PracaGrupypl.praca.dyskusje › Delegacje służbowe a godziny nadliczbowe

  • 1. Data: 2002-11-03 20:06:31
    Temat: Delegacje służbowe a godziny nadliczbowe
    Od: "Anton" <w...@p...onet.pl>

    Mam regulowany czas pracy: od 7 do 15. W zakresie moich obowiązków nie ma
    wyraźnie napisane że mam obowiązek jeżdżenia w delegacje służbowe. Pracuję
    jako projektant jednak wyjazdy w delegacje związane są z charakterem
    wykonywanej przeze mnie pracy: - uzgodnienia, wizje lokalne itp.
    Teraz podaję przykład: wyjeżdżam o 5 rano (samochód służbowy prowadzony
    przez kierowcę lub jadę z inną osobą z firmy jej prywatnym samochodem -
    kierownik lub dyrektor - nigdy nie jeździłem moim własnym) na miejscu jestem
    o 12. Do 15 załatwiam sprawę. W domu jestem na 22. Podany schemat powtarza
    się zwykle przy każdej delegacji. Szefowie biorą kasę za kurs prywatnym
    samochodem a ja załatwiam sprawy. Czy mogę w związku z tym ubiegać się o
    wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych ? Za taki wyjazd dostaję
    tylko dietę (ok. 14 zł)
    Pozdrawiam
    Anton

  • 2. Data: 2002-11-04 07:01:33
    Temat: Re: Delegacje służbowe a godziny nadliczbowe
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 3 Nov 2002 21:06:31 +0100, "Anton"
    <w...@p...onet.pl> zakodował:

    >samochodem a ja załatwiam sprawy. Czy mogę w związku z tym ubiegać się o
    >wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych ?

    Jeżeli pracujesz na delegacji poza godzinami normalnej pracy, to
    należy Ci się wynagrodzenie za godziny nadliczbowe. Jednak czas
    podróży zalicza się do czasu pracy tylko, jeżeli odbywa się ona w
    normalnym czasie pracy. Czyli za czas podróży nie można dostać
    nadgodzin. W sumie, gdybyś wtedy prowadził samochód, i miał to wpisane
    do obowiązków, to można by przyjąć, że pracowałeś w tym czasie jako
    kierowca ;)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775