PracaGrupypl.praca.dyskusje › 27500 EUR rocznie w Irlandii. Czy dobre wynagrodzenie?

  • 1. Data: 2007-04-02 07:04:31
    Temat: 27500 EUR rocznie w Irlandii. Czy dobre wynagrodzenie?
    Od: "Radek" <p...@o...pl>

    Praca w fabryce.
    Czy dużo to czy mało jak na tamtejsze warunki?

  • 2. Data: 2007-04-02 07:07:30
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    >Subject: 27500 EUR rocznie w Irlandii. Czy dobre wynagrodzenie?

    > Praca w fabryce.
    > Czy dużo to czy mało jak na tamtejsze warunki?

    tak "na oko" to pewnie najnizsza krajowa lub cos w okolicach, masz 2250 EUR
    brutto miesięcznie
    nie wiem jak dokładnie jest z kosztami podatkowymi w IRL, ale porównując to
    z UK spokojnie wystarczy na wynajęcie pokoju, moze małego mieszkanka i
    utrzymanie się (no i zaoszczędzeniu jezeli chcesz oszczedzać).

    Z mojej strony moge doradzić, że jak chcesz wyemigrowac z kraju to jest to
    jedna z opcji wyjechac na cos pewnego, moze nie najlepiej płatnego i na
    miejscu rozejrzeć się w sytuacji pracowej. W ten sposób masz na utrzymanie
    na miejscu i głównie od twojego zapału będzie zależało jak szybko coś
    interesującego cię znajdziesz.

    No i sugerowałbym dokładne przemyslenie warunków dotarcia, mieszkania itp
    przed wyjazdem, zawarciem przedwstępnej umowy i takie tam. Żeby nie
    wyladowac jak duża ilość ludzi bez kasy i niczego, bo nieodpowiednio zaufali
    "pośredniakom z koziej wólki"

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 3. Data: 2007-04-02 15:10:33
    Od: Marcin Kwiatkowski <m...@n...slacht.com>

    grom@x wrote:

> [...]
    > przed wyjazdem, zawarciem przedwstępnej umowy i takie tam. Żeby nie
    > wyladowac jak duża ilość ludzi bez kasy i niczego, bo nieodpowiednio zaufali

    Nie źle, ale rewalacja jakaś to nie jest. Wygląda na dwukrotność mimimum
    krajowego. W Skibbereen spokojnie nie oszczędzając odłożysz pieniądze. W
    Cork już nie takie banalne, ale Dublin to raczej zaciskając pasa.
    Generalnie - drogi kraj (jeden z droższych w Europie). Woda free, ale
    prąd już 60c/kWh. chleb - EUR1.3, mieszkanie - powiedzmy od
    100EUR/tydzień, aż do 1000EUR/tydzień zależy jakich luksusów oczekujesz.
    Jedzenie w lokalach dobre i niedrogie (10EUR za pełny obiad). Jak palisz
    to radzę przestać - ponad 7EUR za paczkę. Piwo - jak lubisz - 3.50 w
    dobrymn lokalu, ok. 2 EUR w sklepie. Nie ma czegoś takiego jak
    całodobowe stacje benzynowe, więc jeżeli masz potrzebę kupić coś w nocy,
    albo paliwa Ci brakło to masz pozamiatane. Nie jest źle, ale rewelacji
    nie ma. (choć tu u mnie - Skibbereen/Castletownshend - west Cork - jest
    po prostu prześlicznie)

    --
    www.slacht.com, Lead Developer
    mob: +353(0)862617228, fix: +353 28 36860

  • 4. Data: 2007-04-02 17:21:09
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    A screaming came across the sky, when grom@x wrote:

    > tak "na oko" to pewnie najnizsza krajowa lub cos w okolicach, masz 2250 EUR
    > brutto miesięcznie

    Najniższa krajowa w Irlandii to 8,30E za godzinę netto. Dość znacząca
    różnica.

    Jarek
    --
    http://agnus.jogger.pl

  • 5. Data: 2007-04-10 23:04:15
    Od: Michał <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > Generalnie - drogi kraj (jeden z droższych w Europie). Woda free, ale prąd
    > już 60c/kWh. chleb - EUR1.3, mieszkanie - powiedzmy od

    Woda w Irlandii jest za free? ;-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-04-11 05:21:41
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Woda w Irlandii jest za free? ;-)

    ja w uk płace ryczałtem Ł9,43 za kwartał, koledzy niemalże w chałupie obok jakieś 20
    miesięcznie (wg. licznika) tak że róznie bywa