PracaGrupypl.praca.dyskusje › to moze byc prawda

  • 111. Data: 2005-10-13 21:25:22
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2005 22:14:18 +0200, Adrian napisał(a):

    > Ciekawe gdzie...

    np w Bielsku-Białej na wszystkich wyższych niepaństwowych uczelniach z
    informatyką w nazwie.

    --
    Sebastian Rusek

  • 112. Data: 2005-10-13 22:07:52
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Marek wrote:
    > Swoją drogą, jak łatwo po wyjeździe z Polski zapomina się o realiach.

    to ciekawe gdzie ja się tego programowania nauczyłem - w drodze na job
    interview?

    B.

  • 113. Data: 2005-10-13 22:22:42
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dilpoe$mh5$1@inews.gazeta.pl>, m...@g...pl
    says...

    > To nie jest kwestia mentalnoSci, ale rzeczywistosci.
    > TU JEST POLSKA!

    Prawda jest taka, ze to tylko wymowka. Kto chce, ten potrafi. Dla niego
    nie ma przeszkody takiej, ze tu jest Polska, ze czegos mu brakuje albo
    na cos nie ma pieniedzy. Dla chcacego - nic trudnego. Ten, kto bedzie
    szukal wymowek, nigdy nie dojdzie do wybranego celu. Ten, kto sie na
    swoim zyciowym celu potrafi skoncentrowac, predzej, czy pozniej go
    osiagnie.

    > Mi tez zalezy, ale zwyczajnie nie mam kasy na szkolenia, bo bezrobocie jest
    > tak duze, ze pracodawcy rozmawiaj? z 49-latkiem tylko dla jaj - jak im sie
    > nudzi.

    Nie trzeba wydawac pieniedzy na szkolenia. Ja obecnie ucze sie stopniowo
    do egzaminow Oracle 10g DBA. Moim celem wyznaczonym na najblizsze 4 lata
    jest zdobycie najwyzszego poziomu certyfikacji OCM DBA, aby znalezc sie
    wsrod 200-300 ludzi na swiecie.

    Jakie ponioslem koszty? 60 USD na ksiazke, ktora przygotowuje do
    pierwszego z 3 poziomow. Choc juz teraz widze, ze wydalem te pieniadze
    niepotrzebnie, bo dokumentacja Oracle'a opisuje poszczegolne zagodnienia
    szerzej, przystepniej i w bardziej uporzadkowany sposob. Koszt
    dokumentacji to koszt sciagniecia jej ze strony Oracle'a. I wydruku paru
    ksiazek w zaleznosci od tego, jaka tematyka nas interesuje. Poniose
    jeszcze koszt pierwszego egzaminu i pewnie nie bedzie to wiecej niz 400-
    500 PLN. Niektorzy wiecej wydaja miesiecznie na fajki i na alkohol.

    ..:: fabio

  • 114. Data: 2005-10-13 22:23:32
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Adrian napisał(a):

    > Ciekawe gdzie...

    Wszędzie. Wystarczy że umie kombinować. I posiada szczątkową umiejętność
    przyswajania podstaw. Zasobny portfel też potrafi ułatwić.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 115. Data: 2005-10-13 22:30:53
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dijeg7$aea$1@dami.com.pl>, m...@x...com says...

    > juz kiedys pisalem o tym tutaj na grupie , ze trzeba dawac nam mlodym
    > szanse zdobycia tego doswiadczenia bo nie kazdy mogl i mial mozliwosc
    > zdobyc go podczas studiow a wlasnie takich ludzi jest przewazajaca
    > wiekszosc i to wcale nie oznacza ze sa oni glupsi albo mniej umieja od
    > tych co moga sie poszczycic doswiadczeniem a tak sa wlasnie oceniani
    > po jednej kartce papieru co sie cv nazywa.

    Stwierdzenie, ze kazdemu sie nalezy jest stwierdzeniem z minionej epokii
    i niech spoczywa sobie juz na cmentarzu historii w muzeum socrealizmu.
    Prawda jest taka, ze nic sie nikomu nie nalezy i ludzie, ktorzy osiagaja
    sukces kieruja sie zasada - jak sobie poscielesz, tak sie wyspisz.

    Kazdy ma mozliwosc zdobycia doswiadczenia podczas studiow. Czy ktos tego
    zabrania? Nie. Dokonuje wolnego wyboru. Wazniejsze sa wakacje,
    wazniejszy jest odpoczynek, wazniejsze jest jeszcze cos innego. Ten, kto
    naprawde chce, osiaga obrany cel czesto dokonujac roznych wyrzeczen,
    wiedzac ze wyrzeczenia te zostana zrekompensowane z nadwyzka w
    przyszlosci.

    Oceniani po jednej kartce papieru? No, jesli tak jest rzeczywiscie, to
    dlaczego nie przykladaja sie do napisania chocby tej jednej kartki?
    Obecnie szukam czlowieka do swojego dzialu - programisty VB6 lub VB.NET.
    Polowe CV, ktore dostalem od Dzialu HR wyrzucilem do kosza - ci ludzie
    wcale nie przeczytali ogloszenia i nic nie napisali o znajomosci tych
    jezykow programowania. A byli tacy, ktorych znajomosc konczyla sie na
    znajomosci Office'a i korzystania z Internetu...

    ..:: fabio

  • 116. Data: 2005-10-13 22:44:13
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dil34o$ag0$1@dami.com.pl>, m...@x...com says...

    > zrozumialem a jak ktos idzie na ptywatne i tam placi 1500 zl za
    > semestr bo rodzice mu funduja to i taki certyfikacik tez synkowi czy
    > coreczce zasponsoruja, a to co tusk opowiada w tych swoich wywodach ze
    > do prywatnych to ida ludzie mniej zamozni to wierutna bzdura
    > powiedzcie mi jak to mozliwe zeby rodzina ktora ma na miesiac ok 800
    > zl mogla oplacac dziecku studia ktorych koszt za semestr to najmniej
    > 1500 ??

    To kolejna wymowka. Jak ktos chce, to potrafi. Wczesniej mieszkalem w
    malym miasteczku. Pracowalem w radiu i dostawalem jakies 600 PLN.
    Rodzice mi do niczego nie dokladali, bo sami zarabiali najmniejsze
    pieniadze, jakie mozna bylo zarobic. Informatyka byla caly czas moja
    pasja i szkolilem sie w tym kierunku samodzielnie.

    Pozniej przenioslem sie do Wawy. Rozpoczynalem od pracy w telemarketingu
    za marne grosze. W tym czasie udalo mi sie przygotowac kilka rzeczy w
    firmie, ktore zostaly zauwazone. Zostalem przyjety do jednego z dzialow
    IT. Po roku wytrwalej pracy i wdrazaniu nowych pomyslow zostalem jego
    szefem.

    Pozniej zainteresowalem sie sztuka perswazji. Udalo mi sie to
    wykorzystac. Zaczalem chodzic na spotkania z klientami razem z osobami z
    Dzialu Sprzedazy i podczas jednego z nich przekonalem klienta do zakupu
    naszego systemy przy okazji sprzedazy jednej z naszych uslug. Zostalo to
    zauwazone i zaczalem otrzymywac dosc duzy procent od sprzedanych przez
    siebie projektow IT. Sytuacja komfortowa, bo nie mam naciskow na
    wyrabianie budzetow (nie jest to zadna odrebna linia budzetowa), a mam
    bonus od kazdego sprzedanego przez siebie projektu.

    Dzis zarabiam kilkukrotnie wiecej niz rodzice razem wzieci, moge wiec
    ich finansowo wspomoc i sam sie utrzymac na przyzwoitym poziomie.

    Dlaczego? Bo nigdy nie siedzialem na tylku i nie wyliczalem przeszkod,
    ktore stoja na mojej drodze do osiagniecia wymarzonego celu. Za kazdym
    razem mialem w glowie plan, co chce robic w zyciu i stopniowo do niego
    dazylem. I robie to nadal. Jesli ktos wiec cos chce osiagnac, to
    powinien sie skoncentrowac na swoim celu zamiast szukac wymowek.

    ..:: fabio

    PS. Studiow nawet nie skonczylem, bo nie mam na to czasu. Na razie nie
    przydaly mi sie na zadnym etapie w moim CV i nikt mnie o nie nie pytal.

  • 117. Data: 2005-10-13 22:49:54
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dil4ka$6e8$1@inews.gazeta.pl>, m...@g...pl
    says...

    > A tacy co maja duze doswiadczenie z wczesniejszych technologii,
    > to do piachu :) ?

    W przenosni - tak. Do piachu, ktory zamiata wiatr, ktory przynosi kazda
    nowosc i kazda nowa technologie, ktora staje sie standardem w obecnym
    swiecie. W branzy IT wazne jest ciagle doksztalcanie sie. Ten, kto o tym
    zapomina, jest na straconej pozycji.

    > Mieli tylko pecha, ze firma sie pod tylkiem rozleciala, a na samodoskonalenie
    > srodków nie ma,

    Kolejna wymowka. Dokumentacje, podreczniki to niewielki koszt.
    Oprogramowanie testowe w wiekszosci przydatkow jest rowniez darmowe.
    Wiec nie ma co szukac dziury w calem. Jak ktos chce, to sobie poradzi.
    Nie musi miec zapewnionej gory pieniedzy, swiatlego pracodawcy,
    najnowszej pracowni i asystentki. Poradzi sobie bez tego.

    ..:: fabio

  • 118. Data: 2005-10-13 22:53:24
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dilf6m$sce$1@inews.gazeta.pl>, m...@g...pl
    says...

    > Skad srodki na samodoskonalenie?

    Oczekujesz, ze ja Ci je zapewnie? Powiedz mi, co zamierzasz zrobic, aby
    je zdobyc, a nie jakie widzisz ciagle przeszkody. Zacznij widziec
    mozliwosci zamiast wszystko to, co Cie powstrzymuje, bo takie myslenie
    do niczego Cie nie doprowadzi. Wez sie za siebie, bo jestes facet, a nie
    rozklekotana baba, ktora caly dzien jeczy.

    > Wiem wiem, wiedza lezy równiez w necie, ale

    Ciagle masz jakies 'ale.' Dopoki ono bedzie, dopoty bedziesz stal w
    miejscu. Mowie Ci - wez sie za siebie, bo nikt inny tego za Ciebie nie
    wykona.

    ..:: fabio

  • 119. Data: 2005-10-13 23:01:04
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dik0ul$n95$1@nemesis.news.tpi.pl>, T...@o...pl says...

    > Niestety nie masaz racji. Lubic to jedno, a zarabiac to drugie. Warto sie
    > pomeczyc 5 lat studiujac jakies nudziarstwo, ale potem miec niezle zarobki.

    Dawno nie slyszalem takiego oryginalnego pomyslu. Pomysl moim zdaniem
    jednak nie trafiony. Jesli dla kogos cos jest nudne, to nigdy nie
    osiagnie takiego poziomu, aby otrzymywac wysokie zarobki.

    Wysokie wynagrodzenie otrzymuja ludzie, ktorzy pna sie do gory, staraja
    sie i daja z siebie wiele. Kiedy praca jest pasja, osiagniecie sukcesu
    jest naturalna koleja rzeczy. Kiedy praca jest nudna, motywacja do
    rozwoju jest niska, motywacja do jej wykonywania jest niska, wiec i
    zarobki sa niskie.

    Poza tym w zyciu licza sie nie tylko pieniadze. W zyciu wazny jest
    pewien bilans - niezaleznosc finansowa, zadowolenie z codziennych zajec,
    czas na relaks i opoczynek, czas na nauke, czas na wysilek fizyczny,
    dobre zdrowie i dbanie o jego utrzymanie. Kasa to nie wszystko.

    ..:: fabio

  • 120. Data: 2005-10-13 23:04:55
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dikvsh$qe1$1@atlantis.news.tpi.pl>, T...@o...pl says...

    > a co w tym zlego jezeli za tym ida zarobki ?

    Chocby to, ze takie zycie jest do dupy. 24 godziny kazdej doby to:

    8 godzin - sen
    8 godzin - praca
    8 godzin - pozostale czynnosci

    Jesli polowa zycia, ktora odbywa sie na jawie ma byc meczarnia, to ja
    dziekuje za takie zycie. Wole robic to co lubie. I dzieki temu jestem
    zadowolony z zycia, w pracy daje z siebie duzo i wiele za to otrzymuje.

    ..:: fabio