eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawastarszy specjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

starszy specjalista

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw archiwistyki w Archiwum Zakładowym Wydziału Ochrony DokumentacjiBiura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej

02-585 Warszawa al. Niepodległości 100

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przeprowadza ekspertyzy materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej komórek organizacyjnych KGSG, BSW SG oraz NwOSG, w celu przyjęcia ich na stan Archiwum Zakładowego;
  • obsługuje moduł elektronicznego archiwum w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) Komendy Głównej Straży Granicznej, Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej i Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej oraz przyjmuje i ewidencjonuje dokumentację składów chronologicznych prowadzonych w systemie (EZD) Komendy Głównej Straży Granicznej, Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej i Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej, w celu przyjęcia na stan Archiwum Zakładowego akt w postaci elektronicznej oraz powiązanej z nimi dokumentacji składów chronologicznych
  • bierze udział w czynnościach brakowania dokumentacji niearchiwanej oraz dokumentacji której upłynął okres przechowywania
  • opiniuje protokoły brakowania dokumentów niearchiwalnych oznaczonych symbolem „Bc”, w celu zajęcia stanowiska przed wyrażeniem zgody na brakowanie
  • sporządza spisy akt przekazywanych do Archiwum Straży Granicznej w Szczecinie, w celu przekazania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej do Archiwum Straży Granicznej w Szczecinie
  • przeprowadza szkolenia dla funkcjonariuszy i pracowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej oraz Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej a także udziela im indywidualnych instruktaży w zakresie działalności archiwalnej, w celu poszerzania wiedzy z zakresu archiwizacji funkcjonariuszy i pracowników obsługiwanych jednostek organizacyjnych SG
  • przeprowadza kwerendy w dokumentacji zgromadzonej w zasobie archiwum na potrzeby osób fizycznych i instytucji, w celu udzielania informacji osobom fizycznym i instytucjom
  • wypożycza oraz udostępnia akta wytworzone w komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej oraz Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w celu ich służbowego wykorzystania przez funkcjonariuszy i pracowników tych komórek organizacyjnych


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca samodzielna administracyjno-biurowa, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.
- praca w siedzibie urzędu
- stałe godziny pracy od 8.15 – 16.15


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- dojście i dojazdy do budynków są utwardzone,
- oświetlenie naturalne i sztuczne,
- infrastruktura budynku: klimatyzacja, sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody, windy,
- obsługa urządzeń biurowych: komputer, telefon, skaner, drukarka, kserokopiarka, niszczarka,
- niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdu przy wejściu głównym, korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu procedury naboru.


UWAGA!

WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.

Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE
WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.

W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK
JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.

Przykładowa prawidłowo przygotowana aplikacja dostępna jest na stronie:
http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html.

Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:



  • świadectwa pracy/służby,

  • zaświadczenia o zatrudnieniu,

  • zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,

  • zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,

  • referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,

  • zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym stanowisku.


Dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie urzędu
- listownie
- za pośrednictwem ePUAP albo e-Doręczenia.


Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 6071,00 zł brutto + dodatek za wysługę lat.
Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych dokumentów oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) oświadczeń.
Zostaną przyjęte tylko kompletne kserokopie dokumentów. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani -
telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej - o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Na rozmowie kwalifikacyjnej poprosimy o okazanie oryginałów dokumentów dołączonych do aplikacji (do wglądu).
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w
niniejszym ogłoszeniu.


Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w KGSG: zarządzenie nr 58 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 25 września 2024 r. w sprawie wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Komendzie Głównej Straży Granicznej



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
(dotyczy doświadczenia w obszarze administracji) lub powyżej 1 roku (dotyczy doświadczenia w obszarze archiwizacji). Doświadczenie w obszarze administracji państwowej lub w obszarze archiwizacji.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych
  • Komunikatywność
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Obsługa urządzeń biurowych
  • Znajomość obsługi baz danych
  • Umiejętności redakcyjne
  • Skrupulatność, dokładność, odpowiedzialność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • kurs archiwalny I lub II stopnia


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowała/pracował, nie pełniła/pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
  • Kopie innych dokumentów (świadectwa pracy, zaświadczenia, referencje, zakresy obowiązków, zaświadczenie o zatrudnieniu) potwierdzających posiadanie wymaganego niezbędnego doświadczenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie innych dokumentów potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji lub uprawnień, świadectwa pracy, certyfikaty, referencje itp.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie ukończenia kursu archiwalnego I lub II stopnia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Kadr i Szkolenia
    Komendy Głównej Straży Granicznej
    al. Niepodległości 100
    02-585 Warszawa
    z dopiskiem „oferta pracy – starszy specjalista AZ BOI KGSG oraz numer ogłoszenia”

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-07-27

    do końca oferty: 56 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Firma Sedlak & Sedlak wydała Raport płacowy - jesień/zima 2024. To wydanie jest rekordowe, bowiem w badaniu uczestniczyły aż 1123 firmy. W okresie od maja do października 2024 r. przebadano ponad 410 tys. pracowników, zatrudnionych na 462 ...

    Przed nami kolejna porcja informacji o zarobkach, które źródłem jest opracowany przez Grafton Recruitment „Raport wynagrodzeń i trendów w przedsiębiorstwach”. Tym razem dowiadujemy się na jakie wynagrodzenia mogą liczyć specjaliści w ...

    Praca zdalna nie cieszy się już tak dużą popularnością jak w czasie i po pandemii. Jedynie w branży IT blisko połowa ogłoszeń proponuje możliwość tej formy zatrudnienia, w pozostałych branżach jest to mniej niż 30 proc. Na najwyższe ...

    Pracodawcy coraz częściej inwestują w pakiety świadczeń pozapłacowych, chcąc wyróżnić się na rynku. Czy jednak te inwestycje zawsze odpowiadają na realne potrzeby pracowników? Jak wynika z najnowszego raportu Aplikuj.pl "Jak ...

    Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym (z ang. work-life balance) w pracy prawnika jest szczególnie istotna ze względu na specyfikę tego zawodu, który często wiąże się z dużym obciążeniem fizycznym i umysłowym. W tym artykule ...