PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Darmowe godziny w szkole
    From: Mirosław Habarta <M...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Darmowe godziny w szkole
    Date: Thu, 29 Nov 2007 20:28:55 +0100

    Witam,

    mam taki problem: Pewna bliska mi osoba jest nauczycielką w zespole szkół - LO +
    gimnazjum.
    Od jakiegoś czasu jest naciskana (podobnie jak pozostała część grona
    pedagogicznego), aby
    prowadziła dodatkowe zajęcia w ramach "wyrównywania zaległości". Oczywiście z dobrego
    serca,
    żadnej zapłaty za to się nie przewiduje.
    Prowadzi już taka jedną godzinę, ale ostatnio dyrekcja
    stwierdziła, że to za mało, i należałoby jeszcze jedną. Co gorsza, rozkład jej
    zajęć, a klasy z którą miałaby
    takie zajęcia prowadzić nie za bardzo to ułatwiają, musiałaby strasznie sie
    nakombinować.

    Owo "naciskanie" wygląda tak: "idzie" lista, na którą nauczyciele "mają się" wpisywać
    -
    tzn podawać kiedy prowadzą dodatkowe lekcje. Gdyby ktoś zapomniał się wpisać -
    zostaje zapytany
    kiedy zamierza prowadzić takie lekcje. Potem jest tworzony harmonogram - tai
    dodatkowy rozkład
    zajęć.

    Czy jest jakaś górna granica ilości dodatkowych godzin, które dyrekcja może nakazać
    prowadzić
    nauczycielom ? Wiem, że rekordziści w tej szkole mają nawet 5 takich godzin w
    tygodniu.

    I czy w ogóle jest zgodne z Kartą Nauczyciela i kodeksem pracy?
    Gdyby tak dalej iść tym tropem, to można by połowie nauczycieli kazać robic 18 godzin
    za darmo,
    a resztę zwolnić. To byłaby oszczędność !

    Pozdrawiam, M.H.