PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co mnie może tam spotkać ?

  • 1. Data: 2002-01-06 14:19:02
    Temat: Co mnie może tam spotkać ?
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witam !!!

    Jutro wybieram się w dalszy bój związany z rejestracją firmy. Mam zamiar
    udać się do urzędu statystycznego i Skarbowego. Napiszcie jakie dokumenty
    trzeba tam ze sobą zabrać, czy trzeba będzie uiścić jakieś opłaty ? Obecnie
    jestem zatrudniny na stałe w innej firmie czy muszę w związku z tym udawać
    się do ZUS - u ?. Muszę też założyć podobno konto w banku - czytałem że do
    tego jest podobno potrzebna pieczęć firmowa. Co się na takiej pieczątce
    powinno znajdować NIP, REGON, ADRES czy może wszystko naraz ?

    I jeszcze jedno jakie dane muszą znajdować się na papierze firmowym ?

    Pozdrawiam
    Pejter

  • 2. Data: 2002-01-06 17:50:27
    Temat: Re: Co mnie może tam spotkać ?
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pejter" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinno znajdować NIP, REGON, ADRES czy może wszystko naraz ?
    >
    > I jeszcze jedno jakie dane muszą znajdować się na papierze firmowym ?

    Z tego co slyszalam ostatnio, to pan prezydent podpisal juz cos, co
    umozliwia rejestrowanie firm - ale juz nie w urzedach miasta, ale w sadach
    rejestrowych.
    Wnioskuje, ze ten etap masz juz za soba (zeszly rok).
    Nie wiem jakie aktualnie sa oplaty skarbowe - rzecz zmienna
    Natomiast na pewno trzeba miec to potwierdzenie rejestracji firmy, na pewno
    d.o.
    Co do ZUS-u, to obowiazany jestes placic skladke zdrowotna
    Z tym kontem bankowym, to chyba juz w US beda zadali - kiedys nie bylo
    obowiazkowe .....
    Tylko, ze do zalozenia konta musisz miec pieczatke ...
    Tresc pieczatki ustalalam sobie sama - a i tak zabraklo mi tam REGON-u
    Jesli jest to jednoosobowa dzialalnosc, to oczywiscie imie i nazwisko :)
    Najlepiej miec wszystko, bo nieraz Ci sie przyda
    Papier firmowy? Na to nie ma przepisow - chyba, ze o czyms nie wiem ...;)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 3. Data: 2002-01-07 22:17:09
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

> [...]
    > powinno znajdować NIP, REGON, ADRES czy może wszystko naraz ?

    > I jeszcze jedno jakie dane muszą znajdować się na papierze firmowym ?

    zakladam, ze interesuje Cie prowadzenie dzialalnosci jako osoba fizyczna.

    czyli byles juz w wydziale handlu urzedu miejskiego albo czyms w tym rodzaju
    i masz zaswiadczenie o wpisie do ewidencji?
    jesli tak, to
    1. REGON -> nie wiem czy teraz sa jakies oplaty, kiedys nie bylo, wpis do
    ewidencji i numer REGON dostawalo sie od reki. teraz moze to kosztowac i trwac
    ;-) ale moze nadal byc szybko i darmo.
    2. pracujesz wiec masz juz NIP osobisty - to bedzie tez nip Twojej firmy.
    3. masz tez juz adres prowadzenia dzialalnosci (na wpisie).

    bank do konta firmowego wymaga pieczatki.
    bank wymaga, zeby na niej byl REGON i dane z zaswiadczenia/REGONu
    (nazwa, adres firmy)
    dla wygody (juz Twojej a nie banku) warto, zeby na pieczatce byly tez:
    NIP, telefon, fax, moze e-mail?? a bo ja wiem?

    pieczatke robi sie na podstawie papierow REGON, wpis, informacja o nadaniu NIP
    ;-) teoretycznie. praktycznie jaka zamowisz taka Ci zrobia...

    do banku zabierz ze soba: dowod, pieczatke (!), zaswiadczenie o wpisie i REGON

    jak juz masz konto, to idziesz do USK. i wypelniasz hmm NIP-1 do podatku
    dochodowego - jesli bedziesz na KPiR, nie wiem co jesli na ryczalcie? Na
    miejscu Ci powiedza.

    jesli chcesz byc VATowcem, to takze VAT-R.

    nie wiem czy na NIP-1, ale na VAT-R prawie na pewno podaje sie konto.
    (geberalnie potrzebny wszedzie tez jest: dowod, wpis do ewidencji, REGON)
    moze sie tez przydac decyzja o nadanie NIP jaka kiedys dostales.

    prawdopodobnie musisz tez napisac pisemko o tym, ze zaprowadzasz KPiR i ze
    bedziesz ja przechowywal w siedzbie firmy.

    ZUS - nie ma co isc, bierzesz Program Platnika, wypelniasz dwa druki i wysylasz
    poczta. te dwa druki to: informacja o powstaniu platnika skladek oraz
    informacja o powstaniu ubezpieczonego. (Ty-zaklad jests platnikiem, Ty-Ty
    ubezpieczonym. Jesli masz gdzie indziej etat, to zglaszasz sie do ubezpieczenia
    tylko zdrowotnego).
    Do kwitow dla ZUS potrzeba to co w USK: numerki i konto.

    wlasciwie skoro juz nasz NIP, to i USK mozasz zalatwic poczta.
    Choc wizyta tam pozwoli wyplenic kwity poprawnie - panienka z okienka Ci od
    reki sprawdzi. Do ZUSu tez moze warto zajrzec, zeby sie przekonac dlaczego
    lepiej zalatwiac wszystko poczta ;)

    powodzenia

    romek