PracaGrupypl.praca.dyskusje › rynek pracy dla programistów PL/SQL

  • 41. Data: 2007-08-31 18:12:42
    Temat: Re: rynek pracy dla programistów PL/SQL
    Od: Dirk Diggler <d...@n...org>

    Ris wrote:

    > Po twoich podstawowych problemach z VB nie dziwie się, że na pytanie
    > potrafisz odpowiedzieć tylko pytaniem.

    a ja nie dziwię się, że go nie zrozumiałeś i napisałeś od rzeczy :-)

    pozdrawiam!

  • 42. Data: 2007-08-31 18:32:40
    Od: Ris <r...@o...pl>

    On 31 Sie, 20:12, Dirk Diggler <d...@n...org> wrote:

    > a ja nie dziwię się, że go nie zrozumiałeś i napisałeś od rzeczy :-)

    Na jedynce idzie film z Sylwkiem spodoba ci się.

    ---
    Robert Sajdok (Ris)

  • 43. Data: 2007-08-31 22:33:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 31 Aug 2007 18:07:29 +0200, "tukan" <t...@...onet.pl>
    wrote:

    >Tyle naprawdę zarabiają cobolowcy ?

    Zdarza się, szczególnie kiedy przez myślenie zyczeniowe jakaś firma
    budzi się z ręką w nocniku i trzeba w ciągu kilku godzin ponaprawiać
    to, co się zepsuło. Na przykład napisać od zera kawałek kodu, kóry
    bedzie obrabiał dane potrzebne jakiejśtam aplikacji do rtaportowania
    finansowego, bo ktoś zadecydował, żeby skasować jakiś 'niepotrzebny'
    job na mainframe, który 'nic nie robi', zamiast po prostu wyłaczyć na
    kilka miesięcy go z wykonywania.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 44. Data: 2007-09-01 04:56:09
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

> [...]
    > finansowego, bo ktoś zadecydował, żeby skasować jakiś 'niepotrzebny'
    > job na mainframe, który 'nic nie robi', zamiast po prostu wyłaczyć na

    Wiesz, grzebanie w g... wlasnie dlatego jest tak ekskluzywna dzialka, bo malo
    kto sie chce w to bawic. Nawet dobre pieniadze nie potrafia tego zmienic. To
    nic dziwnego, bo przeprowadzanie sekcji zwlok nie nalezy do najczestszych
    zainteresowan.
    Ale co do Cobola to zgoda - to wciaz jezyk nr jeden. Jezyk w ktorym sa
    napisane mnostwo, dawno juz niezywych ale wciaz potrzebnych, potworow.

    A.

  • 45. Data: 2007-09-01 07:13:53
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > Ale co do Cobola to zgoda - to wciaz jezyk nr jeden. Jezyk w ktorym sa
    > napisane mnostwo, dawno juz niezywych ale wciaz potrzebnych, potworow.

    I podobna sytuacja rynkowa robi się coraz bardziej z Visual Basic 6.0,
    tylko pieniądze jeszcze nie tego rzędu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 46. Data: 2007-09-01 09:22:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 1 Sep 2007 04:56:09 +0000 (UTC), "Aleksander Galicki"
    <t...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >Ale co do Cobola to zgoda - to wciaz jezyk nr jeden. Jezyk w ktorym sa
    >napisane mnostwo, dawno juz niezywych ale wciaz potrzebnych, potworow.

    Dawno napisano mnóstwo systemów, które przy próbie przeniesienia na
    inna platformę okazują się być ciągle żywe i potrzebne.
    Niestety, a może i stety - duże systemy finansowe (banki, giełdy) mają
    system bazowy obsługiwany własnie COBOLem. Java i inne języki używane
    są do prezentacji danych. Niestety, na uczelniach praktycznie nie uczy
    się innego, niż strumieniowego modelu przetwarzania danych, a co za
    tym, idzie innych systemów operacyjnych niż te wywodzące się bez- i
    pośrednio z uniksa (łącznie z DOS, WIN etc.). W efekcie potem
    następuje wielkie zdziwko, kiedy okazuje się, że aplikacja napisana 15
    lat temu, pracując na dość leciwym sprzęcie działa wydajniej niż
    nowocześnei napisana aplikacja z użyciem najnowszysch narzędzi na
    najnowszym, superwydajnym serwerze uniksowym (np HP Hyperdome).
    Rzecz w tym, że systemy transakcyjne nie wyglądaja ładnei w cyferkach,
    nie mają dużo mipsów, są tylko zaprojektowane do tego, aby szybko
    przewalały duze ilości danych. Cała filizofia systemu pod to jest
    stworzona.
    Systemy strumieniowe do tych zastosowań są z definicji gorsze - to
    mniej więcej tak, jakby porównywać ciężarówke z samochodem sportowym.
    Często ten drugi będzie miał większa moc silnika, będzie szybszy,
    będzie miał lepsze zawieszenie... A i tak w konkurencji 'przewieźć 20
    ton węgla' będzie gorszy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 47. Data: 2007-09-01 09:48:41
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Niestety, a może i stety - duże systemy finansowe (banki, giełdy) mają
    > system bazowy obsługiwany własnie COBOLem. Java i inne języki używane

    Java i inne jezyki sa uzywane do nowych systemow. Bo mimo olbrzymiej ilosci
    arcywaznych trupow na skladzie, niczego nowego w Cobolu juz sie od dawna nie
    robi. A zwlaszcza w bankach i branzy finansowej.
    Ot np Nasdaq jest w Javie i bedzie przenoszony do real time'owej javy:
    http://www.siliconvalleysleuth.com/2007/05/sun_talks
    _up_re.html
    Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze branza finansowo bankowa to (przewaznie,
    acz nie zawsze) jest cholernie nudna niezaleznie od wybranego jezyka.

    A.

  • 48. Data: 2007-09-01 09:58:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 1 Sep 2007 09:48:41 +0000 (UTC), "Aleksander Galicki"
    <t...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Java i inne jezyki sa uzywane do nowych systemow. Bo mimo olbrzymiej ilosci
    >arcywaznych trupow na skladzie, niczego nowego w Cobolu juz sie od dawna nie
    >robi. A zwlaszcza w bankach i branzy finansowej.

    Tylko sie uzywa starych, bo te nowe, jakoś strasznie drogo wychodzą.

    >Ot np Nasdaq jest w Javie i bedzie przenoszony do real time'owej javy:
    >http://www.siliconvalleysleuth.com/2007/05/sun_talk
    s_up_re.html

    Mhm. Ciekawe ile czasu bedzie potrzeba, aby rozwój maszyn pozwolił na
    udźwignięcie tego :D
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 49. Data: 2007-09-13 18:02:32
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    > Witam,
    > w postgresie nie ma plsqla tylko jest plpgsql! Faktem jest, że to
    > całkiem udany klon tego języka.

    Klon to dużo powiedziane, może składnia bardzo podobna ale możliwości sporo
    mniejsze.
    Zrób transakcje autonomiczną, albo ustaw wartość domyślną w parametrze
    funkcji...

    --
    piotr

  • 50. Data: 2007-09-14 06:02:42
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Piotr wrote:

    > Klon to dużo powiedziane, może składnia bardzo podobna ale możliwości
    > sporo mniejsze.
    > Zrób transakcje autonomiczną, albo ustaw wartość domyślną w parametrze
    > funkcji...

    A czy jedno i drugie się wyklucza?