PracaGrupypl.praca.dyskusjedo kiedy mam status bezrobotnego? › Bezrobocie (muszę to napisać)
    From: "Rafał" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Bezrobocie (muszę to napisać)
    Date: Wed, 26 Feb 2003 09:47:37 +0100
    Sender: k...@o...pl@195.205.251.214

    On Tue, 25 Feb 2003 21:05:23 +0100, Ola Ziarkowska wrote:

    > czy fakt podpisywania umow o dzielo jest dla UP rownoznaczny
    > ze
    > znalezieniem pracy? czy musze to zglaszac w urzedzie ? chodzi mi glownie
    > o prawo do bezplatnych swiadczen lekarskich ktore posiadam jako
    > bezrobotna
    > jakiego rodzaju umowy o prace skutkuja utrata tego statusu?

    Hej.
    Więc po znalezieniu jakiejkolwiek pracy, musisz ten fakt zgłosić do
    urzędu. Czyli musisz jechać, lub przedzwonić i powiedzieć, że od dnia
    takiego i takiego nie jesteś bezrobotną. Oczywiście, po zkaończeniu
    pracy, musisz jechać, zarejestrować się jako bezrobotna... I na nowo
    wyopełnoić stosik formularzyków w róznych dziwnych kolorkach, odebrać
    xero praw i obowiązków bezrobotnego, a na koniec otrzymasz listownie
    beznadziejnie durne pismo z urzędu, że jaśnie wielmożny urzędnik
    uznaje Cię za ebzrobotną, ale masz prawo odwołania się od jego decyzji
    jeszcze przez 14 dni :> To nie koniec mojego sarkazmu, bo ilekroś
    jedziesz się zarejestrować, musisz wypełnić te same papierki,
    podpisać te same dokumenty, a ten sam biurwokrata wyśle Ci te same
    papierki, z tą samą treścią, tylko inną datą...
    Osobiście mnie ^%$#%$#% brała przy wypełnianiu tego samego 3 raz z
    rzędu,. Nie wiem, czy to tak trudno dodać formularz GX-1b, w którym
    człowiek by potwierdził, że dane które są w bazie UP, są identyczne
    z jego obecnymi, nei chce wprowadzać poprawek, informacje takie jak
    poprzednie otrzymał i wsio się zgadza.
    Czy to tak trudno w tej zakichanej Polsce trochę pomnyśleć? Czy tu
    żyją i mieszkają tylko ludzie bezmyślni?
    Przecież na to idzie jakaś kasa, i nie spada ona z nieba. Koperta,
    znaczek kosztują... Papier też. Koszt druku - jak najbardziej! I kto ma
    za to płacić? Oczywiście - pracownicy.
    Mimochodem dodam, że czas temu miałem rozmowę o przedłużeniu pracy z
    obecnym pracodawcą i z naszej rozmowy jasno wynikało, że on mi nie da
    więcej, gdyż kosztuję go nawet 2x więcej niż ja dostaję do kieszeni!

    Starczy...

    Pozdrawiam i sorry za long...
    Rafał