PracaGrupypl.praca.dyskusje › BIZNESPLAN - jak napisać

  • 1. Data: 2004-07-09 10:43:49
    Temat: BIZNESPLAN - jak napisać
    Od: "SOLINT - Radosław Buraczewski" <r...@T...pl>

    Mam napisać biznesplan, ale szczerze to nie wiem jak to się robi. Czy są
    jakieś przykłady, strony które mogą mi pomóc.
    Biznes plan ma dotyczyć sprzedaży hurtowej komputerów

    Dzięki za wszelkie info !!!

    pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2004-07-09 11:56:22
    Temat: Re: BIZNESPLAN - jak napisać
    Od: abba <a...@o...pl>

    On Fri, 9 Jul 2004 12:43:49 +0200
    "SOLINT - Radosław Buraczewski" <r...@T...pl> wrote:

    > Mam napisać biznesplan, ale szczerze to nie wiem jak to się robi. Czy są
    > jakieś przykłady, strony które mogą mi pomóc.
    > Biznes plan ma dotyczyć sprzedaży hurtowej komputerów
    >
    > Dzięki za wszelkie info !!!

    Witaj

    szukalem informacji rowniez w sieci na temat Jak napisac biznesplan, ale nie moglem
    nic konkretnego znalezc.

    Okazalo sie, ze temat biznesplanu jest tak obszerny, duzy i trudny do zrobienia, ze
    nie bylem tego wstanie zrobic bez przeczytania 2 grubych ksiazek o marketingu i
    jednej konkretnej o planach marketingowych. Calosc nauki zajela mi ok 3 tygodni. w
    tej chwili koncze konkretny biznesplan - bedzie mial z 50 stron a4 + kilka
    zalacznikow. Jezeli na jego podstawie chcesz pozyskac jakas kwote z instytucji
    finansowych to nic innego nie wchodzi w rachube...

    a moj biznes wcale nie jest mocno rozbudowany.... nie wyobrazam sobie, jaki musialbym
    napisac biznesplan, gdybym chcial stworzyc jakas konkretna fabryke :*(((((
    pozdr

    abba

  • 3. Data: 2004-07-09 13:59:27
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > Mam napisać biznesplan, ale szczerze to nie wiem jak to się robi. Czy są
    > jakieś przykłady, strony które mogą mi pomóc.
    > Biznes plan ma dotyczyć sprzedaży hurtowej komputerów

    Jesli nie jestes w temacie to szczerze odradzam zabieranie sie za to. Aby
    napisac dobry biznesplan trzeba byc fachowcem. Zwroc uwage ze ceny za
    przygotowanie biznesplanu to srednio 1% wartosci inwestycji (srednio-male
    przedsiewziecie to ok 1 mln PLN czyli koszt biznesplanu to ok 10 tys PLN).
    Trzeba posiadac szeroka wiedze nie tylko na temat samej inwestycji (co,
    gdzie, kiedy i za ile) ale rowniez:
    - ksiegowosc (orientacja w kontach, bilansach, cashfow itp);
    - rachunkowosc zarzadcza (orientacja w milionach wskaznikow - stopy zwrotu,
    reinwestycji i milion innych);
    - znajomosc rynku (naprawde doglebna - trzeba znac warunki konkurencyjnosci,
    wskazniki wypelnienia rynku, pelny obraz konkurencyjnych firm itp);

    Do tego kilkanascie innych problemow.

    Ja ci powiem tak: jesli to robisz dla banku bo chcesz kredyt 100-200 tys PLN
    to spokojnie mozesz sobie to zrobic sam (na podst. jakiejs ksiazki itp) -
    aby byly podst. wskazniki i troche ladnie napisanej opisowki, natomiast jak
    kwota jest wieksza to polecam jednak firmy consultingowe

    Tomek