PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca...

  • 1. Data: 2002-06-12 09:55:03
    Temat: praca...
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Proste pytanie, a odpowiedź zapewne trudna:

    Jak - nie mając żadnego wykształcenia (formalnego lub nieformalnego, darmowego
    lub płatnego, wyższego czy choćby średniego) w tej dziedzinie zostać
    dziennikarzem? Od czego zacząć? Od razu mówię, iż przede wszystkim interesuje
    mnie dziennikarstwo podróżniczo-turystyczne, a pewną ilość tekstów (choć
    niedużą) opublikowałem już bądź w czasopismach branżowych, bądź w Internecie,
    jednak nie wpłynęło to w żaden sposób na to, by łatwiej mi było "załapać" się
    do któregokolwiek czasopisma podróżniczego lub gazety.

    Macie jakieś poważne sugestie?

    Pozdrawiam

    W.-

  • 2. Data: 2002-06-12 10:49:17
    Temat: Re: praca...
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednak nie wpłynęło to w żaden sposób na to, by łatwiej mi było "załapać" się
    > do któregokolwiek czasopisma podróżniczego lub gazety.

    Wg mnie..tyo jedynie musisz publikowac..wysylac...jak beda publikowac, ludzie
    eczytac...to dalej pojdzie samo. Sadze ze wiekszasc dziennikarzy nie jest teraz
    na etacie a maja placone w zaleznosci od publikacji. Nie masz szans na
    etat "pracownika redakcyjnego publikujacego felietony cotydzien i na etat"
    Jedynie wolny strzelec. Tony Halik nie ma etatu

    Jesli masz fundusze..zaloz wlasne czasopismo

    Sa uczelnie o tym kierunku i po nich, jesli potrzeba, to jest narybek
    parzacy "panom redaktorom" kawe a przy okazji wpuszczany w obowiazki
    redakcyjne..powoli....baaaaardzo powoli...pewno jedynie zapalency moga
    przeczekac do czasu az beda publikowac

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-06-12 12:55:25
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <5...@n...onet.pl> <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):
    > Tony Halik nie ma etatu

    No to nie podlega dyskusji. :)

    A do kolegi pytającego - pojedź gdzieś i przywieź ciekawy reportaż. Innej drogi
    nie ma.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 4. Data: 2002-06-12 18:18:22
    Temat: Odp: praca...
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...

    > Jedynie wolny strzelec. Tony Halik nie ma etatu

    TH nie ma juz wsrod nas. :(((((

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2002-06-13 08:41:46
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>

> [...]
    "załapać" się
    > do któregokolwiek czasopisma podróżniczego lub gazety.

    Ja też nie mam żadnego wykszałcenia w tej dziedzinie.
    Skończyłam matematykę, a pracuję jako informatyk.
    Ale od wielu moją pasją są góry i górskie wędrówki, jestem tez
    przewodnikiem górskim.

    Od czasu kiedy powstało pismo "npm" poświęcone turystyce górskiej
    publikuję tam teksty, a takze redaguję jedną ze stałych rubryk. Mam
    legitymację dziennikarską.
    Nie jestem oczywiscie na etacie, ale płacą mi wierszówkę. Artykuły
    przesyłam mailem.

    Z tym ze nie są to kwoty za które da sie utrzymać, mozna to traktować
    jako drobny dodatkowy zarobek.

    Warunkiem było oczywiscie to ze muszę sie znać na tym o czym piszę.
    Autorów do rubryki którą redaguję dobieram wsród szerokiego grona
    znajomych, o których wiem ze się na temacie znają, niektórych pozmałam
    za posrednictwem internetowej grupy dyskusyjnej pl.rec.gory. Z reguły
    widać czy osoba pisząca coś na grupie zna sie na tym temacie.

    Sugestia - napisz interesujący artykuł i wyślij mailem do gazety, w
    której chcesz to opublikować.
    Z maili od sekretarza redakcji (w "npm" jest na etacie tylko jedna
    osoba - sekretarz redakcji, cała reszta - to "wolni strzelcy") są
    zasypywani takim artykułami i wybierają najlepsze.

    Pozdrowienia.

    Basia

  • 6. Data: 2002-06-14 23:45:01
    Od: "ethnik" <e...@a...com.pl>