PracaGrupypl.praca.dyskusjeApel do 30-35 latkow. › Apel do 30-35 latkow.
    From: "Przemek" <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Apel do 30-35 latkow.
    Date: Sat, 12 Apr 2003 09:22:17 +0200

    Chcialbym zwrocic sie z malym apelem do wszystkich 35-35 latkow, a dokladnie
    do osob, ktore ukonczyly studia w latach 90, powiedzmy do 1998 roku.

    Zanim zaczniecie krytykowac dzisiejszych absolwentow, ze nic nie robia
    podczas studiow, ze za malo ucza sie jezykow, ze sa leniwi i tak dalej
    usiadzcie spokojnie w kaciku i przypomnijcie sobie jak wygladal rynek pracy,
    gdy wy konczyliscie studia. Z opowiesci mojego kuzyna (32 lata) i danych
    "historycznych" bezrobocie wsrod absolwentow praktycznie nieistnialo. W
    Polsce otwieraly swoje przedstwawicielstwa duze zagraniczne koncerny
    potrzebujace wyksztalconych ludzi. Wystarczylo umiec sie przedstawic po
    angielsku, umiec uruchomic komputer i bylo sie kims. Ze wzgledu na
    dynamiczny rozwoj gospodarki, dwa, trzy lata to byl standard, zeby zostac
    managerem przynajmniej sredniego szczebla. Latwo (a na 100% latwiej niz
    dzisiaj) bylo otworzyc wlasny biznes. Ludzie brali wszyskto co tylko mogli i
    to garsciami. Pensje tez byly wystarczajace, zeby mlody czlowiek w miare
    szybko mogl sie ustawic. Wystarczy powiedziec, ze moj kuzyn zaraz po
    Politechnice Wroclawskiej po informatyce dostal na dzien dobry w IBM 3500
    brutto, a nie mial zadnego doswiadczenia, a jezyk angielski nie byl jego
    mocna strona :-)

    Teraz slucham wypowiedzi roznych takich . Siedza sobie w fotelach prezesow,
    kierownikow, a ich ulubionym zajeciem jest dawanie rad mlodym ludziom. Dwa
    kierunki to bylo by dobrze, dwa jezyki to minimum. Kumple po informatyce
    stoja w kolejkach, zeby dostac prace serwistanta sprzetu komputerowego w
    malej firmie, ktorej nazwy i tak nikt nie zna. Zeby dostac prace w jakies
    lepszej firmie trzeba zachrzaniac za darmo, a do tego organizowane sa
    konursy, ktory jelonek jest bardziej zdesperowany. Przykladem jest Grasz o
    staz. Siedzisz na niektorymi przykladami po kilka dni tylko po to zeby
    zarabiac pieniadze dla kogos. Nie powiem czesc firm placi za staz, ale nie
    wszystkie. Nie przypominam sobie, aby Grasz o staz istnialo w roku 1996.
    Dzisiejsze pensje dla przecietnego absolwenta nie przekraczaja 1400 brutto
    nawet w duzych firmach i bankach. - jest to okolo 900 zl na reke. Wiem ze
    inni maja jeszcze mniej, albo w cale. Kwota ta i tak nie pozwala na normalne
    zycie (550 zl za wynajem :-( ) nie mowiac juz o kupieniu mieszkania (za 32
    lata moze kupie kawalerke z wychodkiem w podworku :-). Bylbym bez wiekszych
    problemow w stanie przelknac tak drobne pieniadze, gdybym mial sznase na
    awans. Niestety ich nie mam. Nie dlatego, ze sie nie staram, jestem glupi,
    czy leniwy. Przede mna w kolejce jest jeszcze 10 kumpli, ktorzy dostali te
    prace rok wczesniej, a nade mna ........ Wy 30-35 latkowi. Trzymacie sie
    swoich foteli z calych sil - nie winie Was sytuacja jest jaka jest. Prosze
    Was tylko NIE KRYTYKUJCIE NAS.

    Pzdr
    Przemo

    P.S. Troche sie rozpisalem :-). Juz sie boje glupich komentarzy

    Dlatego prosze Was 30-35 latkowi nie gadajcie glupot, kazdy z mojego
    pokolenia chcialby zyc