyscy kandydaci, ale "rodzynek" sie w obu przypadkach
    znalazl. Na alt.ppo przybralo to wrecz forme publicznego zbluzgania firmy za
    to, ze odpisala na CV+LM wytykajac (z zyczliwosci, jak sadze i jak sami na
    appo sie bronili) bledy w formacie dokumentu w aplikacji osoby chwalacej sie
    dobra obsluga pakietow biurowych. W realu, rzeczony kandydat zaczal blagac,
    ze ta roznica doswiadczenia nie jest duza i sie nauczy i zaczal
    deprecjonowac owo powiedziane mu wieksze doswiadczenie drugiego kandydata,
    ktorego nie znal, konkretnie - mowic, ze ta firma, z ktorej to doswiadczenie
    pochodzi, jest be.
    Mysle, ze wystarczy kazdemu raz sie zetknac z taka reakcja, zeby dac sobie
    spokoj z wyjasnianiem i rozumiem to - bo jak widac podejmuje sie ryzyko
    tracenia czasu na dyskusje i tego, ze ktos bedzie sie na firme wkurzal
    publicznie w przypadku nie zgodzenia sie z ich konkretna ocena - jak sie nie
    wie, o co chodzilo, to klocic sie i wkurzac jest trudniej. Przyczyna
    zjawiska nieinformowania moze wiec byc niska kultura niektorych kandydatow -
    i traca na niej ci kandydaci, ktorzy by rzeczywiscie na opinii skorzystali.

    I.

  • 4. Data: 2005-04-12 18:26:37
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Moze faktycznie masz racje, ze niektórzy kandydaci nie potrafią przyjąć
    krytyki i dlatego nie informuje się ich o przyczynach nie przyjęcia....
    Ech.. nie zmienia to jednak faktu, ze jest mi cholernie zle z tym wszystkim,
    1.5 miesiaca rekrutacji, 1.5 miesiaca nadziei i taki kop na sam koniec :(

  • 5. Data: 2005-04-12 18:56:30
    Od: "mystek" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ech.. nie zmienia to jednak faktu, ze jest mi cholernie zle z tym
    > wszystkim, 1.5 miesiaca rekrutacji, 1.5 miesiaca nadziei i taki kop na sam

    czesc
    nie martw sie, ja wczoraj tez sie dowiedzialem, ze nie przeszedlem testow
    typu GMAT do ciigroup (www.ciigroup.com). Bardzo sie napalilem na ta firme,
    po tescie bylem dobrej mysli, a jednak nie wyszlo. Wczoraj wieczorem mialem
    lekki dolek, no ale zycie toczy sie dalej.
    POzdrawiam i zycze powodzenia

  • 6. Data: 2005-04-12 18:59:49
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    > Moze faktycznie masz racje, ze niektórzy kandydaci nie potrafią przyjąć
    > krytyki i dlatego nie informuje się ich o przyczynach nie przyjęcia....

    A jak juz ktos ma polityke informowania i twardo sie jej trzyma, to czesto
    nie mowi prawdy i stosuje kilka uniwersalnych wytrychow, bo powiedzenie
    prawdy byloby czasami wchodzace na czyjs osobisty teren i sprawiajace
    przykrosc, a wiec daleko bardziej niekulturalne niz milczenie. Dotyczy to na
    przyklad bledow w doborze stroju albo w kulturze zachowania kandydata. Na to
    Ci moga zwrocic uwage znajomi i rodzina, ale obca osoba bedaca z Toba w
    oficjalnych stosunkach wedlug obowiazujacego savoir-vivre'u - nie.

    > Ech.. nie zmienia to jednak faktu, ze jest mi cholernie zle z tym
    > wszystkim, 1.5 miesiaca rekrutacji, 1.5 miesiaca nadziei i taki kop na sam
    > koniec :(
    Co nie zabija to wzmacnia :). (Mam nadzieje, ze nie bylo tak, ze przywiazana
    do tej jednej nadziei porzucilas na te 1,5 miesiaca wszystkie inne zabiegi
    szukania?)

    I.

  • 7. Data: 2005-04-12 21:05:24
    Od: "Tomasz" <t...@n...net.pl>

    "Shady" <s...@p...nospam.fm> wrote in message
> [...]
    > można dostać taką odpowiedz.
    > Ale nie, zostałam wyłącznie z domysłami co zrobiłam źle. I to najbardziej

    a czy taka odpowiedz by was zadowolila:
    Wybralismy kandydata ktorego wyksztalcenie i doswiadczenie jest blizsze
    stawianym przez nas wymaganiom.
    Z taka trescia bardzo czesto mozna sie spotkac w UK. Juz dwa razy dostalem
    taka odpowiedz po ponad 1 miesiecznej rekrutacji(jedna rozmowa + dwa etapy
    sprawdzajace umiejetnosci, po kazdym etapie wydawalo mi sie ze lepiej juz
    nie moglo byc)
    Ale nie poddalem sie.

  • 8. Data: 2005-04-12 21:32:38
    Temat: Re: Dlaczego nie mowią
    Od: " Eddie" <s...@g...pl>

    W moim przypadku - jeśli dostaję informację o rezygnacji z mojej kandydatury
    (co rzadko się zdarza) - zawsze podają przyczynę. Z tym, że zawsze jest
    wyssana z palca. Najczęsciej jest to list lub mail, według szablonu w którym
    tylko personalia zmieniają.
    Pzdr.
    Eddie

  • 9. Data: 2005-04-12 21:36:47
    Od: " " <s...@g...pl>

    Immona <c...@W...zpds.com.pl> napisał(a):

> [...]
    kandydatow -
    > i traca na niej ci kandydaci, ktorzy by rzeczywiscie na opinii skorzystali.

    Immona, nie sądzę, żeby można było niezbyt eleganckie podejście do
    kandydatów tłumaczyć strachem brzed brakiem kultury owych kandydatów. Mnie
    to raczej pachnie problemami z asetrywnością - łatwiej nic nie odpowiedzieć,
    niż odpwoiedzieć - nie, znaleźliśmy kogoś lepszego.

  • 10. Data: 2005-04-12 21:38:12
    Temat: Tak z ciekawości
    Od: " Eddie" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mystek <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > nie martw sie, ja wczoraj tez sie dowiedzialem, ze nie przeszedlem testow
    > typu GMAT do ciigroup (www.ciigroup.com). Bardzo sie napalilem na ta
    firme,

    Co to jest test typu GMAT?