PracaGrupypl.praca.dyskusje › Audytor wewnetrzy

  • 1. Data: 2005-11-26 19:27:53
    Temat: Audytor wewnetrzy
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Co myslisci o zawodzie Audytor Wewnetrzny???
    Jakie sanse na zatrudnienie??
    Jakie pieniadze??

  • 2. Data: 2005-11-26 19:31:32
    Temat: Re: Audytor wewnetrzy
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisał(a):

    > Co myslisci o zawodzie Audytor Wewnetrzny???
    > Jakie sanse na zatrudnienie??
    > Jakie pieniadze??

    Chcesz sobie audyt miszkanka strzelic? Czy co? ;P

    j.

  • 3. Data: 2005-11-26 23:58:18
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

    Facet ja cały czas czytam tą grupę.
    Wydaje mi się, że coś z Tobą jest nie tak. Każdemu dowalasz, rozbijasz
    pomysły. Kim Ty k .... jestes? - przenieś się na grupę kawalaczy czy
    dowalaczy a nie dyskutuj o pracy (bo nikomu nie pomagasz). Przypuszczam, że
    jesteś tylko dobry w "klawiaturze".
    Zresztą zwracam się z apelem do grupowiczów o respektowanie powagi
    pytających i dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Nikt tutaj raczej nie
    oczekuje wywodów filozoficznych i własnych przemyśleń osób którym siedzą w
    domu i poprostu zgredzieją.

    A w wracają do pytania grupowicza. Uważam, że to bardzo dobry pomysł aby
    zostać Audytorem Wewnetrznym. Z tego co się orientuje zawód ten wymaga
    wiedzy i doświadczenia w określonej branży oraz uzyskania uprawnien w tym
    kierunku (np. szkolenie lub jakiś kursik). Pieniądze do wyciągnięcia duże.
    Szanse zatrudnienia małe - ponieważ na audytora z zewnątrz nie stać
    wszystkich, zresztą coś mi się obiło o uszy, że Europa wcześniej czy później
    wymusi na nas wprowadzenia jakiś ustaleń (jak już nie wprowadziła).
    Uważa, że nabycie uprawnien audytora wewnętrzengo jest to strzałem w 10.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2005-11-27 00:26:01
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > Co myslisci o zawodzie Audytor Wewnetrzny???
    > Jakie sanse na zatrudnienie??
    > Jakie pieniadze??

    Ale musisz przybliżyć w jakim aspekcie. Jeżeli chodzi o systemy zarządzania
    jakością to w niewielkich firmach nie jest to zawód a tylko dodatkowa
    funkcja sprawowana równolegle z "normalnym" stanowiskiem i przeważnie bez
    dodatkowego wynagrodzenia.
    Jeżeli rzecz ma miejsce w dużych firmach, gdzie funkcjonują oddzielne
    komórki jakości to auditor zajmuje się tylko auditowaniem i pisaniem
    dokumentacji przed i poauditowej.
    Drugi obszar gdzie powołuje się auditorów to księgowości i finanse, ale to
    już nie jest taki sobie "zawód". Do przeprowazania auditów zewnętrznych
    trzeba mieć uprawnienia biegłego księgowego lub biegłego rewidenta a to
    oznacza lata doświadczeń i konieczność zdania bardzo trudnych egzaminów
    państwowych, z tym że odpowiedzialnośc ale i kasa są bardzo adekwatne. W
    przypadku auditora wewnętrznego wo obszarze finansów zapewnie nie będzie tak
    wysokich wymagań ale szacuję że pracodawca będzie oczekiwał conajmniej
    kilkuletniego doświadczenia na samodzielnym stanowisku w księgowości i
    doskonałej znajomości przepisów. Może być także konieczne np posiadanie
    licencji doradcy podatwoego czy rachunkowego - czort wie jak to się tam
    zwie...

    Pozdro
    --
    Jackare
    Bytom

  • 5. Data: 2005-11-27 00:27:27
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

  • 6. Data: 2005-11-27 09:27:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Meantic napisał(a):

    > Facet ja cały czas czytam tą grupę.
    > Wydaje mi się, że coś z Tobą jest nie tak. Każdemu dowalasz, rozbijasz
    > pomysły. Kim Ty k .... jestes?

    Zrobiłem Ci po prostu audyt wewnętrzny...

    j.

  • 7. Data: 2005-11-27 10:42:14
    Od: "kaga" <x...@o...pl>

> [...]
    > wprowadziła).
    > Uważa, że nabycie uprawnien audytora wewnętrzengo jest to strzałem w 10.

    Europa juz wymusiła. Po 1 ustawa o finansach publicznych w art 35 wprowadza
    obowiązek prowadzenia audytu wewn w jednostkach sektora fin. publ. (niw
    wszystkich oczywiście), jednakże należy zdać egzamin na azudytora wewn. w
    ministerstwie finansów (info n www.mofnet.gov.pl) , Na chwilę obecną ten
    egzamin w polsce zdało ok 1600 osób, przy zapotzebowaniu ok 2500. Inna
    sprawą jest posiadanie uprawnień CIA (certyfied internal auditor) - gdzie z
    tym papierkiem w PL prace znaleźć powinienieś za min. 6000 brutto. CIA
    składa się z 4 częśći i organizowane są przez Instytut ASudytorów wewn w
    USA, choć egzaminy można zdawać wPolsce. Ostatni egzamin był 16 pażdziernika
    2005 i pierwsze 2 części były tłumaczone (choć kiepsko) na Polski. Więcerj
    info na www.theiia.com oraz na ich polskiej stronie. Mamy jeszcze z
    audytorów z syst., informatycznych, tym zajmuje się ISACA - www.isaca.org.pl
    . i wiele, wiele innych.
    Kolejną sprawą jest wymóg przeprowadzania audytu zewn (to samo co wewn.
    tylko z zewnątrz) przy niektórych projektach finansowanych z funduszy UE. Tu
    kasaka duża, bo koszt takiego audytu to 0,5 - 2,5% wartości projektu,
    jednakże wiedzę trzeba mieć ogromną zwłaszcza, ze wytyczne z UE zmieniają
    się niezwykle szybko. Co do przepowadzania takich autytów to wymagane jest
    posiadanie uprawnień zbuiegłego rewidenta lub np ACCA, audytorów CIA, a
    ostatnio ministerswo gospodarki i pracy dopuściło autytorów wewn, z
    uprawnieniami ministra finansów. Na chwilę obecną tyle, gdyż pojęcie audytu
    jest szerokie i można o nimn pisać godzinami. Możesz jeszcze pocztać na
    stronach wielkiej 4, oraz trochę ofert pracy dla audytorów jest na strinie
    www.audyt.net

    pzdr

    witek

    PS.w razie co to pytaj `pod poniższym adresem, bo z domu ne piszę
    q...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2005-11-28 13:23:36
    Od: Staruszek <s...@u...gazeta.pl>

    Meantic wrote:

    > dowalaczy a nie dyskutuj o pracy (bo nikomu nie pomagasz). Przypuszczam,
    > że jesteś tylko dobry w "klawiaturze".

    Nie toppostuj!!! bo to jest wq.... i nieczytelne.

    > Użytkownik "januszek"
    [...ciach...]

    Co do pytania to u nas jest audytor wewnętrzny, pensja na poziomie
    stanowiska kierowniczego (nawet minimalnie lepiej).
    --
    -=:| Staruszek |:=-