PracaGrupypl.praca.dyskusje › poszukiwanie pracy za granicą

  • 1. Data: 2005-11-08 18:49:22
    Temat: poszukiwanie pracy za granicą
    Od: marcind <m...@w...p>

    witam
    mam takie pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się może jak
    najefektywniej poszukiwać pracy za granicą?
    Oczywiście wiem o serwisach JobPilot.com i innych takich; jednak
    bardziej interesują mnie wskazówki takie już bardziej praktyczne, na
    przykład w kraju gdy wysyłałem gdzieś swoje CV pierwszy odzew od
    pracodawcy był najczęściej telefoniczny, czy to znaczy że powinienem
    mieć telefon z każdego kraju do którego aplikuję ?
    Czy ktoś ma może jakieś doświadczenia, wskazówki w tym temacie?

    pozdrawiam
    marcind

    ps.
    nie wiem czy to jest istotne, interesuje mnie praca programisty :)

  • 2. Data: 2005-11-08 19:12:42
    Temat: Re: poszukiwanie pracy za granicą
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    marcind napisał(a):
> [...]
    > pracodawcy był najczęściej telefoniczny, czy to znaczy że powinienem
    > mieć telefon z każdego kraju do którego aplikuję ?
    A to szukasz firmy ktora ma odciete rozmowy miedzynarodowe i do tego nie
    wie co to VoIP? Do mnie pare razy dzwonili marketingowyc z firm od
    ktorych sciagalem jakies dokumentacje, sterowniki, biblioteki itp Wiec
    tym bardziej mysle ze i kadry moga dzwonic za granice.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-11-09 00:25:48
    Od: "TS" <s...@b...ie>

    "marcind" <m...@w...p> wrote in message
    > witam
    > mam takie pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się może jak
    > najefektywniej poszukiwać pracy za granicą?

    Najefektywniej, to zapakowac manatki i przyjechac na miejsce. W moim
    przypadku, wysylalem pol roku CV do firm w Irlandii bedac jeszcze w Polsce.
    Do tego bylem w kilku agencjach posrednictwa pracy wlasnie dla informatykow
    polskich szukajacych pracy w Irlandii. I nic sie nie dzialo. Tzn jedyne co
    sie zdarzylo, to jakies 5 rozmow kwalifikacyjnych przez telefon. I wszystkie
    konczyly sie "no wie Pan, gdyby byl Pan na miejscu, to oczywiscie, ale tak
    to niestety". No wiec po 5 takim telefonie pojechalem i na miejscu poszedlem
    do tych wszystkich (jak sie okazalo) agencji. Oczywiscie nikt juz z osob,
    ktore ze mna rozmawialy kilka dni wczesniej, nie pamietal mnie, ani rozmowy.
    Ewentualne rozmowy kwalifikacyjne wygladaly tak, ze "to niech Pan nam
    jeszcze raz przeczyta CV, a potem wraca do Polski, a my sie odezwiemy".
    Oczywiscie nic z tego nie wyszlo.
    Moja recepta jest taka, zeby tu przyjechac, postarac sie o jakakolwiek prace
    (nawet i w barze), dzieki temu mozna miec pieniadze na zycie. A potem szukac
    pracy w zawodzie, rynek zweryfikuje, jak szybko znajdziesz prace jako
    programista.
    W moim przypadku, po 5 dniach pracy w sklepie, znalazlem prace jako pomoc
    techniczna dla uzytkownikow internetu, a po kolejnych 3 miesiacach znalazlem
    prace jako programista. Robie dokladnie to samo co robilem w Polsce, tyle,
    ze za duzo wieksze pieniadze. W przypadku kumpla, ktory przyjechal 3
    miesiace po mnie, wygladalo to tak, ze 9 miesiecy musial pracowac jako pomoc
    techniczna, po czym znalazl prace jako programista. Tyle, ze za wieksze
    pieniadze niz ja i od razu w lepszych technologiach. Inna sprawa jest taka,
    ze obaj programujemy w tym, co w Irlandii nie jest w ogole popularne, wiec
    rynek pracy jest maly.

    > nie wiem czy to jest istotne, interesuje mnie praca programisty :)
    No to ja wlasnie o tym.
    Pozdrowienia do programisty z Irlandii.

    TS.

  • 4. Data: 2005-11-09 10:52:34
    Od: "Froff" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > i od razu w lepszych technologiach. Inna sprawa jest taka, ze obaj
    > programujemy w tym, co w Irlandii nie jest w ogole popularne, wiec rynek

    Sam poważnie rozważam ucieczkę z tego padołu.
    Jeżeli to nie tajemnica, to w czym piszesz i ile można na tym
    zarobić netto ?
    Ile z tego idzie na życie?

  • 5. Data: 2005-11-09 12:57:13
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    marcind <m...@w...p> wrote:
    > mam takie pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się może jak
    > najefektywniej poszukiwać pracy za granicą?

    ja swoją pracę (w Londynie) znalazłem siedząc w Warszawie. Ale proces
    rekrutacyjny był dosyć długi, i pracodawca nie miał nic przeciw
    zatrudnianiu zza granicy (i agencja o tym widziała). Najpierw testy
    online (podobne do Brainbench), potem godzinne interview tel. z
    przyszłym szefem, potem interview osobiste i drugi test (moja pierwsza
    podróż do Londynu, na jeden dzień ;) ) . A potem przysłali podpisaną
    umowę pocztą do Warszawy :) i wtedy poleciałem drugi raz (na jeden
    dzień) wynająć mieszkanie. Czyli da się, tylko koszty początkowe spore
    (podróże i wynajęcie mieszkania). Próbowałeś na www.jobserve.com ?

    B.

    --
    Czy wiesz co to jest MIME? Zobacz http://www.grush.one.pl/mime

  • 6. Data: 2005-11-09 15:16:06
    Od: "Zedd" <Z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TS" <s...@b...ie> napisał w wiadomości

    > "marcind" <m...@w...p> wrote in message

    <ciach>
    > prace jako programista. Robie dokladnie to samo co robilem w Polsce, tyle,
    > ze za duzo wieksze pieniadze. W przypadku kumpla, ktory przyjechal 3

    eee Czy aby napewno to samo ?? ;>

    Pozdr. z dawnego miejsca pracy
    W.SZ.

  • 7. Data: 2005-11-09 18:32:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Bronek Kozicki <b...@r...pl> wrote:

> [...]
    > przyszłym szefem, potem interview osobiste i drugi test (moja pierwsza
    > podróż do Londynu, na jeden dzień ;) ) . A potem przysłali podpisaną

    Aua. No to Cię 'przemaglowali' :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2005-11-12 19:02:50
    Od: "Pomocna Dłoń" <m...@o...pl>

    Tak programisto ...

    Przydatne adresy i kontakty telefoniczne do pracodawców i agencji działających
    zagranicą znajdziesz na WWW.SZUKAMPRACY.COM.PL

    Podstawa to musisz znać j. angielski ...

    Reszta nalezy do Ciebie ...

    Pozdrawiam.