PracaGrupypl.praca.dyskusjeBez sensu... › Bez sensu...
    From: "Rafał" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Bez sensu...
    Date: Mon, 10 Feb 2003 13:43:37 +0100
    Sender: k...@o...pl@195.205.251.214

    Witam...

    Chciałbym podsunąć pewien temat, który obserwuję od prawie trzech latek,
    może zacznę więc od tego, że jestem studentem informatyki na drugim roku,
    przedtem kończyłem w tej szkole studium policealne, dzięki czemu mam
    obecnie możliwość zarobkowania jako technik informatyk.
    Moje obserwacje zacząłem jakoś tak właśnie w studium, kiedy na zajęciach,
    mieliśmy różne przedmioty, jednym te komputerowe szły nieźle, innym,
    gorzej... A jeszcze inni, wyglądlai tak, jakby przyszli po... papier, że
    coś takiego potrafią. Oczywiście szkoła prywatna, więc tacy klienci z
    papierami technika informatyka wyszli z niej, choć prawdę mówiąc umieją
    praktycznie to samo, co przed przyjściem do tej szkoły.
    Nie tak dawno, osobiście pisałem prace zaliczeniowe dla kolegi, któremu
    się nie chciało...
    W związku z tym, zastanawia mnie, czemu ludzie wybieraja ten zawód? Takie
    szkoły, skoro ni w ząb nie mają o tym bladego pojęcia? Dlaczego taki głąb,
    jeden z drugim, mają dostać podobne papiery jak ja, pomimo tego, że nic
    nie potrafią? Dlaczego mają ze mną konkurować potem na rynku pracy, i
    robić złą opinię o ogóle zawodu?
    Podobna sytuacja, jak mniemam charakteryzuje także i inne zawody. Wiele
    osób wybiera marketing i zarządzanie, bankowość, pomimo, że nie mają
    żadnych wskazań, predyspozycji, czy osobistych chęci do pracy na takich
    stanowiskach... Czy jest to po prostu moda na zawód? Moda na stanowisko?
    Czy raczej moda na kasę?

    Denerwuje mnie takie zachowanie młodych ludzi, którzy wybierają szkoły,
    tylko dlatego, że ich ukończenie gwarantuje(??????) im jakieś zarobki w
    przyszłości.

    Pozdrawiam
    Rafał