PracaGrupypl.praca.dyskusje › przekroczenie progu podatkowego o płaca netto

  • 1. Data: 2003-12-29 11:21:28
    Temat: przekroczenie progu podatkowego o płaca netto
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Udało mi sie w tym roku przekroczyć próg podatkowy lecz równocześnie mój
    pracodawca obnizył moją placę netto (cały koszt przejścia progu pokrywam
    ja?)

    Proszę dajcie info jaka jest podstawa prawan takiego zachwoania? Czy mogę
    domagac się podwyższenia płacy brutto?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2003-12-29 11:44:27
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Jacek <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    Pracodawca musi ci płacić dokładnie to, co masz wpisane do umowy o pracę.
    Nie może ci płacić mniej bez zmiany tej umowy.

  • 3. Data: 2003-12-29 11:55:10
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Udało mi sie w tym roku przekroczyć próg podatkowy lecz równocześnie mój
    > pracodawca obnizył moją placę netto (cały koszt przejścia progu pokrywam
    > ja?)

    Tzn. chodzi ci o to ze na skutek przekroczenia progu podatkowego dostales
    mniejsza wyplate i o to masz zal, czy pracodawcadodatkowo obciążył cię z
    tego tytułu jakimiś kosztami, bo nie bardzo rozumiem..

    m.

  • 4. Data: 2003-12-29 12:35:53
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mniejsza wyplate i o to masz zal, czy pracodawcadodatkowo obciążył cię z
    > tego tytułu jakimiś kosztami, bo nie bardzo rozumiem..

    Ech, lza sie w oku kreci...
    Tez kiedys tak mialem...........

    Jesli sei weszlo w drugi prog podatkowy u jednego pracodawcy, to brutto sie nie
    zmienia ale moze on zaczac naliczac od pewnego momentu wyzsza stawke podatkowego
    poniewaz lacznie w skali roku pracownik wszedl w kolejny prog i wtedy netto na
    reke jest nizsze.
    Chyba jest mozliwosc (ale jesli juz, to z wyprzedzeniem i nie recze czy to pewna
    informacja) zastrzec zeby naliczac normalna stwka z pierwszego progu, poniewaz
    pracownik rozlicza sie sam z urzedem podatkowym i planuje np zrobic rozliczenie
    wspolne z zona.
    W chwili obecnej autorowi posta pozostaje tylko, jesli ma jakies odliczenia,
    liczyc na zwrot przy rozliczeniu roxcznym podatku.

    pzdr
    Krzysztof

  • 5. Data: 2003-12-29 12:49:43
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam.
    Zależy to od sformułowania umowy o pracę - czy masz tam zapisaną płacę netto
    czy brutto ???
    jeżeli netto - to koszty przejscia progu powiniejn ponieść pracodawca
    jeżeli brutto - no to nietety to już Twój problem

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 6. Data: 2004-01-09 08:18:13
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 29 Dec 2003 12:21:28 +0100, "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote:

    >Udało mi sie w tym roku przekroczyć próg podatkowy lecz równocześnie mój
    >pracodawca obnizył moją placę netto (cały koszt przejścia progu pokrywam
    >ja?)

    Jaki "koszt przejscia progu"??? Skoro przekroczyles prog, to znaczy ze od tej
    chwili placisz wiekszy podatek. A skoro podatek wzrosl, to na raczke dostales
    mniej, to chyba logiczne?
    Placa_netto = to_co_ci_placi_pracodawca - ZUS - podatek_dochodowy.

    Jedyna rada: na nastepnych wyborach glosuj na tych, ktorzy chca wprowadzic
    podatek liniowy. :)

    >Proszę dajcie info jaka jest podstawa prawan takiego zachwoania?

    Pewnie ustawa o PIT.

    > Czy mogę
    >domagac się podwyższenia płacy brutto?

    Domagac sie mozesz zawsze. Nazywa sie to "prosba o podwyzke". :)))

    --
    - Maciej Kulawik ----------------