PracaGrupypl.praca.dyskusje › Anglicy chca wprowadzic oplaty za pozwolenia na prace – czy to legalne??

  • 1. Data: 2003-12-17 17:11:46
    Temat: Anglicy chca wprowadzic oplaty za pozwolenia na prace – czy to legalne??
    Od: "Micoud" <a...@o...pl>

    Ostatnio na bbc i roznych polskich forach przewija się news o wprowadzeniu
    oplaty 500 funtow za kazde pozwolenie na prace na terenie Wielkiej Brytanii
    dluzsze niż 6 miesiecy.
    Jak myslicie: czy ta oplata nie narusza fundamentalnej swobody Unii
    Europejskiej, czyli swobody przeplywu sily roboczej? Czy taka oplata
    dotyczylaby tez obywateli Unii Europejskiej? Czy w prawie UE nie jest zawarty
    zakaz jakikolwiek dyskryminacji, w tym dyskryminacji ze względu na narodowosc,
    obywateli innych krajow UE, a ewidentna dyskryminacja byloby nalozenie oplaty
    na cudzoziemcow, przy nie nakladaniu oplaty również na samych Brytyjczykow?
    Krotko mowiac czy mam szanse ze skarga w Trybunale w Strasburgu jeśli oplaty
    zostana wprowadzone, a Polska wejdzie do UE? Jak jeszcze uzasadnic by te skarge?

  • 2. Data: 2003-12-17 20:51:05
    Temat: Re: Anglicy chca wprowadzic oplaty za pozwolenia na prace &#8211; czy to legalne??
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "Micoud" <a...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    oplaty
    > na cudzoziemcow, przy nie nakladaniu oplaty również na samych

    Nie, nie i nie. U Unii jest tak od dawien dawna. Np. angol chcac pracowac w
    holandii musi zaplacic za prawo pobytu powyzej 3 miesiecy a holender nie.
    Nie wiem jak jest z prawem do pracy, bo holender ma je z definicji ze jest
    holendrem, a angol musi sie o nie postarac w uzedzie pracy. Na 100% nie jest
    ono za darmo.

    > Krotko mowiac czy mam szanse ze skarga w Trybunale w Strasburgu jeśli
    oplaty
    > zostana wprowadzone, a Polska wejdzie do UE? Jak jeszcze uzasadnic by te
    skarge?

    Przestan sie wyglupiac. Jeszcze Polska nie weszla do Unii a juz chce
    zmieniac prawa w niej panujace. Po ostatnim szczycie, w Holandii bardzo
    powaznie zaczeto dyskutowac czy Holandia powinna pozostac w Unii. Jest
    bardzo duzo zwolennikow wystapienia Holandii z Unii. Tak wiec spoko, wcale
    sie nie zdziwie jak za 10 lat w Unii bedzie tylko Polska, Litwa, Hiszpania i
    Irlandia.

    Misiek

  • 3. Data: 2003-12-18 09:59:00
    Od: RaBBiT <NO_SPAM#RaBBiT666@poczta.onet.pl>

    "Misiek" <m...@p...net> naskrobał(a) następujący ciąg alfanumeryczny:

    > [...] wcale sie nie zdziwie jak za 10 lat w Unii bedzie tylko Polska, Litwa,
    Hiszpania i
    > Irlandia.

    I bardzo dobrze! Przynajmniej w tym gronie nikt nie bedzie probowal
    podkladac swin, dyskryminowal, kombinowal tylko pod siebie....

    --
    _ _ _ ___
    |_) _ |_)|_)' | \\_______________________________________________/\
    | \|-||_)|_)| | //-- RaBBiT666(szympans)poczta(dot)onet(dot)pl --/\\
    |__\___________// Zycie byłoby o wiele latwiejsze do zrozumienia,\//
    \#GG362101//___ gdyby matka natura dala nam kod zrodlowy.___/\/

  • 4. Data: 2003-12-18 10:09:26
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "RaBBiT" <NO_SPAM#RaBBiT666@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > I bardzo dobrze! Przynajmniej w tym gronie nikt nie bedzie probowal
    > podkladac swin, dyskryminowal, kombinowal tylko pod siebie....

    W podkladaniu swini, dyskryminacji i kombinowaniu tylko pod siebie Polska
    jest somowystarczalna. Unia jej do tego nie jest potrzebna.

    Misiek

  • 5. Data: 2003-12-19 08:50:22
    Od: RaBBiT <NO_SPAM#RaBBiT666@poczta.onet.pl>

    "Misiek" <m...@p...net> naskrobał(a) następujący ciąg alfanumeryczny:

    > W podkladaniu swini, dyskryminacji i kombinowaniu tylko pod siebie Polska
    > jest somowystarczalna. Unia jej do tego nie jest potrzebna.

    Francuzem jestes??

    --
    _ _ _ ___