eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy WarszawaStarszy specjalista

Kto szuka:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Stanowisko:

Starszy specjalista

Numer referencyjny:

158567

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób
    z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.

Zakres zadań

  • Prowadzi ewidencję księgową Ministerstwa według podziałek klasyfikacji budżetowej oraz w układzie zadaniowym na odpowiednich kontach syntetycznych i analitycznych w zakresie planu i zaangażowania w celu zapewnienia wypełnienia obowiązków z zakresu rachunkowości oraz monitorowania realizacji umów.
  • Sporządza analizy z wykonania budżetu Ministerstwa oraz przygotowuje wnioski o zmianę w planie finansowym Ministerstwa w układzie zadaniowym i w układzie klasyfikacji budżetowej w celu prawidłowej realizacji budżetu Ministerstwa.
  • Przygotowuje projekt planu finansowego oraz jego aktualizację w zakresie dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadaniowym w celu utworzenia planu dochodów i wydatków Ministerstwa na kolejne lata.
  • Sporządza sprawozdania budżetowe oraz pozostałe sprawozdania określone przepisami prawa, jak również zestawienia z realizacji budżetu Ministerstwa w zakresie budżetu państwa, budżetu środków europejskich oraz projektów i programów realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w celu przedstawienia danych jednostkom zewnętrznym.
  • Prowadzi ewidencję wniosków, formularzy i innych zleceń dotyczących zamówień publicznych oraz sprawdza zgodność tych dokumentów z planem finansowym Ministerstwa w celu umożliwienia potwierdzenia środków finansowych przez Głównego Księgowego Ministerstwa.
  • Obsługuje Informatyczny System Obsługi Budżetu Państwa TREZOR na poziomie dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia w zakresie planowania i sprawozdawczości w celu zapewnienia przekazania sprawozdań w ustalonej przepisami prawa formie.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze rachunkowości
  • znajomość konstrukcji ustawy budżetowej
  • znajomość ustawy o finansach publicznych (działy I, III, IV) oraz przepisów wykonawczych: rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym, rozporządzenia w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych w części dotyczącej państwowych jednostek budżetowych, rozporządzenia w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej w zakresie zasad funkcjonowania kont dotyczących planu i zaangażowania państwowych jednostek budżetowych, rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (Rozdział 2 i 3)
  • umiejętność analizy i syntezy informacji
  • rzetelność
  • ­umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • ­umiejętność współpracy
  • ­komunikatywność
  • ­umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca
POPRZEDNIA OFERTA Specjalista Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA Sekretarz

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2025-11-28

do końca oferty: 1 dni

pracodawca: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

branże: Bankowość / Leasing

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

Wprawdzie powrót do pracy z urlopu wypoczynkowego niekoniecznie musi oznaczać zderzenia z przytłaczającą rzeczywistością, to jednak aż 63% Polaków czuje po wakacjach większy stres niż przed wyjazdem. Powodami są przede wszystkim ...

Opracowany przez CBRE "Global Tech Talent GuideBook 2025". wskazuje, że specjaliści IT w Polsce mogą liczyć na naprawdę atrakcyjne, iście europejskie warunki zatrudnienia. Sytuacja na rynku nie jest jednolita, ale są miasta, które wyraźnie ...

Zrealizowana na potrzeby raportu Grafton Recruitment analiza 5,3 mln ogłoszeń o pracę w Polsce dowodzi, że w pierwszej połowie 2025 roku liczba ofert dla pracowników sprzedaży wprawdzie spadła, ale nadal utrzymuje się powyżej średniej ...

Wysokość wynagrodzeń członków zarządów spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od lat budzi wiele emocji. U przeciętnego obserwatora oburzenie wywołują stawki, jakie osiągają menedżerowie najwyższych ...

Najlepiej zarabiający freelancerzy to specjaliści z silną marką osobistą - zwracają uwagę eksperci Freelancehunt. Co ciekawe, najskuteczniejsi często zawężają swoją ofertę. Eksperci wskazują 5 strategii skutecznych freelancerów i ...