PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2002-08-01 08:57:14
    Temat: zwolnienie lekarskie
    Od: "Grzesiek Chojnacki" <g...@p...onet.pl>

    Co sie dzieje jesli w trakcie urlopu wypoczynkowego np. zlamie sobie noge i
    dostane zwolnienie chorobowe?
    Czy wtedy urlop mi sie dalej nalicza, czy jestem na zwolnieniu?
    Czy tak samo jest w trakcie okresu wypowiedzenia?

    pozdrowienia

  • 2. Data: 2002-08-01 21:12:46
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie
    Od: a...@i...com.pl (Andrzej Briske)

    > Co sie dzieje jesli w trakcie urlopu wypoczynkowego np. zlamie sobie noge
    > dostane zwolnienie chorobowe?
    > Czy wtedy urlop mi sie dalej nalicza, czy jestem na zwolnieniu?

    Urlop zostaje przerwany - jesteś na zwolnieniu .

    > Czy tak samo jest w trakcie okresu wypowiedzenia?

    Rozumiem , że zastanawiasz się czy jeśli dziś rano otrzymasz wypowiedzenie i
    potem przedstawisz zwolnienie to czy anuluje ono wypowiedzenie .
    Niestety NIE .
    Przed podpisaniem wypowiedzenia musisz oświadczyć pracodawcy , że aktualnie
    jesteś chory ; nie masz przy sobie zwolnienia lekarskiego ponieważ zostało w
    domu .
    Wtedy pracodawca nie może ci wręczyć wypowiedzenia .
    Musisz oczywiście mieć to zwolnienie , nie ważne czy przed propozycją
    wypowiedzenia czy po . Istotna jest data .

  • 3. Data: 2002-08-02 05:55:37
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Urlop zostaje przerwany - jesteś na zwolnieniu .

    > Rozumiem , że zastanawiasz się czy jeśli dziś rano otrzymasz wypowiedzenie i
    > potem przedstawisz zwolnienie to czy anuluje ono wypowiedzenie .

    Wydaje mi sie, ze autorowi chodzilo o to, czy jesli jest na wypowiedzeniu,
    odeslano go na urlop, i wtedy zachorowal, czy rowniez urlop zostaje przerwany,
    zastapiony zwolnieniem, a jesli zwolnienie trwa do konca okresu wypowiedzenia
    (to juz w pelni moj domysl-dopowiedzenie), to pracodawca winien zaplacic
    ekwiwalent za niewykorzystany przyslugujacy urlop, mimo, ze poslal na tenze
    pracownika.(A ten ....zachorowal i nie wykorzystal).
    Przy okazji chorob i wypowiedzen, to slyszalem kiedys (nie weryfikowalem tego),
    ze jesli zwolnienie trwa po zakonczeniu stosunku pracy (w ciaglosci), to
    przysluguja nam dalej swiadczenia z ZUS w wysokosci takiej, jak gdybysmy
    pracowali i byli na zwolnieniu.Czyli np 31.08 odbieramy swiadectwo pracy, ale
    zwolnienie lekarskie mamy do 25. wrzesnia, i za te 25 dni otrzymujemy pieniadze
    od ZUS.
    Pozdrawiam
    Krzysztof