PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chce legalnie, ale nie może.

  • 1. Data: 2004-06-28 19:25:05
    Temat: Chce legalnie, ale nie może.
    Od: "klikawa" <k...@o...pl>

    Kuzyn ma stronę internetową z ogłoszeniami, która cieszy się coraz większym
    wzięciem.
    Mógłby mieć z tego jakiś zysk (banery, płatne ogłoszenia, reklamy)
    To naprawdę by wypaliło ale...
    Ale nie przeskoczy jednej sprawy.
    Chcąc założyć działalność gospodarczą (aby wszystko było w prawie) musi od
    razu poświęcić 660 zł. na ZUS miesięcznie.
    Jest studentem, troszkę zarabia na umowy zlecienia, ale nie ma umowy o
    pracę.
    Na 660 zł miesięcznie go nie stać.

    Nie da się tego jakoś inaczej zorganizować?
    Jeśli nie, to sorry, ale Polska jest chora, bo utrąca inicjatywę w zarodku.

  • 2. Data: 2004-06-28 19:39:33
    Temat: Re: Chce legalnie, ale nie może.
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nie da się tego jakoś inaczej zorganizować?
    > Jeśli nie, to sorry, ale Polska jest chora, bo utrąca inicjatywę w

    Da sie.
    Mozna ten sajt sprzedac. Jak chce to pisz na priva.

    Tomek

  • 3. Data: 2004-06-28 19:46:58
    Od: "klikawa" <k...@o...pl>

    Użytkownik "chinol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Da sie.
    > Mozna ten sajt sprzedac. Jak chce to pisz na priva.
    >
    > Tomek

    Nie chce sprzedawać, chce sie rozwijać.
    ech... jak mi poopowiadał o tym jakie są przeszkody to naprawdę można się
    załamać.

  • 4. Data: 2004-06-28 19:49:37
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 28 cze 2004 w liście [news:cbpram$m7l$1@news.onet.pl] klikawa
    [k...@o...pl] napisał(a):

    > Na 660 zł miesięcznie go nie stać.

    Raczej cię nie pocieszę. Ja płacę 697 zł i nie da się dużo mniej.
    Chyba, że ktoś mniejsze wypadkowe płaci i zrezygnuje z chorobowego,
    wtedy +-40zł.

    > Nie da się tego jakoś inaczej zorganizować?

    Legalnie? Nie da rady. Chyba, że:
    1. jesteś rolnikiem - płacisz KRUS nie ZUS (może być już nieaktualne -
    nie wiem)
    2. działalność będzie na emeryta - nie płacisc emerytalnego i rentowego
    (jakieś 500 zł), ale trzeba uważać żeby nie przekroczyć różnych limitów
    z tym związanych.

    > Jeśli nie, to sorry, ale Polska jest chora, bo utrąca inicjatywę w
    > zarodku.

    No coś ty! A twoja przyszła emerytura to nic? ;) Nie mówiąć już o
    wygodnych fotelach urzędasów.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 5. Data: 2004-06-28 19:51:36
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > Nie chce sprzedawać, chce sie rozwijać.
    > ech... jak mi poopowiadał o tym jakie są przeszkody to naprawdę można się
    > załamać.

    No niestety zyjemy w polandzie. Bez kasy glowa muru nie przebijesz. Wiele
    razy tu pisalem, ze w polsce koszty utrzymania pracy (ZUS glownie ale takze
    koszty zalozenia firmy, ktore sa niemale) to jedna z glownych przyczyn
    bezrobocia. Ty dajesz zywy dowod mojej tezy

    Tomek

  • 6. Data: 2004-06-28 19:55:27
    Od: "tyskiegronie" <t...@o...pl>

    a jeśli ja przestenę być studentem, a wcześniej otworzę taką działalność i będę
    płacił te 7 stów, to czy mój pracodawca obecny będzie musiał mnie zatrudnić na
    umowę o pracę, czy nadal będzie mógł dawać mi umowy zlecenia (z czego mam
    więcej do ręki rzecz jasna) ??

  • 7. Data: 2004-06-28 19:59:04
    Od: "klikawa" <k...@o...pl>

> [...]
    > koszty zalozenia firmy, ktore sa niemale) to jedna z glownych przyczyn
    > bezrobocia. Ty dajesz zywy dowod mojej tezy

    jutro sie do UPR-u zapisuję ;)

  • 8. Data: 2004-06-28 20:00:01
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    klikawa wrote:

    > Nie chce sprzedawać, chce sie rozwijać.
    > ech... jak mi poopowiadał o tym jakie są przeszkody to naprawdę można się
    > załamać.

    Chyba wiem jak to obejść - musiałby dogadać się z kimś już prowadzącym DG
    aby tamten mógł wystawiać klientom faktury. Natomiast właściciel firmy
    spisywałby z Twoim kuzynem umowy o dzieło dotyczące wykonania czegoś tam na
    stronie. ZUS by ominął ale nie wiem jak by to było z VAT i podatkiem (nie
    jestem pewien w jaki sposób wlicza się w koszty umowy o dzieło).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2004-06-28 20:58:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Jun 2004 21:49:37 +0200, Rafał Wawrzycki
    <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> zakodował:

> [...]
    >2. działalność będzie na emeryta - nie płacisc emerytalnego i rentowego
    >(jakieś 500 zł), ale trzeba uważać żeby nie przekroczyć różnych limitów
    3. Z innego źródła (umowa zlecenie albo o pracę) będą odprowadzane
    składki przynajmniej od minimalnej, to część ZUSów odpada (emerytalne,
    rentowe, chorobowe, wypadkowe i fundusz pracy)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 10. Data: 2004-06-29 01:33:46
    Od: abba <a...@o...pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 21:25:05 +0200
    "klikawa" <k...@o...pl> wrote:

    > Jest studentem, troszkę zarabia na umowy zlecienia, ale nie ma umowy o
    > pracę.
    > Na 660 zł miesięcznie go nie stać.

    Jak jest studentem to zaplaci tylko zdrowotne (pewnie ze 150pln)
    proponuje wizyte w ZUSie

    albo pl.soc.prawo

    pozdro