PracaGrupypl.praca.dyskusje › ,,poważany'' zawód

  • 1. Data: 2004-02-26 13:24:25
    Temat: ,,poważany'' zawód
    Od: Izza <i...@p...onet.pl>

    Zaczynam się powoli stresować. Od pół roku siedzę w domu. Na początku nie
    szukałam pracy, potem zaczęłam. Problem w tym, że co chwilkę słysze od
    lubego, ze ten zawod to nie to, ze sekretarka to nie to, ze nie warto tego
    wpisywac do cv, ze nauczyciel, to zawod ktorego sie nie powaza, a co wiecej
    lepiej tego nie umieszczac w cv, bo wtedy nikt w normalnej firmie nie
    zatrudni:P
    jak to jest? czy mam juz popadac w depresje, bo nie chca zatrudnic
    czlowieka, ktory robi dokumentacje, ktory moze byc nauczyciele, bo ma
    bardzo dobry kontakt z dzieciakami, albo sekretarka, bo potrafi swietnie
    wszystko zorganizowac?
    dobija mnie to, szczegolnie kiedy po raz kolejny slysze, ze nie bedzie warto
    tego wpisywac do cv.
    Izza
    --
    Izza
    i...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-02-26 14:41:35
    Temat: Re: ,,poważany'' zawód
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Wanpela taim, Izza <i...@p...onet.pl> raitim:
    ____________________________________
> [...]
    > wpisywac do cv, ze nauczyciel, to zawod ktorego sie nie powaza, a co wiecej
    > lepiej tego nie umieszczac w cv, bo wtedy nikt w normalnej firmie nie

    Wstydzić się zawodu nauczyciela? To juz nie rozumiem, o jaki poważany zawód
    chodzi. Czy to jest prawnikiem lub lekarz czy też może dyrektor hurtowni (
    z tytułem "wł." na koszmarnej wizytówce?). Wszystkie inne zawody są
    pomiędzy.
    Po tym, co piszesz, widać, że sama rozumiesz bezsens takiego podejścia, że
    z doświadczeniem w pracy sekretarki trzeba się kryć, a już nie rozumiem jak
    można nie wpisać, ze było się nauczycielem - to gdzie mierzyć ma to cv?
    Twoje umiejętności związane z tymi zawodami wyróżniają Cię z tłumu szarych
    i biernych i powinnaś o tym pisać w listach.

    --

    Jerzy
    26.02.04 15:34:05

  • 3. Data: 2004-02-26 17:21:02
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Izza w news:c1ks2a$31h3$1@mamut.aster.pl napisał(a):

    > nie warto tego wpisywac do cv, ze nauczyciel, to zawod
    > ktorego sie nie powaza, a co wiecej lepiej tego nie umieszczac
    > w cv, bo wtedy nikt w normalnej firmie nie zatrudni:P

    A gdzie Twoja kobieca intuicja? :-) Ja doswiadczylem nie jednej sytuacji, w
    ktorej ludzie pukali sie w czolo, dziwili sie czemu cos robie (bo przeciez
    sie nie oplaca), odradzali... a ja robilem to co uznalem za sluszne. I to
    zaczyna procentowac! Jeszcze rok temu bylem sam. Obecnie krag poznanych
    ludzi coraz bardziej sie powieksza, coraz lepsze znajomosci. Nie sa to co
    prawda takie znajomosci, ze prace mam od reki bez zadnych pytan (zreszta
    tego nawet bym nie chcial), ale mam dostep do informacji, jestem traktowany
    bardziej powaznie... Jest mi latwiej szukac pracy, bo nie szukam jej sam.

    Ostatnio koledzy pukali sie w czolo, ze robie za friko stronke, na ktorej
    inni korzystaja, a ja mam tylko mase roboty. Odpowiadalem, ze jestem
    bezrobotny wiec mam na to czas. Jak sie pozniej okazalo nie skonczylo sie
    na satysfakcji zabicia czasu. Pewnej osobie stronka spodobala sie na tyle,
    ze zapytala mnie, czy nie zrobilbym stronki dla niej - oczywiscie za
    oplata. Jesli sie podejme to w sieci pojawi sie kolejna reklama moich
    umiejetnosci. Im wiecej takich "drogowskazow" tym lepiej.

    Nie od razu Krakow zbudowano, a wielkie podroze zaczyna sie od malego
    kroku, prawda? :-)

    Jesli masz do wpisania w CV ciekawsze doswiadczenia, przy ktorych
    sekretarka i nauczycielka wypadaja blado - nie wpisuj ich, bo one i tak
    wiele do sprawy nie wnosza. Jesli nie masz innych doswiadczen lub jest ich
    zbyt malo - wpisuj :-) Przynajmniej ja tak robie :-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

    P.S. W temacie widze polskie cudzyslowie, choc nieco oszukane. Po raz
    pierwszy spotykam sie z taka dbaloscia o zasady pisowni :-)

  • 4. Data: 2004-02-27 16:40:53
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Thu, 26 Feb 2004 14:24:25 +0100, gdy Izza
    <i...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >wpisywac do cv, ze nauczyciel, to zawod ktorego sie nie powaza, a co wiecej
    >lepiej tego nie umieszczac w cv, bo wtedy nikt w normalnej firmie nie

    A luby ma jakieś doświadczenie w rekrutacji i selekcji? :)

> [...]
    >czlowieka, ktory robi dokumentacje, ktory moze byc nauczyciele, bo ma
    >bardzo dobry kontakt z dzieciakami, albo sekretarka, bo potrafi swietnie

    Nie masz powodów aby w CV wstydzić się pracy jako nauczyciel. W końcu
    poza chodzi tu o umiejętność przekazywania wiedzy, występowania przed
    innymi, zdolności komunikacyjne, opanowanie stresu :) itd.

    Inna sprawa, jak bycie nauczycielem wpasujesz w swój profil zawodowy,
    który pracodawca widzi z CV. Pracodawcy szukają w historii zawodowej
    potwierdzenia pewnych umiejętności. Jeśli np. szukasz pracy w dziale PR,
    to w LM możesz napisać np. że "dwuletnia praca na stanowisku nauczyciela
    potwierdziła i poprawiła moje umiejętności komunikacji interpersonalnej"
    itd. itp.

    Robert

  • 5. Data: 2004-02-29 16:38:01
    Od: woo-cash <w...@W...konto.pl>

    Izza <i...@p...onet.pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w wiadomości
    <c1ks2a$31h3$1@mamut.aster.pl> datowanej czw 26. lutego 2004 14:24:

    > Zaczynam się powoli stresować. Od pół roku siedzę w domu. Na początku nie
    > szukałam pracy, potem zaczęłam.

    Zachowałaś się całkiem "normalnie". Wszyscy chyba tak robią. ;-)

> [...]
    > wpisywac do cv, ze nauczyciel, to zawod ktorego sie nie powaza, a co
    > wiecej lepiej tego nie umieszczac w cv, bo wtedy nikt w normalnej firmie

    Absolutnie się nie zgadzam! Będąć poza rynkiem pracy zawsze masz mniejsze
    szanse na znalezienie "poważnej" pracy. Moim zdaniem powinnaś się zahaczyć
    w pracy, która może zaspokoić Twoje zainteresowania.

    Do CV należy wpisywać każde doświadczenie, które jest tego warte. Uważam, że
    praca nauczyciela jest jak najbardziej tego warta. Podobnie praca
    sekretarki, szczególnie jeśli dzięki niej udowodnisz znajomość języka
    obcego czy umiejętności dobrej organizacji pracy.

    Moim zdaniem nie powinnaś się przejmować opinią lubego, który (z przyczyn
    dla mnie niejasnych) stara się zniechęcić Cię do pracy zawodowej w
    dziedzinach, które Cię interesują (do których wykonywania masz
    umiejętności/predyspozycje). W moim odczuciu to jednak bardziej jego
    problem, niż Twój. A Ty? Do roboty! ;-))

    Pozdrawiam,
    [również szukający pracy]
    Woo.

    --
    = Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
    = = Każdy ma swoją."