eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy WarszawaGłówny specjalista

Kto szuka:

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

Stanowisko:

Główny specjalista

Numer referencyjny:

154280

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz oraz pracą pod presją czasu.


Praca na stanowisku wiąże się z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "Zastrzeżone".


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem

Zakres zadań

  • Analizuje projekty aktów prawnych przygotowywanych w ramach rządowego procesu legislacyjnego, pod kątem ich zgodności z krajowym systemem prawnym, sporządza notatki, opinie, wnioski na podstawie ww. działań, uzupełnia analizy dokumentów zawierających oceny skutków regulacji o uwagi z zakresu prawidłowej legislacji.
  • Przygotowuje stanowiska Koordynatora Oceny Skutków Regulacji opracowywanych w odniesieniu do projektów dokumentów rządowych z obszaru polityki obronnej, bezpieczeństwa państwa i sprawiedliwości, w szczególności właściwych dla działów administracji rządowej – obrona narodowa, sprawiedliwość, sprawy wewnętrzne, informatyzacja, administracja publiczna, a także wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne.
  • Przygotowuje analizy i opinie – w tym na podstawie literatury obcej - dotyczące planowanych i realizowanych działań legislacyjnych i pozalegislacyjnych, w tym analiz zgodności z celami polityki Rządu oraz prognozowanymi skutkami społecznymi, gospodarczymi i prawnymi; odpowiada za dokonywaie bieżącego przeglądu procesów decyzyjnych Prezesa Rady Ministrów, Rady Ministrów oraz innych organów administracji rządowej i monitorowanie zgodności projektów dokumentów rządowych przedkładanych do zaopiniowania - w zakresie ich spójności strategicznej i programowej.
  • Przygotowuje notatki, materiały informacyjne, opracowania i stanowiska na polecenie Koordynatora Oceny Skutków Regulacji i Dyrekcji Departamentu, w tym również związanych z jego uczestnictwem w pracach Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu, Stałego Komitetu Rady Ministrów.
  • Gromadzi materiały, informacje, w tym stanowiska doktryny oraz judykatury, jak również danych statystycznych, z zakresu polityk publicznych i przygotowywanych analiz dotyczących projektów dokumentów rządowych oraz polityk publicznych będących w zakresie właściwości Wydziału, w szczególności polityki obronnej, sprawiedliwości i polityki bezpieczeństwa.
  • Udziela wsparcia w procesie sporządzania opinii Koordynatora Oceny Skutków Regulacji dotyczących projektów dokumentów rządowych w ramach uzgodnień międzyresortowych, w zakresie właściwym dla Wydziału.
  • Reprezentuje stanowisko Koordynatora Oceny Skutków Regulacji w ramach wymiany korespondencji, spotkań, uzgodnień z Wnioskodawcami (poszczególnymi resortami) oraz posiedzeń innych gremiów.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub obsługi procesu legislacyjnego lub analiz prawnych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B2
  • Posiadanie wiedzy z zakresu: rządowego procesu legislacyjnego, w tym znajomość ustawy o Radzie Ministrów, uchwały Rady Ministrów – Regulamin pracy Rady Ministrów, ustawy o działach administracji rządowej; wytycznych oceny skutków regulacji; spraw obronnych, wewnętrznych oraz zasad organizacji i funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości; ogólnodostępnych baz danych społecznych (GUS, Eurostat, OECD, agendy ONZ i in.); podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa i systemu instytucjonalnego; zasad tworzenia prawa i ogłaszania aktów prawnych; znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności w zakresie: obsługi Lex i innych systemów informacji prawnej; wyszukiwania danych w ogólnie dostępnych bazach danych społecznych oraz danych z serwisów płatnych (GUS, Eurostat, OECD, agendy ONZ i in.); zaawansowana znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint)
  • Posiadanie kompetencji miękkich: kreatywność, myślenie analityczne, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, współpraca
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu oceny skutków regulacji
  • Ukończona aplikacja legislacyjna

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2025-07-23

do końca oferty: 4 dni

pracodawca: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

branże: Prawo

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

Firma Manpower postanowiła przyjrzeć się zapotrzebowaniu na specjalistów zatrudnianych na najbardziej popularnych stanowiskach technicznych. Pod lupę wzięto również oferowane im wynagrodzenia oraz kluczowe kompetencje, o które walczą dziś ...

Kontrowersje dotyczące przepisów wprowadzających zakaz spędzania 45-godzinnego odpoczynku kierowcy w kabinie pojazdu nie są żadnym w nowym. Dyskusja i spory na ten temat trwają od blisko dwóch dekad. W przyjętym w 2020 r. Pakiecie ...

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w kwietniu 2025 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 9,3% wyższe r/r i wyniosło 9045,11 zł brutto.

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w styczniu 2025 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 9,2% wyższe r/r i wyniosło 8482,47 zł brutto.

Opracowany przez CBRE "Global Tech Talent GuideBook 2025". wskazuje, że specjaliści IT w Polsce mogą liczyć na naprawdę atrakcyjne, iście europejskie warunki zatrudnienia. Sytuacja na rynku nie jest jednolita, ale są miasta, które wyraźnie ...