PracaGrupypl.praca.dyskusje › Choroba w czasie delegacji.

  • 1. Data: 2011-04-19 12:54:17
    Temat: Choroba w czasie delegacji.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Pracodawca wysyła mnie w delegację, mam opłacony z góry hotel za 5 dni,
    od poniedziałku do piątku, w piątek powinienem wracać do domu.
    We wtorek lub środę łapie mnie jakaś infekcja, pojawia się gorączka i
    bóle, no i teraz pojawia się kilka pytań.
    1) Na wyjeździe nie mam dostępu do swojego lekarza rodzinnego, gdzie się
    udać, żeby nie płacić za wizytę?
    Dwa razy zdarzyło mi się w miejscu zamieszkania, skorzystać z wizyty u
    lekarza na pogotowiu, bo było to 20:00 i lekarz rodzinny nie przyjmował
    już. Jednak lekarz pogotowia nie chciał/nie mógł wystawić zaświadczenia
    ZUS ZLA, musiałem na drugi dzień udać się do swojego lekarza rodzinnego
    po taki druk.
    2) Czy jak choroba złapie mnie w czasie delegacji, to mam od razu wracać
    do domu, żeby zwolnienie wystawił mój lekarz rodzinny, czy jednak do
    lokalnego pogotowia, co dalej z drukiem ZUS ZLA?
    3) Zakładam, że gdzieś na wyjeździe zostałem przyjęty przez lekarza,
    albo na pogotowiu albo skorzystałem z jakiejś prywatnej przychodni i
    uzyskałem druk ZUS ZLA, czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy za
    prywatną wizytę, jeżeli tak to od kogo? Pracodawca, NFZ?
    4) Co z dalszym pobytem w delegacji, dostałem zwolnienie chorobowe na 10
    dni, czy mogę zwijać manatki i wracać do domu, żeby dalej chorować w
    domu. Czy firma ma mi przedłużyć pobyt w hotelu i po zakończeniu
    zwolnienia, muszę dokończyć zadanie z jakim zostałem wysłany w delegację?

    Z góry dziękuję za odpowiedz.

  • 2. Data: 2011-04-19 20:53:12
    Temat: Re: Choroba w czasie delegacji.
    Od: nn <n...@n...com>

    Z tego co wiem, jesli choroba na terenie polski, to kazdy lekarz NFZ
    powinien Cie przyjac w naglym wypadku. Nie wiem, jak z pogotowiem, ale
    normalnie lekarz powinien wystawic zwolenienie.

    W zwiazku z powyzszym raczej nie ma podstaw do wizyty platnej u
    prywatnego lekarza.

    Jesli zagranica, to za koszty leczenia odpowiada firma (stad madre firmy
    ubezpieczaja pracownikow). W ramach EU dziala EKUZ stad w przypadku
    naglej choroby tez powinienes udac sie do panstwowego lekarza i
    skorzystac niejako z polskiego ubezpieczenia w ramach NFZ. Odbywa sie to
    na takich warunkach, jak maja mieszkancy danego kraju - np. jesli w
    finlandii w panstwowej sluzbie zdrowia placi sie ryczaltowa oplate za
    kazdy dzien pobytu w szpitalu, tez placisz. W takiej sytuacji dodatkowe
    koszty powinien zwrocic pracodawca.