PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy dzisiaj być uczciwym to już nie wypada??

  • 1. Data: 2004-02-10 11:24:32
    Temat: Czy dzisiaj być uczciwym to już nie wypada??
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Czy dzisiaj być uczciwym to już nie wypada ??

    Pytanie takie zadaję, ponieważ zostałem właśnie zwolniony (kilka dni temu)
    i znajomi zaproponowali mi, żebym poszedł do lekarza i zaczał "chorować" -
    wyłudzając chorobowe od zusu (pomimo, iż już nie pracuję, przysługiwałoby mi
    chorobowe w wysokości 80% pensji).
    Gdy odpowiedziałem, iż nie zamierzam kombinować, byli zdziwieni twierdząc,
    "że wszyscy tak przecież robią". Jeśli rzeczywiście tak wszyscy robią -
    wyłudzając świadczenia, to nie dziwię się, że stan finansów państwa ciągle
    się pogarsza.

    pozdr
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-02-10 11:29:45
    Temat: Re: Czy dzisiaj być uczciwym to już nie wypada??
    Od: "John" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:c0af1f$nj1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy dzisiaj być uczciwym to już nie wypada ??

    Wypada, tylko że gatunek już na wymarciu.

    J.

  • 3. Data: 2004-02-10 11:35:44
    Od: "Mielech" <m...@g...pl>

    Może to trochę bardziej filozoficzny temat, ale na pewno łączy się z
    pracą. Moim zdaniem warto być uczciwym bo to jest inwestycja długofalowa.
    Będziesz mógł spokojnie spojrzeć sobie w oczy, a myślę że ktoś to kiedyś
    doceni. Nie wiem w jakim jesteś wieku, ale jeszcze pewnie wiele lat przed
    Tobą. Życzę powodzenia!

    --
    Mielech
    -------------------------------

  • 4. Data: 2004-02-10 12:36:57
    Od: "mangha" <R...@t...pl>

> [...]
    wiadomości news:c0af1f$nj1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Gdy odpowiedziałem, iż nie zamierzam kombinować, byli zdziwieni twierdząc,

    Mierzą innych swoją miarką :(

    mangha

  • 5. Data: 2004-02-10 12:47:50
    Od: "ii" <i...@i...ii>

> [...]
    > wyłudzając świadczenia, to nie dziwię się, że stan finansów państwa ciągle

    Lepiej wyjdziesz finansowo, jak będziesz myślał o sobie, a nie o państwie. Jak
    nie będziesz miał za co opłacić mieszkania i kupić jedzenia, państwo polskie nic
    to nie będzie obchodziło. Teraz wiesz dlaczego wielu stara się wyłudzić coś od
    ZUSu skoro idzie.

  • 6. Data: 2004-02-10 13:22:05
    Od: Piotr Kosela <k...@b...polbox.com>

    Użytkownik Mielech napisał:

> [...]
    > doceni. Nie wiem w jakim jesteś wieku, ale jeszcze pewnie wiele lat przed

    Nie pozostaje nic innego, tylko się podpisać.
    Tylko później w CV zostają okresy zatrudnienia po 1-3 miesiące...

    Pzdr
    Pe Ka

    --
    Wypalony papieros skraca życie o jedną godzinę,
    dzień w pracy - co najmniej o osiem...

  • 7. Data: 2004-02-10 15:18:04
    Od: "RM" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mielech" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Może to trochę bardziej filozoficzny temat, ale na pewno łączy się z
    > pracą. Moim zdaniem warto być uczciwym bo to jest inwestycja długofalowa.

    Bycie uczciwym to nie jest inwestycja.
    Uczciwym się jest, bo ma się takie zasady, a nie dla jakichś (nawet
    odległych) korzyści.

    Jeżeli ktoś jest uczciwy, bo tak mu się opłaca - to jest wyrachowanie, a nie
    uczciwość.

    To jest tak samo jak z szacunkiem do innych. Jeżeli okazujesz szacunek
    ludziom tylko dlatego, bo to się kiedyś opłaci, to znaczy, że nie okażesz
    szacunku komuś, o kim masz pewność, że na pewno nigdy ci nie odpłaci (np.
    bezdomnemu w obcym kraju).

    RM

  • 8. Data: 2004-02-10 20:40:59
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "mangha" <R...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    > wiadomości news:c0af1f$nj1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Mierzą innych swoją miarką :(
    >
    > mangha

    dzieki wszystkim za wypowiedzi - no i chyba podobny sposób myślenia!!

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 9. Data: 2004-02-11 00:40:02
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "RM" <r...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > szacunku komuś, o kim masz pewność, że na pewno nigdy ci nie odpłaci (np.

    Sek w tym, ze takiej pewnosci nigdy nie bedziesz mial. Sam nie masz pewnosci
    co do losu swojej osoby, a co dopiero mowic o innych.

    A facio uzyl przenosni, ty przyjales to doslownie, i jednoczesnie sie
    przejezyczyles, bo pojecie 'pewnosc' jest czysto abstrakcyjne ;-)

    Misiek

  • 10. Data: 2004-02-11 07:38:44
    Od: "RM" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Misiek" <m...@p...net> napisał w wiadomości

> [...]

    > A facio uzyl przenosni, ty przyjales to doslownie, i jednoczesnie sie
    > przejezyczyles, bo pojecie 'pewnosc' jest czysto abstrakcyjne ;-)

    Ja nie mówiłem o obiektywnej pewności, ale o pewności w subiektywnym
    odczuciu.
    Jeżeli chcesz przejść na druga stronę ulicu, roglądasz się w prawo i lewo -
    upewniasz się, że nic nie jedzie - przechodzisz.
    Obiektywnie - zawsze istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że coś jednak
    Ciebie przejedzie, więc 100% pewności nie ma.
    Ale jednak w mniemaniu przechodnia - taka pewność jest. Czyli pewność może
    nie stuprocentowa, ale na tyle duża, że pozwala mu podjąć ryzyko.

    Więc nie przejęzyczyłem się, bo własnie o takim znaczeniu słowa "pewność"
    myślałem.

    Zresztą nie to było sensem mojej wypowiedzi.

    RM