eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Nowy Sączarchiwista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

archiwista

Lokalizacja:

Nowy Sącz

małopolskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Archiwum Narodowe w Krakowie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

archiwista w Oddziale w Nowym Sączu

31-510 Kraków ul. Rakowicka 22E

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadza kontrole postępowania z materiałami archiwalnymi wchodzącymi do państwowego zasobu archiwalnego i dokumentacją niearchiwalną
  • Rozpatruje wnioski o wydawanie zgód na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Przeprowadza ekspertyzy archiwalne
  • Udziela konsultacji i instruktaży w zakresie postępowania z dokumentacją
  • Bierze udział w przejmowaniu materiałów archiwalnych
  • Udostępnia materiały archiwalne
  • Bierze udział w popularyzacji wiedzy o archiwum i jego zasobie


Warunki pracy

Praca wykonywana jest przez 8 godzin dziennie w systemie jednozmianowym. Praca biurowa, użytkowanie sprzętu biurowego. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca związana z bezpośrednią obsługą klienta. Pracownik okresowo pełni dyżury w czytelni poza zwyczajowymi godzinami pracy. Pracownik ma z góry wyznaczone dyżury i do nich musi dostosować inne obowiązki.  Praca wymaga cyklicznych wyjazdów do archiwów zakładowych i składnic akt oraz miejsc złożenia dokumentacji na terenie właściwości Oddziału.


Praca w oświetleniu naturalnym i sztucznym. Możliwy kontakt z czynnikami biologicznymi (grzyby, bakterie, pleśnie, pył osiadły). Praca w terenie - wizyty w magazynach archiwalnych i miejscach złożenia dokumentacji w innych instytucjach i organizacjach (czasem trudno dostępnych). Praca na wysokości do 3m. Praca w odzieży ochronnej (maski, rękawiczki, fartuchy ochronne).


Budynek Archiwum Narodowego w Krakowie Oddział w Nowym Sączu jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy usytuowane na pierwszym piętrze budynku. 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w archiwistyce lub zarządzaniu dokumentacją

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza z zakresu: ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, kodeksu postępowania administracyjnego
  • Kompetencje miękkie: kultura osobista, komunikatywność, umiejętność przekazywania informacji, umiejętność dobrej organizacji pracy, umiejętność redagowania pism
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość języków obcych: angielski – poziom B1
  • kurs kancelaryjno-archiwalny 1 stopnia
  • poświadczenie bezpieczeństwa
  • prawo jazdy kat. B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Zaświadczenie o ukończeniu kursu kancelaryjno-archiwalnego
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli wskazanej w ogłoszeniu o naborze lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli wskazanej w ogłoszeniu o naborze (zawierającego informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności);

  • Dokumenty należy złożyć do: 2026-01-05
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Osobiście: punkt informacyjny - poniedziałek – 8:00-18:00; wtorek – piątek: 7:30-15:30 Archiwum Narodowe w Krakowie ul. Rakowicka 22E Kraków

    pocztą: Archiwum Narodowe w Krakowie ul. Rakowicka 22E Kraków

    elektronicznie: e-mail: elelek@ank.gov.pl
    OŚWIADCZENIA WYSYŁANE ELEKTRONICZNIE NALEŻY PODPISAĆ:
    • PROFILEM ZAUFANYM lub
    • CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM lub
    • PODPISEM ELEKTRONICZYM E-DOWODU.

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-12-18

    do końca oferty: 53 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Praca - wiadomości i porady

    Umówiłeś się w kawiarni, żeby przedyskutować z kimś kwestie związane z pracą? Ta jedna rozmowa może kosztować cię znacznie więcej, niż myślisz. W dobie pracy hybrydowej i łatwego dostępu do danych granica między tym, co prywatne, a ...

    Branża IT po latach intensywnego wzrostu i stabilności obecnie znajduje się w punkcie zwrotnym, napotykając nowe wyzwania wynikające z gwałtownego rozwoju technologii takich jak sztuczna inteligencja czy chmury obliczeniowe. Ważnym aspektem ...

    Przejście na emeryturę to ważna decyzja, która wpływa na wysokość świadczenia oraz stabilność finansową po zakończeniu pracy. Wiek emerytalny to 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn, ale równie istotne jest wybranie odpowiedniego ...

    Polski rynek pracy stoi przed znaczącą transformacją w związku z wejściem w życie od 1 czerwca 2025 roku nowych przepisów dotyczących zatrudniania cudzoziemców. Wprowadzenie pełnej elektronizacji procedur, zniesienie testu rynku pracy ...

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w lutym 2025 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 7,9% wyższe r/r i wyniosło 8613,14 zł brutto.