PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ?

  • 11. Data: 2006-06-30 12:39:43
    Temat: Re: Czy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ?
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    KaMil napisał(a):

    > Nie jest tak, ze "nie chce", tylko nie chcialby, bo nie jest to mile.
    > Na pewno zrobi to gdy nie bedzie wyboru.
    > Na razie musi napisac zadanie sprostowania do pracodawcy.

    a zdajesz sobie sprawe z biegu terminow?

    Ze po uplywie tygodnia (ztcw dwoch przy dyscyplinarce) od otrzymania
    swiadectwa pracy masz zamknieta droge sadowa - sad pracy odrzuci pozew
    o zmiane swiadectwa pracy z powodow formalnych (przekroczenia terminu
    odwolania).

    --

    glos

  • 12. Data: 2006-06-30 19:09:36
    Od: KaMil <m...@o...pl>

    "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisal(a):

> [...]
    >swiadectwa pracy masz zamknieta droge sadowa - sad pracy odrzuci pozew
    >o zmiane swiadectwa pracy z powodow formalnych (przekroczenia terminu
    Jest 7 dni na odwołanie do pracodawcy i kolejne 7 dni do sadu, ale po
    otrzymaniu odmowy sprostowania swiadectwa (dyscyplinarka nie ma tu
    znaczenia, chyba, terminy sa takie same).
    --
    KaMil

  • 13. Data: 2006-06-30 23:41:52
    Od: Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl>

    KaMil napisa?(a):
    > Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Na razie musi napisac zadanie sprostowania do pracodawcy.

    Tu sie zgadzamy.

    > Chcialbym tez poukladac sobie jaki jest faktyczny stan prawny.
    > Jest swiadectwo, ale brak rozwiazania umowy. Skoro tak, to:
    > - jest nadal pracownikiem czy nie ?

    Hmm, o ile dobrze sytuacje rozumiem... Zadna ze stron nie jest
    zainteresowana przedluzeniem stosunku pracy. Przy czym pracodawca
    najwyrazniej uwaza, ze umowe rozwiazal. Trzeba by sprawdzic u kogos
    madrzejszego ode mnie, czy nie zachowanie formy pisemniej przy
    oswiadczeniu o rozwiazaniu umowy o prace z automatu oznacza niewaznosc
    tegoz. A nawet jesli - pracodawca zawsze moze powiedziec w sadzie, ze
    wyslal wypowiedzenie razem ze swiadectwem, a potwierdzenie nadania
    owegoz ma - bo przesylka byla polecona i odbior pokwitowany tak?
    No to tlumacz sie teraz, zes nie wielblad.
    W kazdym razie - gdybym to ja byl na miejscu twojego kolegi, czyli na
    tej pracy nie zalezaloby mi tak czy owak, a nawet przeciwnie :)

    - I NIE JEST TO PORADA PRAWNA ANI ANALIZA (a tylko moje luzne
    przemyslenia do zastosowania, lub nie, na wlasne czyli twego kolegi ryzyko -

    to odpuscilbym sobie wojne o to kto komu pierwszy wypowiedzial, albo i
    nie, umowe o prace, a skupilbym sie na tresci swiadectwa.

    > - jak sprostowac rozwiazanie umowy bez wypowiedzenia, skoro go nie
    > bylo (jaki zapis nt rozwiazania umowy ma byc w swiadectwie? [Nie
    > rozwiazano, rozwiazano inaczej? Jak?])

    Poza rozwiazaniem

    1. bez wypowiedzenia z przyczyn lezacych po stronie pracownika sa jeszcze:

    2. rozwiazanie bez wypowiedzenia przez pracownika z przyczyn lezacych po
    stronie pracodawcy (nieterminowa wyplata wynagrodzenia) - ale na
    umieszczenie tego na swiadectwie chyba szef nie pojdzie - przynajmniej
    bez sadu.

    3. rozwiazanie za porozumieniem stron,
    4 wypowiedzenie przez pracodawce,
    5. wypowiedzenie przez pracownika,

    Nie wiem na ile to twojego kolege interesuje, ale w rozwiazania 1,3 i 5
    wiaza sie rowniez z czasowym pozbawieniem prawa do zasilku dla bezrobotnych.

    I to juz wszystko co mam do powiedzenia w tej kwestii.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 14. Data: 2006-07-01 09:19:13
    Od: KaMil <m...@o...pl>

    Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Przy czym pracodawca najwyrazniej uwaza, ze umowe rozwiazal.
    Na porozumienie stron (wielokrotne ustne prosby) nie zgodzil sie.

    >wyslal wypowiedzenie razem ze swiadectwem,
    Tyle, ze wypowiedzenie (data) byloby skuteczne o ile pracownik mogl
    sie z nim zapoznac, a data wypowiedzenia (na swiadectwie) jest na
    jeden dzien przed wyslaniem listu.

    >W kazdym razie - gdybym to ja byl na miejscu twojego kolegi, czyli na
    >tej pracy nie zalezaloby mi tak czy owak, a nawet przeciwnie :)
    I tak jest. Od poniedzialku (3 lipca) pracuje w innej firmie.

    > to odpuscilbym sobie wojne o to kto komu pierwszy wypowiedzial, albo i
    >nie, umowe o prace, a skupilbym sie na tresci swiadectwa.
    A chcialbys miec na swiadectwie, ze wywali cie dyscyplinarnie?
    Chyba nie i o to tylko idzie = zaplate pensji za cerwiec i ewwiwalent
    za urlop.

    >Nie wiem na ile to twojego kolege interesuje, ale w rozwiazania 1,3 i 5
    Interesuje go kazde, procz dyscyplinarnego, bo niczym nie zawinil
    procz 'nachodzenia' pracodawce, aby wyplacil pensje.

    >wiaza sie rowniez z czasowym pozbawieniem prawa do zasilku dla bezrobotnych.
    Nie idzie na zasilek.
    --
    KaMil

  • 15. Data: 2006-07-02 08:33:51
    Od: Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl>

    KaMil napisa?(a):

    > A chcialbys miec na swiadectwie, ze wywali cie dyscyplinarnie?

    Co w powyzszym zdaniu (moim) (albo w dowolnej mojej wypowiedzi w watku,
    bylo dla ciebie na tyle niezrozumiale, ze zaczales miec watpliwosci jw.?
    Pytam, bo "umiejetnosci komunikacyjne" (wlasne) uwazam za bardzo istotne
    i jesli jest okazja do ich poprawienia to jak najbardziej chce z niej
    skorzystac.

    pozdrawiam

    Zbyszek