PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego 90% oferty pracy na www

  • 11. Data: 2005-01-13 11:07:13
    Temat: Re: Dlaczego 90% oferty pracy na www
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "karol_lipnicki" <a...@m...int.pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2005.01.13.08.19.26.435461@mandrake.int.pl.
    ..
    > On Wed, 12 Jan 2005 11:22:46 +0100, Immona wrote:
    >
    > Cieszę się niezmiernie, że udało się nam nawiązać "pokojową"
    > dyskusję.

    Ja nie szukalam zwady :)

    > Co do tego - sądzę, że niestety żyjemy w społeczeństwie, które robi
    > wszystko aby przeżyć w nowym systemie do którego nie potrafi się
    > dostosować.

    Denerwuje mnie uzasadnienie czegos "przezyciem". "Przezyc" to wtedy, jak od
    dwoch dni nic nie jadles, nie masz ani grosza i kradniesz chleb, ktorego
    wlasciciel uprzednio poproszony nie chcial Ci dac dobrowolnie. Wtedy mozna
    mowic o jakiejs dopuszczalnosci moralnej. Naciaganie rownie biednych ludzi
    za kupowanie bezwartosciowych raportow za kilkadziesiat zlotych nie ma nic
    wspolnego z przezyciem, raczej z chciwoscia nie ogladajaca sie na zadne
    wartosci.

    > Inną "parą kaloszy" jest to, jak pracodawcy traktują
    > pracowników. Moja matka - 15 lat w dziale marketingu - z roku na rok
    > zwiększa sprzedaż, a tym samym przychodzy firmy. Jest geniuszem w swojej
    > dziedzinie - zarabia 900 zł na rękę, a pracy znaleźć nie może bo
    > jest za stara - ma 46 lat. Niestety - doświadczenie nikogo nie
    > interesuje.

    Nie jest to prawda. Znam dwie kobiety w wieku 40+, ktore po 40-stce zmienily
    prace z niskodochodowej i w panstwowce (nauczycielka, pielegniarka) na
    "swiat drapieznego kapitalizmu". Jedna poszla na przedstawiciela handlowego,
    a druga na asystentke (firma farmaceutyczna). I nie bylo tak trudno, one po
    prostu szukaly, nie rezygnujac z gory z powodu stereotypu "dla mnie i tak
    nic nie ma" i doszkalaly sie z pisania cv, lm, zachowan rekrutacyjnych z
    intensywnoscia nadambitnego absolwenta yuppowskich kierunkow. Ich wiek
    okazal sie atutem tam, gdzie pracodawcy zalezalo na tworzeniu image'u
    doswiadczenia i odpowiedzialnosci firmy. Ich sytuacja materialna sie bardzo
    poprawila (jednak w obu przypadkach rozpadly sie tez ich malzenstwa).

    Czy Twoja mama wyslala ponad setke perfekcyjnie przygotowanych aplikacji do
    firm, do ktorych by pasowala, z gotowoscia przeprowadzki do wiekszego
    miasta, jesli tam by dostala dobra prace? Jesli nie, to nie umiem sie
    przejac.

    > Trudno odmówić ci tutaj racji i nie będę z tym polemizował - ale
    > pamiętaj - nie dziel ludzi na A i B z góry - na tym się dobrze nie
    > wychodzi.

    A kto mowi, ze dziele z gory? :)

    > czy my przypadkiem nie zaczynamy dyskuksji o netykiecie ?
    > Jeśli tak - to z zapałem będę ją kontynuował...

    Rozmowa byla o tym, ze wyzsze oplaty za Siec by zwiekszyly kulture na niej.
    Dyskutowanie o netetykiecie w niczym chyba nie pomoze.

    I.

  • 12. Data: 2005-01-13 11:16:37
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Józek [Thu, 13 Jan 2005 10:46:23 +0100]:

    > Wysokie bezrobocie zmusza ludzi do wszelkich prób z kradzieżą
    > włącznie

    Jesli kogos stac na siedzenie w Sieci, to glodem najwyrazniej
    jednak jeszcze nie ptzymiera. Tak ze w tym momencie trucie nt.
    "walki o przetrwanie" jest wylacznie frazesem majacym w jakis
    sposob usprawiedliwiac robienie innym swinstw.

    I owszem, ja tez jestem zdania ze Siec byla przyjemniejszym
    miejscem kiedy stac bylo na nia nielicznych. Tak, bylam kiedys
    za popularyzacja i obnizka cen lacz internetowych. Tak, teraz
    szczerze zaluje ze do tego doszlo.

    > więc czym jest taki spam? jakie stwarza zagrożenie?

    http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl

    Kira

  • 13. Data: 2005-01-13 15:39:15
    Od: "Józek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <k...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejscem kiedy stac bylo na nia nielicznych. Tak, bylam kiedys
    > za popularyzacja i obnizka cen lacz internetowych. Tak, teraz

    Ja nie popieram spamu ani kradzieży.
    Tylko że giną miliardy, pracownikom sie nie płaci, a biedni nie tworza
    piramidek co najwyżej sie do nich podłaczaja, więc tak jak w piramidce tak w
    internecie cały zysk daja Ci na samym dole anie na górze.
    Drogi nie buduje sie za pieniądze tych co jeżdzą mercami tylko wszystkich
    nawet tych co z niej wogole nie bedą korzystac, dobrze żeby to jednak
    wszyscy wiedzieli( zdawali sobie z tego sprawe).
    Niestety nikt niechce wiedzieć że pracodawca jest klijent a nie
    bisnesmen(kapitalista). To klijent tworzy miejsca pracy i pracodawców. Jak
    bys podniosł cene za internet to może bysie okazało że ciebie, was, nas by
    nie było stac na sieć.

    Józek

  • 14. Data: 2005-01-13 16:43:13
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Józek [Thu, 13 Jan 2005 16:39:15 +0100]:

    > Ja nie popieram spamu ani kradzieży.
    > Tylko że giną miliardy, pracownikom sie nie płaci, [...]

    To jesli nie popierasz to czemu probujesz je usprawiedliwiac
    poprzez porownywanie z innymi, gorszymi wybrykami? Sadzisz,
    ze robia sie dzieki temu bielsze? Nie robia sie.

    Kira

  • 15. Data: 2005-01-13 20:12:25
    Od: "Józek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > poprzez porownywanie z innymi, gorszymi wybrykami? Sadzisz,
    > ze robia sie dzieki temu bielsze? Nie robia sie.

    To nie usprawiedliwienie, tylko Immona napisałato w ten sposob
    jakoby Ci biedni, nieokrzesani, byli wyrzutkami narodu i to właśnie oni są
    odpowiedzialni za to co jest i co sie dzieje w naszym kraju.
    Należy ich pozbawić dostępu netu (nowych technologii) a nawet prawa głosu.
    A fakty mówia wręcz odwrotność, odpowiedzialni są ludzie o wysokiej
    inteligencji i wykształceniu (adwokaci, ekonomiści).
    Mam podać przykłady.

    Józek

  • 16. Data: 2005-01-14 13:57:21
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Józek [Thu, 13 Jan 2005 21:12:25 +0100]:

> [...]
    > w naszym kraju.
    > Należy ich pozbawić dostępu netu (nowych technologii) a nawet

    Niii... Immona bardzo slusznie zauwazyla tylko, ze upowszechnienie
    dostepu do Internetu spowodowalo potezny naplyw do niego chamstwa,
    oszustwa i prob wyzysku. Co jest zreszta prawda.

    I oni owszem SA odpowiedzialni -- za to co sie dzieje w Sieci.

    Kira

  • 17. Data: 2005-01-17 22:13:52
    Od: l...@p...com

    In article <s...@d...hell.org>, Daniel Rychcik wrote:

    > .. i to pewnie po trzech miesiącach ;-)

    Po prostu władza wyszła z założenia ze posiadanie pieniędzy jest grzeszne
    (wartosći chrześcijańskie) i by uchronić ludzi od grzechu rozrzutności
    zabiera im co może, a może dużo. Biedni są bardziej podatni na
    zbawienie, więc powinno być ich stosunkowo dużo, a z bogatymi jeszcze
    zrobi się porządek.

    --
    Leonid
    leonid(at)polbox.com