PracaGrupypl.praca.dyskusjewyjazd za granice.. › wyjazd za granice..
    From: "tomOnet" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: wyjazd za granice..
    Date: Thu, 28 Oct 2004 19:16:28 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@alx.sks1.muni.cz

    Witam,
    Pozornie wydaje sie,ze nie jest to zwiazane z praca, a bardziej z
    leniuchowaniem na bezrobociu,,,ale to tylko pozory.
    Mam maly problem-zostalem zwolniony z pracy z 3 miesiecznym okresem wyp.
    oraz swiadczeniem w tym okresie pracy.
    Troche pobiegalem w tym czasie po urzedach, poogladalem ogloszenia,
    podzwonilem i ... nic. Widzac i slyszac co sie dzieje na rynku pracy
    doszedlem do wniosku, ze warto stad uciekac. Plan byl taki, ze z 1szym dniem
    po ukonczeniu pracy zarejestrowalem sie jako bezrobotny. (procedura trwala
    tylko 1 dzien, bo zdradzilem swe plany wyjazdu). Za granica czekala na mnie
    szkola jezykowa i po 3 miesiacach mialem zostac zatrudniony (oczywiscie po
    znajomosci). Zalezalo mi, zeby status bezrobotnego przeniesc do tego kraju i
    przez 3 miesiace (nauka jezyka) z tego jakos biednie zyc....
    Okazalo sie, ze zostalem wprowadzony w blad przez urzad ( mala miescina -
    nie znali jeszcze procedur). okazalo sie bowiem, ze zeby przeniesc prawa,
    musze najpierw posiedziec 1miesiac w Polsce....Szkola jezykowa trwa, wiec
    wyjechalem.
    Co teraz moglbym jeszcze zrobic? Dodam, ze po zarejestrowaniu, pani
    stwierdzila, ze skoro wyjezdzam, to nie naleza mi sie zadne prawa i na razie
    wszystko wstrzymala....Jak ja mam sie w tym obcym kraju zarejestrowac???
    Wlg mnie urzad po to wlasnie jest,aby w takich sytuacjach jakos pomoc a tu
    takie cos......
    Macie moze jakis pomysl?????

    Pozdrawiam,
    Tomek