Niejednoznaczność roli
Przeczytaj także: Konflikt roli
Niejednoznaczność roli pojawia się w sytuacji braku jasno zdefiniowanego zakresu obowiązków, celu czy kryteriów oceny stawianych pracownikowi zadań. Innymi słowy – występuje wtedy, gdy pracownik nie wie, czego się od niego oczekuje, nie potrafi określić ważności poszczególnych zadań czy stopnia ponoszonej odpowiedzialności.Przeważnie dotyczy osób rozpoczynających nową pracę – zwłaszcza, jeśli w organizacji nie ma dobrego systemu komunikacji, a pracownik nie został odpowiednio przygotowany do zajęcia stanowiska.
Może skutkować kłopotami zarówno z przełożonymi, jak i współpracownikami, oraz przekładać się w sposób negatywny na zadowolenie z pracy, powodując stres, zaburzenia emocjonalne czy psychosomatyczne.
Przeczytaj także
-
Work-life balance ważniejszy niż kariera?
-
Praca na budowie jest, pracowników brak
-
Rynek pracy 2024 - co nas czeka?
-
Co jest ważne dla pracodawców podczas rekrutacji?
-
AI w miejscu pracy zauważa 48% pracowników
-
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego: problemy pracowników i firm
-
Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydują pracownicy
-
Którzy pracownicy powinni domagać się audytu bezpieczeństwa pracy?
-
Zdrowie psychiczne: czy to temat tabu w miejscu pracy?
Poprzednie hasło
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)