eGospodarka.pl

PracaSłownik stanowisk › Promotor, trendsetter, promotor marki

Promotor, trendsetter, promotor marki

Promotor, trendsetter, promotor marki

Promotor, trendsetter, promotor marki - zakres obowiązków i opis stanowiska © photon_photo - Fotolia.com

Promotor marki (trendsetter) tworzy trendy, nowe idee oraz jawnie lub niejawnie promuje markę/usługę/produkt. Zajmuje się prognozowaniem trendów, tendencji w zakresie produktów i usług, oraz marketingiem szeptanym („marketing rekomendacji”). Osoba zatrudniona w tym zawodzie odgrywa rolę „żywej reklamy”, a jej praca polega na nawiązywaniu i podtrzymywaniu na szeroką skalę kontaktów z ludźmi. Siłą własnej charyzmy przekonuje do marki/usługi/produktu potencjalnych klientów. Wspomaga w ten sposób wdrażanie nowych trendów w dziedzinach związanych z konsumpcją różnorodnych dóbr i usług. Używając w sposób niejawny technik wywierania wpływu, zachęca do zainteresowania się daną marką/usługą/produktem.
Celem działań promotora marki (trendsettera) jest uczynienie z lansowanej marki/usługi/produktu „obiektu pożądania” w środowisku potencjalnych konsumentów, wykreowanie pozornie naturalnego trendu na konkretną markę/usługę/produkt. Dlatego też jego działania są subtelne, najczęściej niezauważalne dla otoczenia.

Czym się zajmuje promotor, trendsetter, promotor marki (Zakres obowiązków):


  • kreowanie rozpoznawalnego wizerunku własnego, zbudowanego na podstawie znajomości aktualnych trendów
  • promowanie marki poprzez różnorodne działania z dziedziny marketingu szeptanego (rekomendacji)
  • wzmacnianie popytu na promowaną markę/usługę/produkt poprzez planowanie i prowadzenie działań promocyjnych

Wymagania


Poziom wykształcenia promotora marki (trendsettera) może być zróżnicowany i w dużej mierze zależny od tego, jakich klientów/konsumentów będzie chciał pozyskać zleceniodawca. Wymagane jest nie tylko wyczucie stylu i znajomość aktualnych trendów i dziedziny, której dotyczą działania promocyjne, ale również porozumienie między potencjalnymi konsumentami a promotorem marki (trendsetterem). Powinien cechować się kreatywnością i otwartością. Dodatkowe wymagania zleceniodawcy, jak np. prawo jazdy, znajomość języków obcych, określony wiek, kondycja fizyczna czy typ urody kandydata będą w każdym przypadku zależały od tego, do jakiej grupy konsumentów skierowana jest promowana marka/usługa/produkt.

Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu jest nieodpowiednia prezencja, nieprzekonująca postawa, niski poziom umiejętności interpersonalnych i kultury osobistej.

Zarobki


Wynagrodzenie promotora marki często jest uzależnione od ilości konsumentów, których udało się przekonać do zakupu produktu/usługi. Osoby otrzymujący płace według stawki godzinowej mogą liczyć na 10 - 19 zł/h brutto.

Dostępne oferty pracy:

Przeczytaj także


Więcej na ten temat: promotor, trendsetter, promotor marki

Oceń

1 2

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: