eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Łódźstarszy inspektor

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

starszy inspektor

Lokalizacja:

Łódź

łódzkie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw ds. informacji przestrzennej, obszarów Natura 2000 i rezerwatów przyrody w Wydziale Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000

90-113 Łódź ul. Traugutta 25

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi sprawy związane z tworzeniem i obsługą baz danych GIS w tym harmonizacją już istniejących danych ,oraz prowadzi sprawy dotyczące optymalizacji przepływu przyrodniczej informacji przestrzennej wraz z opracowywaniem narzędzi ułatwiających wprowadzanie i gromadzenie informacji przestrzennej;
  • gromadzi dokumentację dotyczącą zasobów, tworów i składników przyrody, w szczególności cennych ze względów naukowych tworów przyrody, stanowisk chronionych gatunków roślin, zwierząt i grzybów, a także ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych;
  • prowadzi rejestr form ochrony przyrody oraz rejestr stref ochrony ostoi oraz stanowisk roślin i grzybów objętych ochroną gatunkową oraz stref ochrony ostoi, miejsc rozrodu i regularnego przebywania zwierząt objętych ochroną gatunkową;
  • prowadzi sprawy z zakresu nadzorowania i koordynowania funkcjonowania obszarów Natura 2000;
  • prowadzi sprawy związane ze sporządzaniem i ustanawianiem planów zadań ochronnych i planów ochrony dla obszarów Natura 2000;
  • prowadzi sprawy dotyczące wydawania zarządzeń w sprawie rezerwatów przyrody w szczególności dotyczące ich tworzenia i likwidacji;
  • prowadzi sprawy związane ze sporządzaniem i ustanawianiem zadań ochronnych oraz planów ochrony dla rezerwatów przyrody;
  • prowadzi stałe rozpoznanie terenów znajdujących się pod ochroną na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody pod kątem ich waloryzacji przyrodniczej, inwentaryzacji siedlisk przyrodniczych, stanowisk gatunków objętych ochroną gatunkową, inwentaryzacji cennych przyrodniczo tworów i składników przyrody nieożywionej.


Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów;

  • użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;

  • oświetlenie naturalne i sztuczne;

  • wykonywanie zadań pod presją czasu;

  • częste kontakty z klientem zewnętrznym;

  • praca na XI bądź XII piętrze;

  • przed budynkiem podjazd dla wózków inwalidzkich;

  • windy z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych;

  • niedostosowane toalety dla osób niepełnosprawnych;

  • w budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy;

  • wyjazdy terenowe.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Oświadczenie prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na serwisie internetowym https://www.gov.pl/web/rdos-lodz/wzory-oswiadczen w zakładce O RDOŚ-> Praca -> Wzory oświadczeń.

  • List motywacyjny powinien być podpisany.

  • Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o terminie testu wiedzy i/lub rozmowie kwalifikacyjnej.

  • Oferty otrzymane lub uzupełnione po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

  • Oferty odrzucone mogą być odebrane w terminie 1 miesiąca od dnia ogłoszenie informacji o wyniku naboru, w pok. 1209 (XII piętro) siedziby RDOŚ w Łodzi po umówieniu się telefonicznym.

  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 5 800,00 zł + dodatek stażowy.

  • Pozostałe oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

  • Mile widziane oferty osób niepełnosprawnych. 

  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 426******.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie bądź wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów z zakresu ustaw o: ochronie przyrody, udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, Kodeks postępowania administracyjnego oraz o służbie cywilnej;
  • znajomość przepisów krajowych i unijnych z zakresu ochrony przyrody i ochrony środowiska, ekologii i pokrewnych;
  • ogólna wiedza przyrodnicza i umiejętność rozpoznania gatunków podlegających ochronie i ich siedlisk, siedlisk przyrodniczych oraz znajomość form ochrony przyrody;
  • umiejętność posługiwania się informacją przestrzenną i oprogramowaniem typu GIS;
  • przeszkolenie z obsługi programu QGIS w zakresie płynnej edycji danych, stylizacji warstw, podstawowych analiz przestrzennych
  • umiejętność odnajdywania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań;
  • sprawna obsługa komputera i pakietów biurowych;
  • komunikatywność i wysoka kultura osobista,umiejętność przekazywania informacji w sposób: jasny, precyzyjny i zwięzły;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie z zakresu ochrony przyrody, baz danych, zarządzania bazami danymi, języka SQL i GIS;
  • znajomość uwarunkowań środowiskowych na terenie województwa łódzkiego;
  • znajomość jednego z obowiązujących w UE języków obcych;
  • umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów oraz działania w sytuacjach stresowych, dokładność;
  • umiejętność efektywnej organizacji pracy oraz pracy w zespole;
  • znajomość zasad i technik legislacyjnych,
  • prawo jazdy kat. B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • (świadectwo pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu/odbyciu stażu)
  • Oświadczenie dla kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r., iż w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowali, nie pełnili służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byli współpracownikami tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu/odbyciu stażu lub praktyk, referencje, w przypadku umów cywilnoprawnych zaświadczenia o wykonaniu umowy - protokoły odbioru)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2026-01-09
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    Traugutta 25
    90-113 Łódź
    sekretariat: XII piętro pokój nr 1214

    Oświadczenie prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na serwisie internetowym
    https://www.gov.pl/web/rdos-lodz/wzory-oswiadczen w zakładce O RDOŚ-> Praca -> Wzory oświadczeń

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca
    POPRZEDNIA OFERTA młodszy archiwista Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA zastępca dyrektora

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-12-24

    do końca oferty: 58 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Na polskim rynku pracy rośnie potrzeba transparentności, zwłaszcza w kwestii podawania widełek wynagrodzeń w ofertach pracy. Mimo że aż 93% specjalistów i 86% pracowników fizycznych oczekuje jawności płac, wielu pracodawców nadal unika ...

    Często w codziennym języku potocznie używamy określeń "ubezpieczenie zdrowotne" i "ubezpieczenie chorobowe" zamiennie, nie zdając sobie sprawy, że to dwa zupełnie różne rodzaje ubezpieczeń. Nieumiejętność rozróżnienia ich może mieć ...

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w styczniu 2025 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 9,2% wyższe r/r i wyniosło 8482,47 zł brutto.

    Wielu pracodawców zastanawia się, czy mogą zobowiązać pracowników do wykorzystania urlopu w okresie między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem. Przepisy Kodeksu pracy przewidują pewne sytuacje, w których pracodawca może ...

    Wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w Polsce wzrosły w ciągu roku o 8,2%, osiągając we wrześniu 2025 r. średnio 8750 zł brutto, ale jednocześnie wyraźnie rosną różnice między poszczególnymi branżami. Największe podwyżki ...