eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

specjalista

Lokalizacja:

Krosno Odrzańskie

lubuskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Nadodrzański Oddział Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim

Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista Sekcji Postępowań Sprawdzających Wydziału Ochrony Informacji

66-600 Krosno Odrzańskie ul. Poprzeczna 1

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie zwykłych, poszerzonych, kontrolnych oraz kolejnych postępowań sprawdzających w stosunku do  funkcjonariuszy i pracowników oraz osób ubiegających się do służby lub pracy w Oddziale. Sporządzanie dokumentacji i  dokonywanie sprawdzeń w ewidencjach i kartotekach niedostępnych powszechnie danych zawartych w ankiecie oraz innych informacji uzyskanych w toku postępowania sprawdzającego, w zakresie niezbędnym do ustalenia, czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy. Ewidencjonowanie otrzymanej z zewnątrz korespondencji w stosownych urządzeniach ewidencyjnych sekcji w celu właściwej realizacji zadań wynikających z ustawy o Ochronie Informacji Niejawnych.
  • przyjmowanie, ewidencjonowanie i dokonywanie analiz oświadczeń majątkowych funkcjonariuszy i pracowników Oddziału zgodnie z decyzją Komendanta Głównego Straży Granicznej, a także publikowanie oświadczeń o stanie majątkowym osób pełniących funkcję organów Straży Granicznej na stronach internetowych w Biuletynie Informacji Publicznej w celu spełnienia wymogów wynikających z Decyzji Komendanta Głównego SG.
  • prowadzenie szkoleń z zakresu postępowań sprawdzających oraz oświadczeń majątkowych w celu właściwego interpretowania przepisów, wypełniania druków, a także podnoszenia wiedzy,
  • przeprowadzanie rozmów z osobami sprawdzanymi, z przełożonymi osób sprawdzanych, z osobami wskazanymi przez osobę sprawdzaną, przeprowadzenie wywiadów w miejscu zamieszkania osób sprawdzanych, sprawdzanie stanu i obrotów na rachunkach bankowych oraz zadłużenia osób sprawdzanych w celu uzyskania informacji mogących mieć znaczenie dla oceny dawania rękojmi zachowania tajemnicy;
  • udzielanie pomocy merytorycznej funkcjonariuszom i pracownikom w zakresie wykonywanych przez nich czynności służbowych dotyczących ochrony informacji niejawnych, postępowań sprawdzających oraz oświadczeń majątkowych w celu uniknięcia błędów w wypełnieniu dokumentów wpływających do Sekcji Postępowań Sprawdzających;
  • przekazywanie informacji do wnioskodawcy o zakończonych postępowaniach sprawdzających oraz uzyskanych poświadczeniach bezpieczeństwa przez określone osoby uprawniających je do dostępu do informacji niejawnych o określonej klauzuli tajności w celu poinformowania o zakończeniu oraz wyniku postępowania sprawdzającego;
  • realizowanie czynności związanych z wykonywaniem zabezpieczaniem, przechowywaniem zakończonych akt postępowań sprawdzających oraz przygotowanie powyższych do archiwizowania w celu przekazania ich do Archiwum Straży Granicznej;
  • prowadzenie w imieniu Pełnomocnika Komendanta ds. Ochrony Informacji Niejawnych aktualnego wykazu stanowisk i  osób dopuszczonych do służby lub pracy na stanowiskach, na których wymagany jest dostęp do informacji niejawnych o określonej klauzuli dostępu. Ponadto prowadzenie w tym zakresie stosownej ewidencji w celu realizacji § 15 Ustawy o Ochronie Informacji Niejawnych.


Warunki pracy

1. Narzędzia pracy - komputer, telefon, drukarka, niszczarka.


2. Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

-praca jednozmianowa w godzinach od 7:30 do 15:30; rozpatrzeniu nie będą podlegać ofert niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych dokumentów i oświadczeń, Kandydaci wybrani spośród osób spełniających wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o kolejnym etapie postępowania kwalifikacyjnego, - przyjmujemy tylko kompletne kserokopie dokumentów, oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
administracji lub pracy biurowej.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych,
  • „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • znajomość ustawy o Straży Granicznej,
  • umiejętność obsługi komputera.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność pracy w zespole,
  • komunikatywność, dyspozycyjność,
  • stosowanie prawa w praktyce.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • „oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.”
  • oświadczenie o zapoznaniu się z procedurą zgłoszeń zewnętrznych i wewnętrznych ( link) https://bip.nadodrzanski.strazgraniczna.pl/s03/zgloszenie-naruszenia-prawa/22500,ZGLOSZENIA-ZEWNETRZNE-Informacja-dla-sygnalistow-zgodnie-z-art-48-ustawy-z-dnia-.html,, https://www.nadodrzanski.strazgraniczna.pl/download/7/303024/ProceduraZgloszenWewnetrznych.pdf
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-21
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Nadodrzański Oddział Straży Granicznej
    Kancelaria Jawna
    ul. Poprzeczna 1
    66-600 Krosno Odrzańskie

    lub złożyć osobiście we wskazanym terminie w kancelarii Nadodrzańskiego Oddziału SG z dopiskiem „oferta pracy”

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-12-11

    do końca oferty: 59 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Uchwalona przez Sejm RP w dniu 06.12.2024 r. ustawa o zmianie ustawy o dniach wolnych od pracy oraz niektórych innych ustaw, jeżeli zostanie podpisana przez Prezydenta RP, wejdzie w życie 1 lutego 2025 r. Patrząc na przepisy tej ustawy przez ...

    W 2024 roku mediana wynagrodzeń w przemyśle lekkim wyniosła 8.024 PLN brutto miesięcznie. Najwyższe zarobki odnotowano w województwie mazowieckim (9.400 PLN), a wyraźne różnice pojawiły się także w zależności od rodzaju kapitału firmy ...

    Od 1 grudnia 2025 r. pracujący emeryci i renciści, którzy nie osiągnęli jeszcze wieku emerytalnego, będą mogli dorobić więcej dzięki wyższym limitom ZUS. Bezpieczny próg przychodu wzrośnie do 6.140,20 zł brutto (70% przeciętnego ...

    Do czerwca 2026 r. Polska musi wprowadzić przepisy o jawności i równości wynagrodzeń, m.in. wprowadzające obowiązek publikacji widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracy. Obecnie można je znaleźć w ok. 30 proc. ofert, podczas gdy dla ...

    Luka płacowa w Polsce pozostaje istotnym problemem, mimo rosnącej świadomości i działań na rzecz równości. Na podstawie danych z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2024 okazuje się, że kobiety zarabiają średnio o 13% mniej niż ...